Skruen uden ende


Siberian Husky
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har været meget overvægtig i mange år, og fik til sidst nok. Så jeg droppede de gamle vaner, og fik mig nogle lidt sundere istedet (spille computer --> motion) og tabte mig en del - fra 150 kg til 94 på ca. 1 år.

Dette medførte dog en del problemer - selvfølgelig kom der løs hud, men et større var, at min hofteskål nærmest gik af led når jeg sparkede efter en fodbold. Huen kom på hovedet, og nu skulle jeg videre på universitetet. Men jeg er faldet lidt i igen, og har taget lidt på - vejer 116 kg nu, og jeg holder vægten rimelig godt.

Mit problem består i, at da jeg var tyndest, så havde jeg problemer med hoften og løs hud. Jeg fik i den forbindelse en maveopstramning som gik galt, og kom tilbage i de gamle vaner igen, da jeg ikke kunne dyrke sport. Det betød at jeg tog på, og jeg er der hvor jeg er nu.

Problemet er, at jeg trænger til en opstramning ved hofter og bryst rigtigt meget - det forhinderer mig i at dyrke sport uden at få ondt. Selvfølgelig er det rent kosmetisk ikke optimalt, og da jeg snakkede med en læge mhp. at få gjort bod på det fik jeg at vide at de ikke ville gøre det, fordi det var rent kosmetisk.

Mit liv er et heldvede - jeg går og skjuler mit problem under en stor trøje, og undgår alle former for hurtige bevægelser, da det ellers vil hoppe rundt (huden), eller man vil kunne se hvordan huden hænger. Jeg er sindssyg ulykkelig, og har virkelig brug for et godt råd til hvordan jeg kan overbevise lægerne om, at jeg har brug for en operation.

Jeg vil gerne tabe mig 10 kg, og så prøve at se om det ikke kan lykkedes at få en operation så jeg kan leve et normalt liv. Problemet er, at jeg får ondt omkring hofter og under armene ( omkring brystet - det er her mest hud hænger), og at det virkelig er nedslående at have stikkende smerter i flere timer efter motion. Jeg har fået skannet brystet, og mit hjerte, og begge er uden tegn på overvægt. Dermed kan de ikke se hvorfor jeg har ondt. Jeg har gået til boksning i snart 2½ år, og har tidligere styketrænet, er 21 og 192 cm høj og kraftig af bygning. Jeg har derfor ikke nogen synderlig grund til at tabe mig sindsygt meget - jeg skal bare have en mere acceptabel BMI, da det er derfor jeg er blevet afvist (sammen med det var i deres øjne rent kosmetisk).

Lægerne er dog meget snæversynede når det kommer til BMI, og derfor arbejder min muskelmasse imod mig - jeg har nemlig haft "nemt" ved at oparbejde en vis muskelmasse som følge af træningen.

Jeg søger derfor lidt gode råd som jeg kan tage med mig til næste gang jeg forsøger at komme ind og blive opereret. Nogle gode sætninger som jeg kan fyre af når lægerne "spørger dumt ind" til hvorfor de dog i alverden skulle tage mig i betragtning, når nu min BMI er høj.

På forhånd tak for hjælpen, og at du har gidet læse mit indlæg!

/SH

Jeg ønsker denne operation mere end noget andet - det vil gøre livet en del nemmere for mig. Jeg skal bare have hjælp til at overbevise lægerne om det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share