Nips & tucks


Nips
 Share

Recommended Posts

Det er egentlig ikke fordi selve træningen er værd at skrive om. Jeg ligger stadig og tøffer rundt på 2-2,5 km i lavt tempo pga. problemer med skinnebenene (og har også nået at holde en uges pause sidst i august). Har fået taget af de dynamiske indlæg et par gange nu og er endnu ikke helt tilfreds. Men klart, de tager jo ikke særlig meget af, for lige pludselig er det FOR meget og så kan indlæggene smides ud. Det kan jo ikke sættes på igen.

I dag løb jeg helt uden indlæg i skoene og det fungerede super for det venstre skinneben, som gør lidt ondt, men ikke MERE end før løb. Det højre knæ brokker sig til gengæld lidt :cry: Så der ER behov for indlæg på det højre.

Anyway, selvom det er så som så med træningen løbemæssigt, så går det den rigtige vej, især med lår og røv, afslørede et hurtigt dagsform-billede (og så ser vi lige bort fra at man får virkelig ærgerlige bryster i en sportsBH!)

post-21779-1252694915_thumb.jpg

Edited by Nips
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:banana:

dagens løb: 4,1 km på knap 36 min. Ikke lynende hurtigt, men til gengæld er benstatus rimelig, hvilket nok skyldes et par ændringer:

1) Løber efter Robert Ullreys podcasts. Jeg gider generelt ikke løbeprogrammer (og jeg kan fandme heller aldrig huske dem når først jeg er ude af døren) men en del af mit problem har været, at min kondi er bedre end benene, så jeg kommer let til at løbe mere end de egentlig kan holde til. Og hvor smart er det ikke med en podcast hvor musikken passer til tempoet og man kommanderes til at gå i 2 minutter? Så nu følger jeg slavisk Ullreys bydende stemme :wub:

2) underlaget! Jeg har aldrig tidligere haft problemer med at løbe på asfalt, men forsøgsvis er jeg begyndt at løbe på grus eller græs og det gør sgu en forskel.

3) opvarmning. Jeg har været slem til at mene at jeg jo bare kunne løbe mig langsomt varm. Wrong. Det gør altså en forskel at gå de første 5 minutter (hvilket også passer rimelig perfekt med asfalt-turen fra mig over til Assistens Kirkegården).

Well altså, jeg kan godt MÆRKE mine skinneben. Men ikke på den smertefulde "jeg kan ikke gå den første halve time efter løbetur"-måde som for nogle mdr siden. Så jeg håber problemet er ved at være løst...

Fredag står den på en spinning 1 m/ Arne. Det ser jeg voldsomt meget frem til!

Link to comment
Share on other sites

Du kan også prøve at cykle hen til en skov og så starte derfra. Det virker dumt, men nogen gange er det hvad der skal til. En blød skovbund er som silke for dine skinneben i modsætning til asfalt.

Selvom det ikke er kondien der er problemet (påstår du jo, :tongue: ) så kan du også supplere med crosstrainer. Det har jeg haft god gavn af. - især her når vinterhalvåret kommer og løbeturen udenfor bliver lidt kedelig med regn og blæst.

Den skulle også være skånsom for knæenen, men det kan du jo afprøve.

Link to comment
Share on other sites

Lå så lige brak med migræne både fredag og lørdag. I går aftes begyndte jeg endelig at være menneske igen. Suk.

Har fået presset en løbetur ind her til morgen før job - 4 km på 34 min. Det giver en gennemsnitlig km-tid på 8,5 min/km, men taget i betragtning at jeg går cirka halvdelen af tiden (varmer op med 5 min gang og køler af med samme + strækker ud efter de første 3 minutters løB) er tempoet egentlig ganske fint.

Stængerne knagede lidt rigeligt de første par minutter trods voltaren-gel, men så blev de fine nok.

Nu: kaffe, bad og afsted på job.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en kammerat der også lider af migræne i ny og næ, dog i lidt mindre grad da oftes kun strækker sig over 4t-½dag, men han løber ofte når han kan mærke at migrænen er på vej og så gør det hverdagen meget nemmere. Han har stadig ikke super meget energi, men ikke nogen smerter.

