Alli...den nye "slankepille"


Nat
 Share

Recommended Posts

Æv, troede du havde studier på danske børn. Ante ikke det var udenlandske du talte om, særligt ikke når du refererer til din omgangskreds?

Ud fra din egen definition er flere af de ting du kalder naturlige, ikke naturlige...

Hvordan fastslår du er produkt ikke er skadeligt?

Lad os tage aspartam eksemplet, på trods af mange internationale omfattende studier mener du det er potentielt skadeligt. Der er ikke mange fødevarer der er undersøgt lige så godt som dette tilsætningsstof...

Nope, desværre. Men kulturelle ligheder taget i betragtning kan man, i mine øjne, godt overføre studier fra UK og USA til DK, selvfølgelig med visse mindre forbehold.

Eksemplet var fra min omgangskreds ja, men var bare ment som netop eksemplificering af hvad jeg snakkede om.

Jeg gentager igen og igen at jeg godt er klar over der ikke er nogen videnskabelig endegyldig evidens for at der skulle være et problem i brugen af aspartam? Det jeg siger ifm. aspartam er blot at det var et eksempel på brugen af kemikalier i hverdagen - en påstand jeg blev belært om var forkert af flere brugere, og som derfor ikke nødvendigvis er det bedste eksempel :smile:

Skelnen mellem naturlig/ikke-naturlig er i bagklogskabens lys en for radikal opdeling i denne diskussion, og jeg undskylder valget af formulering. Det eneste der var mit mål med indlægget på denne tråd var en diskussion af den udvikling der har præget vores samfund de seneste årtier - gift på marker, gensplejsning af fødevare, brug af kunstige sødestoffer, plastblødgørere, belægning på pander m.v. og hvilke konsekvenser det har for vores helbred

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Øh, der er ikke nogen af de artikler artikler, der siger, at børn/unge i stigende grad deltager i sport på eliteplan, en af dem siger det modsatte:

1. Der er intet i det du citerer der siger det modsatte.

2. Sports injuries in children: should we be concerned?: Over the past two decades it has been noted that the age of athletes taking part in competition and regular training in sports such as tennis, swimming, and gymnastics has been reducing

Overuse Injuries in Children and Adolescents: Overuse injuries have become common as more and more children participate in sports.

Link to comment
Share on other sites

1. Der er intet i det du citerer der siger det modsatte.

2. Sports injuries in children: should we be concerned?: Over the past two decades it has been noted that the age of athletes taking part in competition and regular training in sports such as tennis, swimming, and gymnastics has been reducing

Overuse Injuries in Children and Adolescents: Overuse injuries have become common as more and more children participate in sports.

ad 1: Det siger vel, at flere og flere børn sidder stille, mens dem der rent faktisk dyrker sport risikerer skader. Hvor relevant en artikel fra 1997 er for den nuværende situation, er så et andet spørgsmål.

ad 2: Du citerer fra en anden artikel med lignende titel (skrevet af Chris et eller andet, ikke den Fiori artikel du henviste til i indlægget). Fiori konkluderer, at det er usikkert om antallet af børn, der dyrker sport er stigende (til gengæld skulle udøvelsen være mere intens). I øvrigt er artiklen fra 1999.

Ps. At forældrene spiller en vigtig rolle i børnenes involvering i (elite)sport betyder ikke nødvendigvis, at børnene bliver tvunget ud i et forløb, de ikke selv ønsker at deltage i. Forestillingen om, at børnene selv kun vil have det sjovt virker romantiseret. Jeg er f.eks. ret sikker på, at der er masser af drenge, der er villige til gøre en hel del for at blive den næste Zidane.

Link to comment
Share on other sites

ad 1: Det siger vel, at flere og flere børn sidder stille, mens dem der rent faktisk dyrker sport risikerer skader. Hvor relevant en artikel fra 1997 er for den nuværende situation, er så et andet spørgsmål.

ad 2: Du citerer fra en anden artikel med lignende titel (skrevet af Chris et eller andet, ikke den Fiori artikel du henviste til i indlægget). Fiori konkluderer, at det er usikkert om antallet af børn, der dyrker sport er stigende (til gengæld skulle udøvelsen være mere intens). I øvrigt er artiklen fra 1999.

