Vind gavekort til magasin! Hvad er din holdning til Fitnesscentre?


LeahK
 Share

Recommended Posts

Deltag i vores undersøgelse om, hvordan fitnesscentrene kan forbedre deres tilbud til kunderne, og vær med i lodtrækningen om 2 gavekort til Magasin på 500 kr. Du skal blot udfylde spørgeskemaet via et af nedenstående links (Varighed ca. 7- 8 min).

Besvarelserne er meget vigtige for os, da de skal bruges til vores speciale på cand.merc. EMF. Din besvarelse vil blive behandlet fortroligt.

Link til spørgeskema til personer, DER ER MEDLEM af et fitnesscenter: https://www.defgo.net/s.asp?id=1208432&...mp;s=1&l=da

Link til spørgeskema til personer, DER IKKE ER MEDLEM af et fitnesscenter på nuværende tidspunkt: https://www.defgo.net/s.asp?id=1208434&...mp;s=1&l=da

Link to comment
Share on other sites

Er gjort, men undrer mig altid over om nogen nogensinde vinder disse præmier, eller om det bare er lokkemad?

Ved ikke hvorvidt det blot er lokkemad normalt eller om der rent faktisk er nogen der vinder. Lige ved denne undersøgelse ved jeg dog at der vil blive udtrukket nogle vindere, da jeg kender nogen af dem bag undersøgelsen :wink:

Hvad synes folk ellers om spørgsmålene?

Er de relevante eller bliver der lagt for meget/lidt vægt på visse dele?

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke hvorvidt det blot er lokkemad normalt eller om der rent faktisk er nogen der vinder. Lige ved denne undersøgelse ved jeg dog at der vil blive udtrukket nogle vindere, da jeg kender nogen af dem bag undersøgelsen :wink:

Hvad synes folk ellers om spørgsmålene?

Er de relevante eller bliver der lagt for meget/lidt vægt på visse dele?

ved "Hvor mange gange har du skiftet center" bør der også være en valgmulighed for ingen gange.

derudover bliver der slet ikke nævnt nogen om håndvægte, skive ect... (som jeg lige husker det)

Link to comment
Share on other sites

Syntes først og fremmest kun det er et godt tiltag der laves denne form for undersøgelser. Men mener godt de kan optimeres. For er igen og igen de samme spørgsmål der stilles. Men nu har jeg måske også en forkert indgangsvinkel til det når jeg selv i forvejen har min daglige gå gang, som ansat i et kommercielt center. Men lige hvordan man kunne forbedrer undersøgelsen kan jeg ikke lige pt. komme på. :)

Link to comment
Share on other sites

ved "Hvor mange gange har du skiftet center" bør der også være en valgmulighed for ingen gange.

derudover bliver der slet ikke nævnt nogen om håndvægte, skive ect... (som jeg lige husker det)

Enig. Undersøgelsen er desværre ikke så rammende for mange MOL'ere. Formålet med opgaven er dog at løfte centrene til at tilgodese flest mulige mennesker.

Har dog sørget for at der i opgaven også bliver set på om man fx skulle skifte Technogym frivægte til Eleiko eller evt. kigge lidt på hvad Amerikanske Hammer Strength har at tilbyde.

Syntes først og fremmest kun det er et godt tiltag der laves denne form for undersøgelser. Men mener godt de kan optimeres. For er igen og igen de samme spørgsmål der stilles. Men nu har jeg måske også en forkert indgangsvinkel til det når jeg selv i forvejen har min daglige gå gang, som ansat i et kommercielt center. Men lige hvordan man kunne forbedrer undersøgelsen kan jeg ikke lige pt. komme på. :)

Målet er at det skulle blive en rigtig stor undersøgelse med flere deltagere end der har været i mange af de forregående undersøgelser.

Har selv et lidt sjovt forhold til spørgsmålene da jeg også arbejder fuldtid i et kommercielt center:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i et meget lille center. Århus univeristets sport's center. Der er hverken børn, børnepasning, massage, holdtræning etc. - Dvs. mange af de ting som der bliver spurgt om findes ikke der hvor jeg træner. Men jeg er alligevel tilfreds med det fordi de har det som man skal bruge til styrketræning og så er det en del billigere end de fleste andre steder. Min pointe er bare at svarene bliver måske lidt misvisende når det er ikke-eksisterende i centeret. "Er der tilpas mange hold til holdtræning?" hmm.. ja..? der er ingen :P.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i et meget lille center. Århus univeristets sport's center. Der er hverken børn, børnepasning, massage, holdtræning etc. - Dvs. mange af de ting som der bliver spurgt om findes ikke der hvor jeg træner. Men jeg er alligevel tilfreds med det fordi de har det som man skal bruge til styrketræning og så er det en del billigere end de fleste andre steder. Min pointe er bare at svarene bliver måske lidt misvisende når det er ikke-eksisterende i centeret. "Er der tilpas mange hold til holdtræning?" hmm.. ja..? der er ingen :P.

Kan godt se det er lidt "uheldigt" i forhold til undersøgelsen, at i slet ikke har holdtræning. Undersøgelsen var i første omgang til at se hvordan man kunne optimere i de større kæder, for at gavne flest mulige motionister på en gang.

Men dejligt med lidt feedback til dem der laver undersøgelsen, så man i fremtiden kan forbedre spørgeskemaet -keep it comming :wink:

Link to comment
Share on other sites

Man skal huske på at mange centre vælger udstyr efter flere kriterier end bare hvad er "bedst" at træne i.

ting der spiller ind er:

1. Design eller visuelt udtryk

2. Vedligehold, jo mindre jo bedre

3. Service i form af vedligehold, retursager, reservedelslager etc fra producenten

4. Fordelagtig prisaftale?

5. Samlet komplet udbud af udrustning?

6. Udseende efter lang tids brug. Eksempelvis bliver udstyr lavet med hvidt pulverlakerede rammer hurtigt meget grimme. hvor sølvfarvede eller andre mørke farver på rammer bedre kan tåle et par ridser uden det bliver forfærdeligt grimt.

7. Hvilket klientel tiltrækker udstyret?

Eksempelvis vil hammer strength plate loaded udstyr tiltrække et bestemt segment (og give problemer med oprydning) som man måske ikke ønsker i sin forretning.

På MOL har vi en tendens til kun at se på hvad der er bedst at træne i for os og afvise alle andre løsninger som idiote/manglende viden fra en ledelses side. Sådan hænger tingene ikke altid sammen. Der er ofte bevidste valg og samlede løsninger bag de valg der foretages.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share