Han løber dog mindst 5km, men når du har fået trænet dig op, kan du jo afprøve det næste gang du har migræne.

Han har i øvrigt prøvet med cykling, men det virker slet ikke. Han har selv en teori om at stødende fra løb gør forskellen, selvom jeg dog tvivler på det, men det virker for ham, så du kan jo prøve det af, hvis du vil.

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en kammerat der også lider af migræne i ny og næ, dog i lidt mindre grad da oftes kun strækker sig over 4t-½dag, men han løber ofte når han kan mærke at migrænen er på vej og så gør det hverdagen meget nemmere. Han har stadig ikke super meget energi, men ikke nogen smerter.

Han løber dog mindst 5km, men når du har fået trænet dig op, kan du jo afprøve det næste gang du har migræne.

Han har i øvrigt prøvet med cykling, men det virker slet ikke. Han har selv en teori om at stødende fra løb gør forskellen, selvom jeg dog tvivler på det, men det virker for ham, så du kan jo prøve det af, hvis du vil.

Din kammerat lider så tydeligvis ikke af typen, hvor han får tunnelsyn, mister balancen og ørler i ét væk, I take it? :tongue: Tro mig, får man det som jeg så kan man intet. Overhovedet.

Anyway, tilbage i løbeskoene i dag - samme rute på 4 km. Skinnebenene brokkede sig gevaldigt, men jeg har alligevel skåret lidt af tiden, uret stoppede på 32:45 i dag. Nu står den på løbefri resten af weekenden, FW holder convention lørdag, som bliver en hård dag med adskillige spinninghold samt en "Balder af stål"-time med Charlotte Bircow. Jeg forventer naturligvis at være i stand til at kunne knække en valnød mellem min stålhårde baller by lørdag aften. Stay tuned! :cool:

(og nå ja - FW har meldt ud at de har opkøbt hele equinox fra 1. oktober - så så man lige mig gå amok på Valbys klatrevæg og ikke mindst i deres wellnessafdeling. Uhm. Spabad!)

Link to comment
Share on other sites

FW holder convention lørdag, som bliver en hård dag med adskillige spinninghold samt en "Balder af stål"-time med Charlotte Bircow. Jeg forventer naturligvis at være i stand til at kunne knække en valnød mellem min stålhårde baller by lørdag aften. Stay tuned! :cool:

Pics af din og Charlottes dagsform, tak :cool:

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes mig at komme til convention, trods lidt for meget rødvin med veninden i går efter fulgt af at mand-jeg-er-head-over-heels-i kom forbi og sov ( = meget lidt lyst til at stå op og endnu mindre lyst til at befinde mig knap 3 timer på en cykel :blush: )

Og jeg har Arne som vidne på at jeg var der!

Træningen stod på en 1'er, som er en af de fedeste timer, jeg nogensinde har kørt efterfulgt af en puls-time, som knap så meget gjorde det for mig. 1'eren blev generelt kørt på feel-good-music, hvilket jeg synes er superfedt. Jeg gider ikke techno-trance-blaaaah timer. Ok, Nik og Jay kunne jeg have undværet, men til gengæld sluttede vi af med VLTJ og dét er jo virkelig klasse for en bonderøv som mig.

Har ikke nogen stats fra 1'eren, jeg glemte lige at mit pulsur kun gemmer for seneste session og jeg valgte selvfølgelig at stoppe uret mellem timerne. Jeg erindrer dog at pulsen rundede de 95% i første time og 91 % i anden.

Jeg traf en beslutning om at droppe Balder af stål-timen senere. Er i eklatant søvnunderskud sfa. nattens selskab og magtede simpelthen ikke at vente derude i flere timer. Synes desuden jeg har gjort det glimrende med to spinningtimer + cykeltur til/fra Valby i silende regn.

Skinnebenene drillede forøvrigt også på cyklen... Not good. Og det er alt for længe siden jeg har siddet på en spinningcykel. Mine sko gav mig vabler (havde også drivvåde sokker efter cykelturen derud) og ryggen knirker godt nok nu...