Ps. At forældrene spiller en vigtig rolle i børnenes involvering i (elite)sport betyder ikke nødvendigvis, at børnene bliver tvunget ud i et forløb, de ikke selv ønsker at deltage i. Forestillingen om, at børnene selv kun vil have det sjovt virker romantiseret. Jeg er f.eks. ret sikker på, at der er masser af drenge, der er villige til gøre en hel del for at blive den næste Zidane.

At artiklen er fra '97 og der på det tidspunbkt var en tendens til at dem der lavede noget var ret intense er vel et udtryk for en ændring i mentalitet, hvor man grundet det generelt stigende fokus på subjektive behov, er blevet mere optaget af at være "den bedste". Denne individualiseringstendens mener jeg klart er fortsat, også taget til i styrke, siden.

Tag eksempelvis den konkurrencementalitet der ofte præger unge fodboldspillere, som du selv omtaler. Jeg er dog af den opfattelse (som jeg tror de fleste der har oplevet juniorer til fodboldtræning er), at alle ønsker at være Zidane, men forsvindende få gider yde hvad der kræves. Tværtimod er fodbolden snarere et socialt samlingspunkt.

Siden '97 har der været stigende fokus generelt i befolkningen på sundhed, både hvad angår kost og motion osv. Denne udvikling er ikke mindst et resultat af oplysningskampagner fra organisationer som Kræftens Bekæmpelse og andre ngo'er, men også Sundhedsstyrelsen og forskellige kommuners stigende fokus på problemer tilknyttet usund livsstil (som eksempel kan nævnes de nylige tiltag omkring kantinemad på skolerne osv, kampagnen "6 om dagen", og forskellige kommuners forsøg på at gøre fritidstilbud mere attraktive og differentierede).

Yep, du har ret i at jeg er kommet til at skrive forkert årstal og forfattere på nævnte artikel, det er jeg ked af. Den jeg ønskede at henvise til kan jeg oplyse titel og forfattere på i aften når jeg kommer hjem.

Edited by qubet
Link to comment
Share on other sites

ad 1: Det siger vel, at flere og flere børn sidder stille, mens dem der rent faktisk dyrker sport risikerer skader. Hvor relevant en artikel fra 1997 er for den nuværende situation, er så et andet spørgsmål.

ad 2: Du citerer fra en anden artikel med lignende titel (skrevet af Chris et eller andet, ikke den Fiori artikel du henviste til i indlægget). Fiori konkluderer, at det er usikkert om antallet af børn, der dyrker sport er stigende (til gengæld skulle udøvelsen være mere intens). I øvrigt er artiklen fra 1999.

Ps. At forældrene spiller en vigtig rolle i børnenes involvering i (elite)sport betyder ikke nødvendigvis, at børnene bliver tvunget ud i et forløb, de ikke selv ønsker at deltage i. Forestillingen om, at børnene selv kun vil have det sjovt virker romantiseret. Jeg er f.eks. ret sikker på, at der er masser af drenge, der er villige til gøre en hel del for at blive den næste Zidane.

Så er jeg hjemme :smile:

Artiklen jeg refererer til (eller ville have refereret til) er: Overuse Injuries in Children and Adolescents. Artiklen er skrevet af Dr. Ajai Singh & Dr. R. N. Srivastava, og er fra 2007.

ABSTRACT: Overuse injuries have become common as more and more children participate in sports. A careful history can identify risk factors; targeted patient education can lead to successful rehabilitation and prevent injuries. Thanks to the growing number of young people participating in sports at an early age, training year-round, and

competing at specialized or elite levels, the incidence of overuse injuries has risen in the past decade. Recent studies estimate that 30% to 50% of pediatric sports injuries are caused by overuse, with the frequency of injury equal among boys and girls. For older patients, the proportion of injuries that are due to overuse is even higher

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm....??

Stor er ens personlighed, hvis man kan sætte sig ind i andres problemstillinger og bruge sin viden og sit overskud til at hjælpe andre.

Lille, meget lille og uværdig er ens personlighed, hvis man bruger sine stærke sider til at nedgøre andre mennesker der ikke har samme stærke sider.

