Kroppen vænner sig til træning?


Unicorn
 Share

Recommended Posts

Det har altid været kendt at man ikke skal lavede samme træningspas uge efter uge, måned efter måned, men hvorfor egentlig? Jeg er ikke i tvivl om at det er rigtigt men hvad det rent fysiologisk der gør at det hænger sådan sammen?

Bliver der udsendt færre vækstfaktorer, calcium, affaldsstoffer? Eller er hormonresponsen lavere eller hvorfor er det at kroppen skal have ny stimuli rent fysiologisk? Vides det? Eller har vi nogle kvalificerede bud?

Har ikke kunnet finde noget i andre tråde.

Link to comment
Share on other sites

Fordi vores krop er designet til at tilpasse sig de belastninger den udsætter den for.

Dvs. ønsker du udvikling, kræver det øget/ændret belastning.

Og hvad der så ligger bag rent fysiologisk må de kloge hoveder kunne svare dig på...

Yes yes. Men hvis 4x8x100 i bænk stimulerer hypertrofi i den ene uge hvorfor bliver det rent fysiologisk ikke ved med at stimulere hypertrofi? Jeg håber også at nogle af de kloge hoveder kigger forbi :bigsmile:

Jeg læste artiklen "Sådan vokser muskler" på forsiden og der bliver nævnt en masse godt om hormonproduktion osv, men hvorfor stopper det med at stimulere hypertrofi hvis man fortsætter med noget der stimulerede hypertrofi før?

Edited by Unicorn
Link to comment
Share on other sites

Ingen bud? Eller er det bare et kedeligt emne?

Et kvalificeret svar ligger lidt over mine evner, men synes bestemt det er et spændende emne og håber da på at Morten Z, Incognito, Guarden eller lignende vil komme med et svar :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et kvalificeret svar ligger lidt over mine evner, men synes bestemt det er et spændende emne og håber da på at Morten Z, Incognito, Guarden eller lignende vil komme med et svar :smile:

Okay, det er jo fair nok :smile: Jeg giver tråden et døgns tid mere og prøver jeg at fange de nævnte. Havde også håbet at Morten eller incog ville kigge forbi med nogle bud. Men godt at i finder det interessant og at det ikke er noget der er blevet debateret til hudløshed herinde i forvejen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bestemt ikke kvalificeret til at svare på det, men fordi ingen andre har gjort det endnu, og jeg keder mig så :tongue:

Det er min opfattelse, at det handler om nervesystemet? Hvis man køre de samme øvelser igen og igen, bliver nervesystemet simpelthen "for godt", til at udføre bevægelsen og så fjernes det reelle pres på musklen?

Link to comment
Share on other sites

Har selv oplevet det på en crosstrainer. Havde brugt den som eneste konditionstræning nede i centeret, hver dag i ca. 4 måneder. Begyndte at undre mig over hvorfor min kondition rent faktisk blev dårligere. Så skiftet jeg til romaskine og løbebånd og så gik det fremad igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share