Link to comment
Share on other sites

Din kammerat lider så tydeligvis ikke af typen, hvor han får tunnelsyn, mister balancen og ørler i ét væk, I take it? :tongue: Tro mig, får man det som jeg så kan man intet. Overhovedet.

Typisk pigesvar :tongue: Overdrevet så det virker ude af kontekst. Du er jo ikke ved at føde et barn hver gang du har migræne, eller?

Hvad er iøvrigt din fortolkning af feel-good-musik? For tørfisk er ikke lige det første jeg kommer i tanke om når der snakkes om feel-good.

Link to comment
Share on other sites

Typisk pigesvar :tongue: Overdrevet så det virker ude af kontekst. Du er jo ikke ved at føde et barn hver gang du har migræne, eller?

Hvad er iøvrigt din fortolkning af feel-good-musik? For tørfisk er ikke lige det første jeg kommer i tanke om når der snakkes om feel-good.

Typisk svar fra én der aldrig har prøvet det.

Jeg synes personligt det er superfedt at køre til musik, man kan synge lidt med på og som man bliver glad i låget af. Hvem siger at man ikke kan køre til et Beach Boys medley? Eller Tv2s "Hele verden fra forstanden"? Det fungerede i hvert fald rigtig lækkert efter min mening.

Og når man er fra Jylland, så ER Tørfisk feelgood music. Der var i hvert fald brede smil hos alle de ikke-indfødte. Måske affødt af den spontane lyst til at kaste sig og hamre albuer og knytnæver i gulvet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Typisk svar fra én der aldrig har prøvet det.

Jeg synes personligt det er superfedt at køre til musik, man kan synge lidt med på og som man bliver glad i låget af. Hvem siger at man ikke kan køre til et Beach Boys medley? Eller Tv2s "Hele verden fra forstanden"? Det fungerede i hvert fald rigtig lækkert efter min mening.

Og når man er fra Jylland, så ER Tørfisk feelgood music. Der var i hvert fald brede smil hos alle de ikke-indfødte. Måske affødt af den spontane lyst til at kaste sig og hamre albuer og knytnæver i gulvet :laugh:

Kan vi ikke rette den til 'Og når man er fra Jylland kan der være en mikroskopisk chance for at tørfisk er feelgood music'? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Uhhh mindes en 24 timers i Horsens hvor 18 instruktører brugte Tørfisk... har givet mig permanent allergi :bigsmile:

Her til morgen brugte jeg musik fra Bluesbrothers filmen... og Neh na Na med Viya Con dios... kan godt lide en god popsang til spin... Men "advar" mig på forhånd... så du ikke ryger ind i en af mine Steinkind/ Korn/Rammstein/Metallica/Marilyn Manson timer ;) - Eller måske er det netop det du skal :devil:

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke rette den til 'Og når man er fra Jylland kan der være en mikroskopisk chance for at tørfisk er feelgood music'? :tongue:

Nej.

Uhhh mindes en 24 timers i Horsens hvor 18 instruktører brugte Tørfisk... har givet mig permanent allergi :bigsmile:

Her til morgen brugte jeg musik fra Bluesbrothers filmen... og Neh na Na med Viya Con dios... kan godt lide en god popsang til spin... Men "advar" mig på forhånd... så du ikke ryger ind i en af mine Steinkind/ Korn/Rammstein/Metallica/Marilyn Manson timer ;) - Eller måske er det netop det du skal :devil:

Haha, 18 gange er måske liiige ved at ramme min smertetærskel også. Og hey, jeg har ingen problemer med dine Gasværksvej-timers musikvalg :tongue: Musiksamlingen herhjemme tæller adskillige af de nævnte. Så længe jeg ikke skal køre til umtji-umtji-musik (kæft, det ser spøjst ud på skrift) er jeg et begejstret Nips.

Link to comment
Share on other sites

Guest OnTheRun

Tørfisk til spinning? Der ville jeg vist også sætte grænsen, selv om jeg kommer fra Jylland :cool:

Gad vide, om nogen har fået øje på det nye tyske navn Deichkind til spinning? Jeg kunne da godt forestille mig noget enkelttakt til denne her:

ARBEIT NERVT!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share