Link to comment
Share on other sites

Tror desværre ikke den kender forskel på mættet og umættet .. Men 25% er jo ikk alt, og ja fede svin stopper sig nok ikk med avokado .

Det var da en usandsynlig vammel tone du kommer med der!!! "Fede svin" - bevares!! Kan godt ske nogen mennesker har mere fedt på kroppen, men det gør dem ikke til dårlige mennesker. Det gør derimod snæversynethed og arrogance!!!!

- og nej, jeg syntes heller ikke pillen er god at have på markedet! Men.. det betyder ikke, at man skal sparke på folk, som der oftest ligger ned i forvejen!

Edited by GirlieOdense
Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg lige kan skimme, så er den eneste der kalder dig for fed, dig selv!

Derudover, og tag det nu ikke som et personangreb, men når man har et BMI over 30, som du har, jo så er man fed, eller meget muskuløs.

Du siger at du tager ansvar for dine kilo, nej det gør du ikke, dette kendetegnes ved at du jamrer over alle de modbydelige normalvægtige som bare kan kaste mad i hovedet (også kendt som aktive personer). Derudover er det vel ikke noget du forventer skulderklap for? Alle bør tage ansvar for deres handlinger!

Du vejer for meget, og du jamrer dig over det, hvis du overhovedet ser den pille som en løsning på noget som helst må du enten være ekstremt doven eller dum, jeg kan selvfølgelig ikke sige hvilken af disse det er!

Du burde simpelthen lære at overveje din ord mere, eller generelt have fået en anden opdragelse og indsigt! Hvor i alverden har du været i alle de år, hvor overvægt er blevet et større og større problem?? Du kan måske ikke tænke dig til, at der er visse grunde til, at dette sker?

JA.. gud skal man da tage ansvar selv!! Og nej.. det er ikke andre der åbner køleskabet!

MEN... man er *** ikke dum, hvis men er overvægtig!!! Det er vist blot dine snævertsynede fordomme der kommer til udspil der!!

- Kig en smule på dig selv - fej for egen dør!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske at have set en diskussionstråd med så dårlig tone som den her.

Er alt tilladt på det her forum ?

Ærgeligt for et ellers godt forum

Moderatorer??

Jeg er SÅ enig!! Har aldrig oplevet en tone som denne på MOL! Har været væk et stykke tid - og jeg er chokeret!
Link to comment
Share on other sites

Man kan kun trøstespise hvis man har noget at trøstespise. Det er dig selv som tager nogle valg når du er nede og handle ind og det er dem som i sidste ende er valget mellem succes eller failure. Drop alle de søde sager og fede varer, det er utrolig simpelt at tage beslutningen om ikke at købe varerne og når du så får lyst til at trøstespise har du ingenting at spise for dine skabe er tomme. Jeg har været studerende i flere år og ved hvordan det er at have få penge til mad og tomme skabe og køleskab.

Jeg kan undre mig meget når jeg i dag var nede og træne, ser en kvinde på 120 kg stå på steppemaskinen i 1 time og når jeg så kommer ned for at handle står hun foran mig i køen. Hendes varer var 5 poser haribo på tilbud og 2 bakker flødeboller, 4 liter cola, en fed flæskestej, hvidt brød og ikke en eneste grønsag eller noget som helst som bare er tilnærmelsesvist sundt. Så undrer det mig hvorfor hun overhovedet gider at stå i én time på steppemaskinen og forbrænde 500 kcal når hun har tænkt sig at smide det hele på gulvet 2 timer efter.

I øvrigt, hvis din kæreste kan smide alt ind i kæften som han vil, mens han kan se at du "lider" er han godt nok en dårlig kæreste, at han ikke tager den med ro, i det mindste mens du ser på det.

Genialt

Kan godt forstå det undrer dig - men nogen mennesker har et forkert forhold til mad, og det er måske der, det spiller ind for hende du omtaler? Nogen mennesker har problemer med smøgerne, andre alkohol - andre stoffer, og andre igen.. med mad? Måske denne kvinde rent faktisk har sin egen indre kamp?
Link to comment
Share on other sites

Du burde simpelthen lære at overveje din ord mere, eller generelt have fået en anden opdragelse og indsigt! Hvor i alverden har du været i alle de år, hvor overvægt er blevet et større og større problem?? Du kan måske ikke tænke dig til, at der er visse grunde til, at dette sker?

