Sign in to follow this  
sune p

Træning af biceps

Recommended Posts

Hej Mol folk!

Jeg har igennem en årrække styrketrænet flere gange om ugen. Jeg har ikke tidligere fokuseret så meget på biceps og det kan ses nu. Mit ønske er at opnå en større "bue" på min biceps i afslappet tilstand( hængende langs siden). Kan dette med fordel opnås ved at træne med kortere længde af af mine reps. Altså kun sænke stangen halvt ned/ halvt op eller vil dette blot stresse musklen halvt så meget og derfor ikke hjælpe på vækst?

På forhånd tak. Sune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo mere masse, jo større "bue". Så jo, lidt kan man godt påvirke formen. Simpelthen ved at en stor muskel ser anderledes ud end en lille muskel. Men det der har gjort klart mest for mine biceps gennem en del års styrketræning efterhånden er faktisk en-arms kettlebell swings og snatches med min 32kg kb, og masser af div former for chins. Plus at det har gjort mindre mirakler for kondien. Så det kan kun anbefales i hvert fald.. :o)

Mvh Francis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kort sagt er der tre faktorer der udgør "udseendet" af en muskel; Gener, muskelmasse, fedtprocent. Den første kan du ikke gøre meget ved, de to andre kan du sagtens.

Der er ingen grund i at tage "halve" reps, det vil bare mindske effektiviteten af din træning, så tag dem i fuld ROM (Range of motion) og blive ved. Hvis du har høj fedtprocent, kan du faktisk godt få dem til at "se" større ud, hvis du taber noget fedt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jo mere masse, jo større "bue". Så jo, lidt kan man godt påvirke formen. Simpelthen ved at en stor muskel ser anderledes ud end en lille muskel. Men det der har gjort klart mest for mine biceps gennem en del års styrketræning efterhånden er faktisk en-arms kettlebell swings og snatches med min 32kg kb, og masser af div former for chins. Plus at det har gjort mindre mirakler for kondien. Så det kan kun anbefales i hvert fald.. :o)

Mvh Francis

Hvordan kan swings og snatches være effektiv bicepstræning? Ikke at jeg betvivler at du har fået resultater den vej, men tror du ikke mere det er dine chins der har givet dig store guns. :smile:

Kunne dog forestille mig at det var fantastisk underarmstræning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det lyder radikalt anderledes med curls for biceps?

Kan forklare noget af teorien bag ved det?

Skal alle ikke bare køre dødløft og bent over rows?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det lyder radikalt anderledes med curls for biceps?

Kan forklare noget af teorien bag ved det?

Skal alle ikke bare køre dødløft og bent over rows?

Jeg ved det. Jeg tænker uden for kassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this