Jeg savner DOMS!


CKF1
 Share

Recommended Posts

Da jeg startede med at træne for 1,5 måned siden have jeg de skønneste DOMS - altså smerter dagene efter træningen i de forskellige muskelgrupper. Nu mærker jeg INTET mere selvom jeg tæsker mine muskler komplet igennem. ØV. Jeg elsker nemlig at mærke smerterne de rigtige steder dagene efter træningen.

Har i andre, der træner jævnligt, heller ikke DOMS mere, eller er det fordi jeg ikke varierer træningen nok?

Mvh. Claes

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg forsøger at variere mit program med lidt forskellige øvelser osv. men det er ret meget det samme, ja. Det er begrænset hvor meget man kan variere synes jeg. Men jeg stiger så meget jeg kan i vægt, så jeg virkelig løfter max af hvad jeg kan hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Skift rep ranges radikalt.

Prøv at ændre tempoet radikalt.

Lav drop sets.

Få en anden til at lave dit program. Så får man pludseligt helt nye input.

Kombinér to øvelser uden pause (eller flere øvelser end det).

Forced reps (ja jeg sagde FÅRCED).

Eccentrisk træning.

Cluster training (køb videoen på muscledrivethru).

Læs Essensen log og se hvordan han træner. Der er meget tager fra Thibaudeau. Thibaudeau bruger mange mindre kendte teknikker og elsker at gøre det vældigt intenst og varieret.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar.

Det er alle sammen gode idéer. Jeg træner allerede til Failure i næsten alle øvelser. Og jeg er ikke en tøsedreng - jeg træner virkelig til jeg simpelthen ikke kan mere.

Jeg prøver at tage lidt uvante øvelser med ind i træningen. Men det går absolut fremad i træningen mht. både vægt og muskelmasse synes jeg. Men savner sgu den dejlige smerte efter træning. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg havde nået en skidt periode i mit traditionelle full-body gjorde jeg noget ret radikalt.

Prøv dette program:

Dødløft

Squat

Bænkpress

Militart

Kør dem alle 10set af 5 gentagelser!.. Gør det bare en enkelt uge, det gav mig et mega godt boost!. Men kør det ikke for længe, det er alt for hårdt !

Link to comment
Share on other sites

Da jeg havde nået en skidt periode i mit traditionelle full-body gjorde jeg noget ret radikalt.

Prøv dette program:

Dødløft

Squat

Bænkpress

Militart

Kør dem alle 10set af 5 gentagelser!.. Gør det bare en enkelt uge, det gav mig et mega godt boost!. Men kør det ikke for længe, det er alt for hårdt !

Ok, jeg kører bare med 20 kg i alle øvelserne, så skal det nok give et boost.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg havde nået en skidt periode i mit traditionelle full-body gjorde jeg noget ret radikalt.

Prøv dette program:

Dødløft

Squat

Bænkpress

Militart

Kør dem alle 10set af 5 gentagelser!.. Gør det bare en enkelt uge, det gav mig et mega godt boost!. Men kør det ikke for længe, det er alt for hårdt !

Radikalt???

Jeg har i perioder trænet sådan der i lang tid af gangen ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share