Min vej til Jæger Korpset


hede
 Share

Recommended Posts

Hej, sådan ville jeg gøre...

March: start stille og roligt ud, øg distance og vægt med tiden indtil du når 25 km med 5,5 km i snit med 15-20kg i sækken. En enkelt lang tur på fx 35km kan være en ide, for at have prøvet det. Ca 3 gange om måneden.

Løb: Gerne kombineret med orientering, i JGK kan de godt lide at benytte alm. o-kort, men marcherne er på 2 cm kort også gerne om natten uden pandelampe. Kan du løbe 5 km på omkring 20 min og 15 km omkring 75 min er du godt kørende.

Svømning/vandtilvænning: De svømmer en del på aspiranten, næsten hver morgen startet de i havnen eller svømmehallen med dykning, bjergning, svømning og gerne i uniform.

Styrketræning: En variaetion af kropsvægtøvelser og tung styrketræning er godt. Du skal kunne udføre 3xbronzecirkel på 12 min efterfulgt af coopers på 2800m som minimun, træn det nogle gange, så du kender følelsen af syre i benene inden du det går løs, så kommer det ikke bag på dig.

Det vigtigdte er VILJEN (har du sikkert hørt før) så pas på du ikke brænder ud inden du starter. Mange gør den fejl, at de træner alt for ambitiøst, husk at viljebattrierne skal være ladet godt op inden du starter, dvs. du skal være sulten efter udfordringer, så hvis du ved du har viljen, så lad være med at bruge for meget tid på alt muligt andet og træn i stedet klogt.

Det er bedre at være et par minutter langsommere end de andre, hvis du på den måde kan undgå skader osv.

Træn det du er dårligts til mest, det er dejligt nemt at opnå succesoplevelser ved at træne det man er god til, men det holder ikke, for ligemeget hvor god du er til alt andet, skal du kunne honorere alle krav.

Over and out....

Hey Bubs.

Tak for input!

Lige pt. er det gået lidt i stå, har haft nogle meget lange dage på arbejde, 07-18 og derefter har jeg været lidt for træt til at kunne træne, hvis jeg også har skulle passe mit arbejde tilfredsstillende ved siden af... men lige inden jeg "stoppede" gik det rigtig godt med træningen! kunne sagtens honorere march kravene. gik med 22,5Kg rygsæk 2-3 gange i ugen og 8-12km hver gang... og det gik bare som smurt, uden nogen form for anstrængelser!

dårligere blev det så da jeg skulle løbe :) har aldrig og bliver aldrig den store løber, men sådan er min krop nu bare bygget :) men det går da frem af ;) Men jeg holder skruen lige i vandet og får styr på alle grund tingene og så søger jeg når tiden er til det :)

Link to comment
Share on other sites

Hey Bubs.

Tak for input!

Lige pt. er det gået lidt i stå, har haft nogle meget lange dage på arbejde, 07-18 og derefter har jeg været lidt for træt til at kunne træne, hvis jeg også har skulle passe mit arbejde tilfredsstillende ved siden af... men lige inden jeg "stoppede" gik det rigtig godt med træningen! kunne sagtens honorere march kravene. gik med 22,5Kg rygsæk 2-3 gange i ugen og 8-12km hver gang... og det gik bare som smurt, uden nogen form for anstrængelser!

dårligere blev det så da jeg skulle løbe :) har aldrig og bliver aldrig den store løber, men sådan er min krop nu bare bygget :) men det går da frem af ;) Men jeg holder skruen lige i vandet og får styr på alle grund tingene og så søger jeg når tiden er til det :)

Hej hede må jeg spørge hvor gammel du er fordi at man skal ikke være alt for gammel eller alt for ung når man søger (ung lyder det dog ikke til du er når du allerede er sergent).

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg selv været til på en af forsvarets optagelsesprøver (faglig udd), og mit indtryk er at psykologen skal klarlægge om du klar over, at en del af jobbet er længere udsendelser. Desuden tror jeg, når det gælder JGK, om du har et urealistisk glorificeret billede af det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hej.

det lyder meget spændende.

Men er det ikke lidt tidligt at gå igang med det helt store og vilde træningsprogram, hvis der er 2-3år til du søger.

jeg er lidt bange for at du brænder ud. at du mister "sulten".

personligt søger jeg fkp til sommer og jeg er ikke i super form endnu. og regner heller ikke med at være det til august.

selvfølgelig vil jeg træne, men jeg vil bare være sikker på at de kan se at jeg er trænbar og at de kan se at ham klovnen virkelig give sig 100%.

Så mit råd er nok lidt, pas på du ikke mister lysten på grund af den meget træning.

held og lykke:)

Link to comment
Share on other sites

hej.

det lyder meget spændende.

Men er det ikke lidt tidligt at gå igang med det helt store og vilde træningsprogram, hvis der er 2-3år til du søger.

jeg er lidt bange for at du brænder ud. at du mister "sulten".

personligt søger jeg fkp til sommer og jeg er ikke i super form endnu. og regner heller ikke med at være det til august.

selvfølgelig vil jeg træne, men jeg vil bare være sikker på at de kan se at jeg er trænbar og at de kan se at ham klovnen virkelig give sig 100%.

Så mit råd er nok lidt, pas på du ikke mister lysten på grund af den meget træning.

held og lykke:)

Jeg mener at det er for tidligt. Det er selvfølgelig vigtigt at træne det du har lyst til og variere træningen.

Det er naturligvis vigtigt at være i god form, men endnu vigtiger er at man undgår skader, dette mener jeg man gør bedst ved at træne over længere tid.

Det kan godt tage flere år at blive god til orienteringsløb. (Meld dig ind i en klub nu!)

Se indlægget af "ker" her på siden for tips til PTRKUR og ASPKUR.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Har du tænkt over hvad dine motiver er for at søge jægerkorpset? - det er vel en af de spørgsmål man er 100% sikker på at blive spurgt om ved psykologen?

Fordi jeg egner mig til det her, og fordi det er her jeg bedst ville kunne udnytte de ressourser jeg har fra naturens hånd til noget jeg synes der giver mening!!:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share