JA.. gud skal man da tage ansvar selv!! Og nej.. det er ikke andre der åbner køleskabet!

MEN... man er *** ikke dum, hvis men er overvægtig!!! Det er vist blot dine snævertsynede fordomme der kommer til udspil der!!

- Kig en smule på dig selv - fej for egen dør!!

Med al respekt trunte, men når man har mødt 1000 tykke mennesker,

som ALLE gir deres barndom og deres netop afdøde kat skylden for at de

æder 2 kg chokolade om dagen og går på McD 10 gange om ugen,

så blir det altså en kende trættende i længden...og en anelse utroværdigt....

Edited by Hippo
Link to comment
Share on other sites

Jamrere og misundelige mennesker er jeg generelt træt af.

Så er det egentlig ligemeget hvad de jamrer over. Om det er deres overvægt, fattigdom eller udseende generelt. Jeg GIDER ikke høre på misundeligt JAMMER.

Gør noget VED TINGENE i stedet!

Det ER IKKE SAMFUNDETS SKYLD AT FOLK BLIVER FEDE!

Det ER IKKE SAMFUNDETS SKYLD AT DU ER FATTIG!

Men det kan desværre være det BLIVER samfundets problem til sidst at alle efterhånde er så SLAPPE og tror de skal have alt FORÆRET. Både rigdom og en perfekt krop!

Alle har haft det for godt de sidste 50 år - ingen kan FORSTÅ at man skal YDE FOR AT NYDE. Og det skal man sgu. Er man ikke indstillet på det så kan man JAMRE resten af sit dødsyge liv!

Jeg gider IKKE HØRE PÅ JER!

Enhver er sin egen lykkes smed! - det udtryk er jo nærmest FORBUDT og politisk FORKERT idag. ØV hvor slapt!

Go nu nat slapsvanser! Ta' en Alli-pille og tør øjet...

I har sgu brug for noget ÆGTE modgang - så i kunne forstå hvad det vil sige at TAGE SIG SAMMEN og tage en skæbne i egen hånd i stedet for at JAMRE!

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Med al respekt trunte, men når man har mødt 1000 tykke mennesker,

som ALLE gir deres barndom og deres netop afdøde kat skylden for at de

æder 2 kg chokolade om dagen og går på McD 10 gange om ugen,

så blir det altså en kende trættende i længden...og en anelse utroværdigt....

For det første.. så er jeg ingen trunte.

Jeg ved godt det er et meget bredt mix af overvægtige - forskellige årsager, forskellige holdninger til det - forskellige motivationshøjder - forskellige personligheder. Men.. det betyder ikke, at man bare kan skære alle over en kam. Som sagt går jeg heller ikke ind for ALLI - men. derfra, også til at snakke om overvægtige mennesker på denne måde.. der er virkelig langt!

Utroværdigt for dig eller ej, så kan vi ikke komme udenom, at nogen mennesker f.eks trøstespiser - det kan være svært at forstå, hvis ikke man selv har haft det inde på livet.

- Enig.. de eneste der kan gøre noget ved det, det er den overvægtige selv - men det hjælper godt nok ikke på selvværdet, at blive nedstirret af f.eks mennesker som dig - som så åbenlyst har et meget nedværdigende syn på overvægtige mennesker generelt. Hvorfor tror du, at mange overvægtige næsten ikke tør gå i et træningscenter ofte f.eks?

- Det er som oftest ikke manglende lyst - men manglende mod!

Jeg går imod tonen i denne tråd - ikke fordi jeg selv vejer alt for meget, men fordi jeg trods alt kan sætte mig ind i, at andre mennesker kan have svært ved at håndtere livet korrekt i forholf til normen.. men derfor har jeg stadig plads til dem.. Kan rent faktisk godt rumme, ikke at skulle tænke negativt omkring dem! Jeg kan ikke sætte mig ind i hvad det er som gør, at dit syn er sååå negative på disse mennesker.. Men.. hver sin mening.

Edited by GirlieOdense
Link to comment
Share on other sites

Jamrere og misundelige mennesker er jeg generelt træt af.

