Straps eller wraps (dødløft)


mastajay
 Share

Recommended Posts

Jeg er noget op i en vægtklasse i dødløft hvor jeg får problemer med at holde ordentlig fast i stangen, den glider simpelthen ud af mine fingre. Jeg er før blevet anbefalet at bruge mix-greb, hvilket jeg også har haft succes med. Men nu går den ikke længere. Jeg bliver nødt til at anskaffe mig nogle straps eller wraps.

Jeg har fundet to sæt på www.bodylab.dk:

1 http://www.bodylab.dk/shop/elite-wrist-wraps-231p.html

2 http://www.bodylab.dk/shop/power-straps-et-209p.html

Umiddelbart ser 1 bedst ud da der er velcro lukning og de ser ud til at give god støtte til håndledet. Hvad mener I? Er det hip som hap hvilket par jeg vælger? Og de skal som sagt udelukkende bruges til dødløft.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er sikkert forbudt at bruge magnesium i dit center, fordi det sviner for meget. Her er løsningen på det problem:

Magnesium bold

puttet i en:

Klatrepose

Så har du hænderne i posen, ingen magnesium på gulvet og ergo kan argumentet med at det sviner ikke bruges af eventuelle centertosser.

Jeg har brugt det længe. Det fungerer fantastisk på et dårligt greb :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er noget op i en vægtklasse i dødløft hvor jeg får problemer med at holde ordentlig fast i stangen

Hvilken vægtklasse er det, fristes man (læs: jeg) til at spørge?

Hvor meget løfter du og hvor mange reps?

Jeg kan se du skrev du løftede 60-80kg i oktober sidste år.

Selvfølgelig kan straps løse dit umiddelbare problem, men hvis det lader til at dit greb er relativt svagt vil det kun være en udskydelse af problemet og det vil begrænse dig at du ikke kan holde fast i de ting du gerne vil løfte og som resten af kroppen egentlig godt kan.

Mixed greb gør en stor forskel i hvor meget du kan holde. De giver en smule vrid i overkroppen hvilket i hvert fald teoretisk kan være et problem, men muligvis ikke er det i praksis. Sørg i hvert fald for at lave det til begge sider.

En anden mulighed er at lære hookgrip/låsegreb, hvor pege-, lange- og ringfinger har fat ovenpå tommelen. Nogle synes det gør ondt i starten, men det vænner man sig til. Brug evt lidt sportstape på tommelen.

HookGrip.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvilken vægtklasse er det, fristes man (læs: jeg) til at spørge?

Hvor meget løfter du og hvor mange reps?

Jeg kan se du skrev du løftede 60-80kg i oktober sidste år.

Selvfølgelig kan straps løse dit umiddelbare problem, men hvis det lader til at dit greb er relativt svagt vil det kun være en udskydelse af problemet og det vil begrænse dig at du ikke kan holde fast i de ting du gerne vil løfte og som resten af kroppen egentlig godt kan.

Mixed greb gør en stor forskel i hvor meget du kan holde. De giver en smule vrid i overkroppen hvilket i hvert fald teoretisk kan være et problem, men muligvis ikke er det i praksis. Sørg i hvert fald for at lave det til begge sider.

En anden mulighed er at lære hookgrip/låsegreb, hvor pege-, lange- og ringfinger har fat ovenpå tommelen. Nogle synes det gør ondt i starten, men det vænner man sig til. Brug evt lidt sportstape på tommelen.

HookGrip.jpg

Jeg løfter normalt i intervallet 95-120kg.

Jeg tror jeg vil prøve låsegrebet imorgen når jeg dødløfter. Hvis det ikke virker for mig så må jeg anskaffe mig nogle stropper.

Jeg takker for de mange inputs!

Link to comment
Share on other sites

towel chins virkede for mig.

Mange laver dobbelt overhåndsgreb til de ikke kan det længere og skifter så til krydsgreb.

rack holds kan måske også gøre det, ekstrem korte rack pulls hvor du holder stangen i toppen med tunge vægte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share