Dårligt knæ og squart


HenrikD
 Share

Recommended Posts

For at gøre en meget lang historie kort, er jeg begyndt at træne, da jeg har scoliose med hvad dertil hører.

Jeg fik lavet en ganske fornuftigt, og skånsomt program af en uddannet instruktør. Nu er "problemet", at jeg ind i mellem godt kan lide

at presse min styrke lidt, og da jeg iforvejen har relativt veludviklede benmuskler, er squart en mulighed for mig, selvf. med forsigtighed.

Desværer fik jeg for mange år, siden overanstrengt min knæ, og det resultere i at jeg med selv en lav vægt på sammenlagt 40Kg i squat kan få en lettere irritation i knæet, intet voldsomt, men stadig nok til at jeg holder meget igen. Mit spørgsmål er om f.eks knæbind eller lign. kan mindske problemet?

Jeg vil være ked af at skulle opgive den eneste øvelse, hvor jeg virkelig kan ligge kræfter i. Det skal tilføjes , at jeg i "benpressen" presser over min egen kropsvægt uden problemer.

Jeg håber at i kan svarer mig, hvis jeg ikke formulerede mig grundigt nok må i endelig spørge.

Link to comment
Share on other sites

Årh den er svær, men prøv med et knæbind i nogle uger og så en pose is på når du kommer hjem fra træning. Udstrækning før og efter kunne måske også hjælpe dig. Lad være med at øge vægten så længe dit knæ fucker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share