Så er det egentlig ligemeget hvad de jamrer over. Om det er deres overvægt, fattigdom eller udseende generelt. Jeg GIDER ikke høre på misundeligt JAMMER.

Gør noget VED TINGENE i stedet!

Det ER IKKE SAMFUNDETS SKYLD AT FOLK BLIVER FEDE!

Det ER IKKE SAMFUNDETS SKYLD AT DU ER FATTIG!

Men det kan desværre være det BLIVER samfundets problem til sidst at alle efterhånde er så SLAPPE og tror de skal have alt FORÆRET. Både rigdom og en perfekt krop!

Alle har haft det for godt de sidste 50 år - ingen kan FORSTÅ at man skal YDE FOR AT NYDE. Og det skal man sgu. Er man ikke indstillet på det så kan man JAMRE resten af sit dødsyge liv!

Jeg gider IKKE HØRE PÅ JER!

Enhver er sin egen lykkes smed! - det udtryk er jo nærmest FORBUDT og politisk FORKERT idag. ØV hvor slapt!

Go nu nat slapsvanser! Ta' en Alli-pille og tør øjet...

I har sgu brug for noget ÆGTE modgang - så i kunne forstå hvad det vil sige at TAGE SIG SAMMEN og tage en skæbne i egen hånd i stedet for at JAMRE!

Ægte modgang kan vist ikke måles i, om man falder for at spise ALLI pillen eller ej..

- måske disse mennesker har haft en masse modgang?

- måske har de ikke! Men uanset hvad.. så er det ikke videre opløftende at høre på for et overvægtigt menneske, at de bare skal tage sig sammen. Selvfølgelig handler det om det at anerkende, at man har et problem - men for mange er det et overskyggende problem, som de på en eller anden måde skal have en håndsrækning for at komme ud af.

Alle skal tage livet i egen hånd - men det er ikke altid lige nemt det til trods for nogen.

- en proces.. og mange tager de lette løsninger som en del af hele "processen". Ikke det korrekte valg i forhold til samfundets - og dine holdninger. Men.. en del af processen stadig.

Igen.. jeg går ikke ind for pillen - men selvom jeg ikke gør det, så kan jeg det til trods godt se det hele fra den anden vinkel stadig. - eller i det mindste prøve på at følge tankegangen, - uden selv at ændre min egen holdning.

Link to comment
Share on other sites

Jamrere og misundelige mennesker er jeg generelt træt af.

Så er det egentlig ligemeget hvad de jamrer over. Om det er deres overvægt, fattigdom eller udseende generelt. Jeg GIDER ikke høre på misundeligt JAMMER.

Gør noget VED TINGENE i stedet!

Det ER IKKE SAMFUNDETS SKYLD AT FOLK BLIVER FEDE!

Det ER IKKE SAMFUNDETS SKYLD AT DU ER FATTIG!

Men det kan desværre være det BLIVER samfundets problem til sidst at alle efterhånde er så SLAPPE og tror de skal have alt FORÆRET. Både rigdom og en perfekt krop!

Alle har haft det for godt de sidste 50 år - ingen kan FORSTÅ at man skal YDE FOR AT NYDE. Og det skal man sgu. Er man ikke indstillet på det så kan man JAMRE resten af sit dødsyge liv!

Jeg gider IKKE HØRE PÅ JER!

Enhver er sin egen lykkes smed! - det udtryk er jo nærmest FORBUDT og politisk FORKERT idag. ØV hvor slapt!

Go nu nat slapsvanser! Ta' en Alli-pille og tør øjet...

I har sgu brug for noget ÆGTE modgang - så i kunne forstå hvad det vil sige at TAGE SIG SAMMEN og tage en skæbne i egen hånd i stedet for at JAMRE!

Fred være med dig...

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm....??

Stor er ens personlighed, hvis man kan sætte sig ind i andres problemstillinger og bruge sin viden og sit overskud til at hjælpe andre.

Lille, meget lille og uværdig er ens personlighed, hvis man bruger sine stærke sider til at nedgøre andre mennesker der ikke har samme stærke sider.

Hvor er det smukt og poetisk og politisk korrekt.

