Træning af biceps


sune p
 Share

Recommended Posts

Hej Mol folk!

Jeg har igennem en årrække styrketrænet flere gange om ugen. Jeg har ikke tidligere fokuseret så meget på biceps og det kan ses nu. Mit ønske er at opnå en større "bue" på min biceps i afslappet tilstand( hængende langs siden). Kan dette med fordel opnås ved at træne med kortere længde af af mine reps. Altså kun sænke stangen halvt ned/ halvt op eller vil dette blot stresse musklen halvt så meget og derfor ikke hjælpe på vækst?

På forhånd tak. Sune

Link to comment
Share on other sites

Jo mere masse, jo større "bue". Så jo, lidt kan man godt påvirke formen. Simpelthen ved at en stor muskel ser anderledes ud end en lille muskel. Men det der har gjort klart mest for mine biceps gennem en del års styrketræning efterhånden er faktisk en-arms kettlebell swings og snatches med min 32kg kb, og masser af div former for chins. Plus at det har gjort mindre mirakler for kondien. Så det kan kun anbefales i hvert fald.. :o)

Mvh Francis

Link to comment
Share on other sites

Kort sagt er der tre faktorer der udgør "udseendet" af en muskel; Gener, muskelmasse, fedtprocent. Den første kan du ikke gøre meget ved, de to andre kan du sagtens.

Der er ingen grund i at tage "halve" reps, det vil bare mindske effektiviteten af din træning, så tag dem i fuld ROM (Range of motion) og blive ved. Hvis du har høj fedtprocent, kan du faktisk godt få dem til at "se" større ud, hvis du taber noget fedt.

Link to comment
Share on other sites

Jo mere masse, jo større "bue". Så jo, lidt kan man godt påvirke formen. Simpelthen ved at en stor muskel ser anderledes ud end en lille muskel. Men det der har gjort klart mest for mine biceps gennem en del års styrketræning efterhånden er faktisk en-arms kettlebell swings og snatches med min 32kg kb, og masser af div former for chins. Plus at det har gjort mindre mirakler for kondien. Så det kan kun anbefales i hvert fald.. :o)

Mvh Francis

Hvordan kan swings og snatches være effektiv bicepstræning? Ikke at jeg betvivler at du har fået resultater den vej, men tror du ikke mere det er dine chins der har givet dig store guns. :smile:

Kunne dog forestille mig at det var fantastisk underarmstræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share