Mad før træning!


creazion
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg er lige begyndt til boksetræning, indtil videre to gange om ugen (tirsdag og torsdag) i halvanden time med lidt forskellige programmer, og ville egentlig bare høre hvad der er en god kost at spise inden man skal træne (det er klokken 19:00) og hvor længe før man bør spise?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa!

Jeg er lige begyndt til boksetræning, indtil videre to gange om ugen (tirsdag og torsdag) i halvanden time med lidt forskellige programmer, og ville egentlig bare høre hvad der er en god kost at spise inden man skal træne (det er klokken 19:00) og hvor længe før man bør spise?

Måltider bør du spise ca. 2-3 timer før. Hurtige kulhydrater (højt glykæmisk index) bør du indtage lige før træning.

Link to comment
Share on other sites

Måltider bør du spise ca. 2-3 timer før. Hurtige kulhydrater (højt glykæmisk index) bør du indtage lige før træning.

Frugt el. lign. er godt inden træning, men det er imo dumt at indtage kulhydrater med for højt glykæmisk index lige før træning - så som sukker. Så hellere tage en skål havregryn eller nogle rugbrødsmadder +1 time inden. :)

Link to comment
Share on other sites

Komplekse kulhydrater + protein ca. 3 timer før træning

Frugt + lidt nødder 1 timer til halvanden før træning

+ vand selvfølgelig (dog bør du holde igen ca. ½ time før din træning)

Det er spiser jeg altid inden jeg dyrker min cardio (og styketræning for den sags skyld) - og giver rigtig god basis for en ordentlig omgang intensitet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share