Det er godt du er et så smukt og rent menneske, der ved hvad man bør mene og sige.

Jeg ved også hvad der er det "korrekte" at sige og mene, men derfor siger jeg min egen mening, når jeg får nok af at høre det samme igen og igen og igen.

Det er sjovt som man pludselig bliver den onde - fordi man ikke er meget for fed og nogenlunde ok form. Så må man ikke sige sin mening. Men den fede må gerne svine den ikke fede til - fordi den fede jo pr. definition er staklen, som man skal have sympati for - ligemeget hvor usympatisk den fede end opfører sig overfor den ikke fede.

Det er lidt det samme som når en fattig diskuterer med en rig. Samme mekanisme der træder i kraft. Den rige er pr. definition den onde - som udgangpunkt, og flertallet vil holde med den fattige, staklen, selvom det denne siger er urimeligt, forkert og angibende.

Det er helt okay at massen ser sådan på tingene, men i længden bliver det trættende, at den bedre stilledes ord ikke rigtigt vægter, fordi "det kan denne jo sagtens sige" og dermed er meningen/holdningen intet værd. (Man kan jo så igen spørge sig selv om ikke ordene netop vægter, da det der bliver sagt jo åbenbart, beviseligt, virker?)

Det du med andre ord gør i dette indlæg er jo blot at forherlige dig selv, og fortælle os at du er den gode og korrekte.

Jamen, tillykke med det!

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Hvor er det smukt og poetisk og politisk korrekt.

Det er godt du er et så smukt og rent menneske, der ved hvad man bør mene og sige.

Jeg ved også hvad der er det "korrekte" at sige og mene, men derfor siger jeg min egen mening, når jeg får nok af at høre det samme igen og igen og igen.

Det er sjovt som man pludselig bliver den onde - fordi man ikke er meget for fed og nogenlunde ok form. Så må man ikke sige sin mening. Men den fede må gerne svine den ikke fede til - fordi den fede jo pr. definition er staklen, som man skal have sympati for - ligemeget hvor usympatisk den fede end opfører sig overfor den ikke fede.

Det er lidt det samme som når en fattig diskuterer med en rig. Samme mekanisme der træder i kraft. Den rige er pr. definition den onde - som udgangpunkt, og flertallet vil holde med den fattige, staklen, selvom det denne siger er urimeligt, forkert og angibende.

Det er helt okay at massen ser sådan på tingene, men i længden bliver det trættende, at den bedre stilledes ord ikke rigtigt vægter, fordi "det kan denne jo sagtens sige" og dermed er meningen/holdningen intet værd. (Man kan jo så igen spørge sig selv om ikke ordene netop vægter, da det der bliver sagt jo åbenbart, beviseligt, virker?)

Det du med andre ord gør i dette indlæg er jo blot at forherlige dig selv, og fortælle os at du er den gode og korrekte.

Jamen, tillykke med det!

Du har ret og jeg fortryder at jeg kommenterede denne tråd - undskyld!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Fred være med dig...

Ja det siger jeg også!

Hvor er du dog fuldstændig uviden og rent ud sagt, dum og høre på! Forstår simpelthen ikke dine hentensioner?

- Det der generen må da virke tilfredsstillende for dig, på den ene eller den anden måde. Jeg tænker om det er sådanne forumer her, der giver folk som dig selvtillid? Det ville da godt nok være sørgeligt!

Hvor vidt om det er samfundet skyld at folk er fede, kan vel diskuteres.

Det er ikke samfundet der propper maden i munden på folk, men de (som så mange andre) er så fokuserret på, at fedmen her i danmark stiger drastisk, hvorfor så ikke hjælpe de svage sjæle?

- Sæt priserne op på alle de usunde sager, så som, chips, chokolade, osv. Hvis en pose chips kostede 100 kr. istedet for en 20'er, er jeg sikker på vi ville se ufattelig store forandringer.

Når man er slik sulten, går man ikke hen og køber 10 bananer for en 20, når du kan få en plade chokolade til samme pris. Vi er kun mennesker.

Det lyder da som om at du ingen udseensmæssige problemer har, og tillykke med det! Jeg er glad på dine vegne. Men at du har været en af de heldige, skal vi andre vel ikke bøde for.

