løb efter skindebens betændelse


Tri-dina
 Share

Recommended Posts

hejsa..

Nå, ja jeg har så trænete for hårdt, langt for mange kilometer extra på for hurtigt...

Så det jeg løb før skaden var 2 til 3 gange om ugen ca 4 - 5 km, en gang "løbs" tempo, en gang "lav insintitet meget teknik" og så også lidt interval...

Det gik super, så jeg prøvede lige ti km... det gik også godt, så to dage senere løb jeg 12 km, rigtigt god tur, i lav insentitet, dejligt... eller, turen var god, for "BANG" jeg havde skindebens betændelse,

Nu har jeg så haft taget ipren kur, lavet stræk, aqua jogget.. løbet ca. 1 km på bane (super dejligt blødt underlag)... gået med ben varmere... køle behanlet efter løb... og føler mig så småt klar til at komme ud og løbe lidt længere igen... Men jeg er lidt nervøs, for jeg vil jo gerne holde mig skades fri...

Tror i at jeg kan begynde at løbe de der 4 til 5 km, eller skal jeg stadig holde mig til en til to km?

Det kniber lidt med tålmodigheden, men som jeg siger så vil jeg heller være skades fri...

Nogle gode råd???

Link to comment
Share on other sites

Lige lidt info. Var nede og få lavet en løbestilsanalyse igår. Ham fyssen fortalte at hvis man øger distancen med 10% i ugen har man 20% risiko for at få en skade og har man først haft en skade er risikoen endnu større. Så det er en god ide at have det i baghovedet, inden man lader sig friste af det gode vejr og bare løber der ud af :). Noget der har virket for mig er varme/kulde behandling og felden gel.

Mvh Skytte

Link to comment
Share on other sites

Lige lidt info. Var nede og få lavet en løbestilsanalyse igår. Ham fyssen fortalte at hvis man øger distancen med 10% i ugen har man 20% risiko for at få en skade og har man først haft en skade er risikoen endnu større. Så det er en god ide at have det i baghovedet, inden man lader sig friste af det gode vejr og bare løber der ud af :). Noget der har virket for mig er varme/kulde behandling og felden gel.

Mvh Skytte

Ok, fair nok og er også med på at det er en overbelastnings skade, men..

Men, hvilket udgangs punkt skal man så begynde op med igen... helt klart ikke de de 12 km, det er jeg med på.. men alligevel, kan jeg så forholdsvis hurtige øge til de selvanelige fem stykker eller skal jeg holde mig til 2... Problemet ved at prøve sig frem, er at det er risiko for en ny skade unden at jeg opdager det i tide

Link to comment
Share on other sites

Du ville kunne mærke dagen efter hvis du har gjort noget du ikke skulle, kan jeg hvefal :). Og så tager man en dage eller to's ekstra pause, sætter distancen ned og prøver igen. Man skal bare heletiden lytte til hvad benene siger! Det må ikke gøre ondt!

Mvh Skytte

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share