Hurtigt vægttab på 20 dage


rasmus-k
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er cirka 175 cm høj og vejer cirka 70kg.

Jeg skal af med noget fedt på maven så skal gerne tabe omkring 5-10 kg inden 20 dage.

Jeg løber hver dag, cirka 4-5km, og tager mavebøjninger og løfter lidt vægte.

Jeg bruger en pille kallet Alli for at undgå lidt af det fedt der nu er i min mad, derudover starter jeg på at tage Therma Power med efredin som skulle øge ens stofskifte og gøre at mine muskler arbejder mere.. Lige pt. spiser jeg 2 måltider om dagen;

kl12: 2 potioner natural ymer yougurt økologisk, næsten 1 liter vil jeg gætte, med ymerdrys på(rugbrødstumper+sukker).

kl18: Et lidt mørkt bagueet brød med skinke og salat.

Men jeg føler ikke jeg taber noget, har været i gang i et par dage nu..:S?

Kan det være fordi at jeg ikke har "rigtig" trænet med vægte osv før og at jeg får "flere" muskler og at det samtidig går op med hvad jeg taber mig fordi muskler vejer mere end fedt?

Nogle forslag til min kost, eller hvad jeg kan gøre bedre:)?

Takker på forhånd:D

Link to comment
Share on other sites

Din post er fyldt med så meget fail at jeg næsten ikke ved hvor jeg skal starte og desuden skal jeg til træning nu... Kig på nogle af de andre tråde i forummet, bla. om hvorfor Alli og ThermaPower er en dårlig ide... ligeledes er dit ønske om et vægttab 5-10kg på 20dage hul i hovedet... jeg kan forklare senere hvorfor, men kig i de andre tråde der er herinde

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor lige på 20 dage? Du skal på en ferie, hvor du skal rende rundt på en strand?

Målet er jo sådan set fint, bare ikke over 20 dage, og ikke med farlige piller. Opbyg et mere fornuftigt vægttab, ved at dyrke motion samt få styr på din kost.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor lige på 20 dage? Du skal på en ferie, hvor du skal rende rundt på en strand?

Målet er jo sådan set fint, bare ikke over 20 dage, og ikke med farlige piller. Opbyg et mere fornuftigt vægttab, ved at dyrke motion samt få styr på din kost.

Ville det være muligt på 2 måneder:)`? Jeg dyrker motion hver dag og styrkertræner, og ved at det jeg spiser sikkert ikke er sundt, kender du et link til en side med råd til en kostplan eller sådan noget:)? Eller er det bare massere af vand og frugt :)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk gider at skrive mere end 3 linier til dette emne. Det er da simpelthen det mest useriøse jeg længe har hørt. Æder en masse piller og intet mad for at opnå et vægttab på 5-10 kg på 20 dage - hmmmmm.... Gad vide hvor lang tid der går inden du dejser om, eller ødelægger din krop..

Link to comment
Share on other sites

Du har totalt misforstået vægttab.

For det første skal du have tålmodighed. På et par dage sker der nogenlunde ingenting! At løbe hver dag er for meget hvis du spørger mig, og en ren opskrift til skader. Din kost er katastrofal, og du kan da umuligt have særlig meget energi. Og hvad endnu værre er, at du vil tabe dig på 20 dage. Ro på, for med den attitude kommer du ingen vegne.

For det første, handler et vægttab ikke kun om at smide kilo. Det handler om at holde dem væk bagefter. Hvis du taber dig 20 kg, og har taget det hele på et par måneder efter, er det jo totalt spild af tid. Den livsstil du fremlægger er næppe holdbar i længden! Du er nødt til at ændre din livsstil til noget som du kan leve med, samtidigt med at du gør noget sundt for din krop. Det handler ikke om at se godt ud på stranden eller smide så mange kilo du kan på kortest tid. Det handler om at være sund og tilfreds med sig selv.

Spis ofte og sundt. Groft brød med fuldkorn, magert kød, fisk, frugt og masser af grøntsager. Dyrk motion 2-3 gange om ugen, gerne løb. Men lad nu være med at overanstreng dig, og overbevis dig selv om at det hele skal ske nu og her. Det tager tid, og det vil du lære hvis du fortsætter sådan der.

Link to comment
Share on other sites

For at sige det ligeud, så virker du helt fantastisk ubegavet, i hvert fald når det kommer til vægttab og sundhed...