Selvfølgelig missunder vi alle de piger som render rundt og ser smækre ud, når man ikke selv er helt tilfreds, det er da ikke unormalt. Hvis alle mennesker var overvægtige, så ville der jo ikke være noget og misunde. Men sådan lægger landet altså bare ikke. og hvis DU er træt af og høre på overvægtige folk der "jammer" sig, så er det nok det forkerte debat forum du er kommet ind i,

og hvis du kun har negative ting og sige, ville jeg da syntes du skulle finde dig en anden hobby, for det der er der da ingen der gider og høre på!

Og nej det er bestem ikke samfundets skyld af folk er fattige. Men hvis du fulgte med i verdens situationen, ville du vide at vi er i noget lige nu, sommer bliver kaldt en finans krise!

Det vil sige, nedskæringer, færre arbejdspladser, faldene løn, besparelser osv! = Arbejdsløshed! = fattigdom! Dette er ikke en undskyldning for alle mennesker, men det er en begrundelse for utrolig mange mennesker, som er arbejdsløse! Bare lidt info, til uvidne mennesker som dig, der syntes det er meget lettere bare at genere personen der står i den uheldig situation.

Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad ægte modgang for dig er?. Er arbejdsløshed ikke modgang? Forstår slet ikke hvorfor du direkte ønsker folk modgang, og uheldigheder i deres liv.

- det er sku da noget underligt noget og sidde og kæfte op om. Du kan snakke uendeligt meget om ting du syntes er "slapt". Dog er min mening, at det er mennesker som dig, der "slappe", uinterligente, uforskammede diskreminerende, og bare generalt trælse og høre på.

Dette er på ingen måder et angreb, bare en konstatering!

Jeg har selv tænkt mig og starte på Alli pillen d. 1! lige nu kniber det lidt i penge pungen, dog ikke fordi jeg er et dovent svin, som vil have "det hele forærret"!, jeg er bare studerende, med egen lejlighed, og en masse udgifter. :) Og åbenbart i nogens øjne, bare "slap" .

Jeg tror og håber på, at Alli er en rigtig god motivation til en sundere livsstil! og er sikker på den kan og vil hjælpe rigtigt mange mennesker! :)

En dejlig sommerdag til alle.

Link to comment
Share on other sites

Sikken tone herinde.

Jeg regner med at starte med Alli i næste uge. Problemet er at jeg har den uvane at spise nutella mens jeg ser fjernsyn. Med tiden kommer det til at se ud som om man er i dårlig form så her vil Alli være perfekt.

Min læge har forsikret mig om at man kan kurere de værste maveonder med et par kopper kaffe. Det er fuldstændigt ufarligt når det sker.

Så er det snart slut med appelsinhud over hele kroppen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

FDA undersøger Alli for at være farlig for leveren

http://www.fda.gov/Drugs/GuidanceComplianc...s/ucm161063.htm

Har selv overvejet at prøve Alli. Ikke fordi jeg ikke kan klare et vægttab selv, men er af den ganske simple holdning, at det ikke hverken skader eller rykker noget i min bevidsthed, at jeg kan bruge et lille hjælpemiddel til at aktivere et evt. vægttab. Men nu har jeg researchet lidt og faldt over ovenstående der ikke lyder for godt, og det gør det ikke bedre at jeg også har fundet følgende undersøgelse: Alli og Xenical har farlige bivirkninger . Men hvordan tror I kroppen responderer på bare sådan 6-8 ugers brug?

Link to comment
Share on other sites

Hej er ret ny herinde, kan forstå at alt det her med slankepiller osv. vist ikke er vejen frem for nogen.

Hvad er så vejen frem til et vægttab? Skal jeg tælle kalorier?

Er ikke en så høj pige på de 160 cm og vejer godt og vel 69 kg.

Jeg kan virkelig ikke komme ned i vægt, spiser faktisk meget lidt i løbet af dagen og løber ca. hver anden dag. :(

Undskyld hvis jeg kapre tråden.. Så bare at der var mange der sagde imod slankepillen, har selv overvejet ThermoPower pillen?

Hvad er den rigtige vej frem ved at spise ordentlig? Og hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal spise?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share