Vægttab handler ikke om at sulte sig selv, løbe hver dag (i en kort periode) eller spise piller. Du siger, at du gerne vil tabe fedtet på maven. Du kan kun opnå dette ved at sænke din fedtprocent. Du sænker din fedtprocent ved at være i kalororieunderkud i en længere periode. Du skal ganske simpelt forbrænde mere end du indtager. Dvs. du skal dyrke mere motion end du spiser mad, men for guds skyld spis mad!! - det handler om at ligge lige på grænsen. Det nytter ikke noget at stoppe med at spise - som du har gjort for en kort tid, for så blvier du bare endnu tykkere igen, når du stopper din kur.

Du vælger selv, hvordan du vil bruge din krop. Hvis du vil tabe dig, så gør som vi andre siger... hvis du gerne vil forblive halvtyk og aldrig se resutater, så fortsæt med dine endeløse kurer, slankepiller og andre mirakelmidler.. - de virker ikke. Men derimod er det idiotsikkert at forbrænde mere end man indtager. Spise sundt og dyrke motion.

BUmmelum. Håber du blev klogere.

Link to comment
Share on other sites

Dysp du var ikke tvunget til at svare på min post, pil af med dig.

Det er nok det mest seriøse og bedste råd du har fået herinde, hvis du virkelig ønsker at opnå det mål du selv har stillet med de midler, som du selv ønsker at benytte. Det er seriøst den bedste metode.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor lige på 20 dage? Du skal på en ferie, hvor du skal rende rundt på en strand?

Målet er jo sådan set fint, bare ikke over 20 dage, og ikke med farlige piller. Opbyg et mere fornuftigt vægttab, ved at dyrke motion samt få styr på din kost.

Roskilde festivalen gætter jeg på.. Om der bliver det som bekendt pisse godt vejr, så det er med at have strandformen klar :wink:

Link to comment
Share on other sites

Roskilde festivalen gætter jeg på.. Om der bliver det som bekendt pisse godt vejr, så det er med at have strandformen klar :wink:

Jeg håber ikke det er op til Roskilde festivalen...... en måned i kcal underskud og så ud og drikke sig i hegnet - Jeg ville dø :crazy:

Men Rasmus, som de andre allerede har skrevet så handler det om kost-omlægning, motion og tålmodighed :-)

Held & Lykke

-Tommy

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har nogle gryn at kaste efter kosttilskud, så kan en velocity diet anbefales hvis du er hardcore. Du kan finde den på t-nation. PM med eventuelle spørgsmål.

Enig, den er netop pisse effektiv - også uden TP og effe. Men den er som Thomas siger ret hardcore og du skal være forberedt på at du er MEGA sulten når den er overstået - sådan var det i hvert fald for mig. Tabt mig dog rigtigt mange kilo på den og uden et synbart tab af muskelmasse (vil jo gerne bilde mig ind at ingen muskelmasse røg :rolleyes: )

Kræver også at du er lidt ligeglad med at det du spiser i 28 dage ikke er så specielt sundt... Dog ville jeg mene at proteinpulver er bedre end TP, i hvert fald...

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Hej jeg er cirka 175 cm høj og vejer cirka 70kg.

Jeg skal af med noget fedt på maven så skal gerne tabe omkring 5-10 kg inden 20 dage.

Jeg løber hver dag, cirka 4-5km, og tager mavebøjninger og løfter lidt vægte.

Jeg bruger en pille kallet Alli for at undgå lidt af det fedt der nu er i min mad, derudover starter jeg på at tage Therma Power med efredin som skulle øge ens stofskifte og gøre at mine muskler arbejder mere.. Lige pt. spiser jeg 2 måltider om dagen;

kl12: 2 potioner natural ymer yougurt økologisk, næsten 1 liter vil jeg gætte, med ymerdrys på(rugbrødstumper+sukker).

kl18: Et lidt mørkt bagueet brød med skinke og salat.

Men jeg føler ikke jeg taber noget, har været i gang i et par dage nu..:S?

Kan det være fordi at jeg ikke har "rigtig" trænet med vægte osv før og at jeg får "flere" muskler og at det samtidig går op med hvad jeg taber mig fordi muskler vejer mere end fedt?

Lugter langt væk af trolleri

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share