Joakims Crossfit Madness


Juvic
 Share

Recommended Posts

Hey

Nej kører den bare stående faktisk.. Men har aldrig kørt den før så derfor det ikke er så tungt.

Øhh vejer vist omkring de der 85kg under træning så det er vel ca. 83.5 som kampvægt eller noget i den dur. Men faktisk vil jeg gerne holde vægten lidt nu her hvor det er sommer hernede. Der går jo mega lang tid før jeg kan stille op hvis det er det jeg vil. Man skal være medlem af forbundet i 9 måneder før man kan stille op... Desuden tror jeg også jeg er langt fra stor nok til et stævne.

for du skal da op i vægt som det ser ud nu?
Kropsvægt eller vægt under træningen ?
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 6/11/09

Squat:

2x10 @ 80

1x8 @ 120

4x4 @ 140

1x1 @ 150

easy

Bænkpres:

2x10 @ 80

3x10 @ 90

DB Incline Bænk:

1x12 @ 25

2x8 @ 35

1x12 @ 30

DB Flyers:

1x12 @ 15

2x12 @ 17.5

Leg Extension:

3x12 @ klods 15

Leg Curl:

3x12 @ klods 10

Dips:

2x25 @ BW

Cable Pushdown:

3x12 @ klods 14

DB Reverse Flyers:

3x12 @ 15

DB Sidebends:

3x12 @ 20

Cardio:

20 min på spinningcyklen

Link to comment
Share on other sites

Igår lørdag d. 7/11/09

Teamede op med en fra arbejdet og cyklede 60km rundt i bjergene rundt omrking Dunedin.. Damn.. Ret hårdt

Idag søndag d. 8/11/09

6km løb i dejlig varmt vejr. ca. 22grader og høj solskin. YEAH

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træning i går d. 17/11/09

Efter en 4 dages pause grundet tur til Queenstown for at Bungy Jumpe/riversufe osv. fik jeg trænet følgende.

Dødløft

1x8 @ 60

1x10 @ 100

1x5 @ 140

1x5 @ 150

1x3 @ 160

1x1 @ 170

1x5 @ 140

1x5 @ 100

DB Row:

1x12 @ 32.5

3x10 @ 42.5

1x12 @ 32.5

Supersættet med:

One arm standing DB pres:

1x10 @ 15

3x10 @ 20

1x10 @ 15

CG Cable Pulldown:

1x10 @ klods 9

1x10 @ klods 10

1x10 @ klods 12

1x10 @ klods 14

Supersættet med:

Siddende Læg:

5x10 @ 80

DB Curl:

1x12 @ 17.5

2x10 @ 20

1x20 @ 15

Supersættet med:

Cable Crunch:

1x10 @ klods 17

3x10 @ klods 19

- Alt i alt en god træning. Kan godt mærke mit kalorieunderskud efterhånden, men heldigivs ikke så meget som frygtet. Jeg har de sidste par uget tabt mig ca. 400-500g om ugen. Hvilket er helt fint, dog er det målt sidst på eftermiddagen i træningcenteret så der er en potientiel fejlkilde der....

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tilbage i DK

Så er jeg tilbage i Danmark og har efterhånden fået alle tingene på plads. I går (9/2/10) var jeg til min første crossfit træning, dog kun et intro hold. Men det var super fedt, og vil i fremtiden statse på at træne crossfit et par gange om ugen. Alt afhængende af hvordan det går, både med styrken og massen kan det være jeg vil supplere fast med en gang styrketræning ugenligt. Hvis ikke mere.

Her i starten tager ser jeg lige tiden an, og gør lidt hvad jeg vil. Dvs. tager lidt styrketræning hist og her, uden det er skemalagt så meget..

Jeg vil så vidt forsøge at løbe til corssfit hver gang, hvilket er små. 2.8km hver vej. Det giver alligevel lidt som jeg normalt ikke vil få, så det må være godt...

Pt. skal jeg lige have lidt flere kg på kroppen da jeg selvfølgelig har tabt en del under rejsen. Selvom jeg under praktikken i NZ styrketrænede 3-4 gange ugenligt, med cardio hvergang og evt. en gang løb i bjergene i weekenderne. De sidste to måneder, fra 4. dec til 28. jan har jeg trænet sådan sporadisk når der lige var et center i nærheden. Men da jeg fik den obligatoriske tur med maven da jeg var i Thailand og Cambodia kunne jeg ikke undgå at tabe mig...

Men det kommer på igen...

Træning i går.

2.8km løb til Crossfit

Opvarming:

20 sek Back extensions

20 sek Sip

20 sek Push-ups

20 sek mavehjul

Kørt i ca. 10 min.

WOD:

Så mange af følgende runder man kunne nå på 12 min.

10 box jumps

10 SDHP m. 24kg kettlebell - skulle have tage 36kg, bliver næste gang :bigsmile:

10 Burpees - mene jeg de hedder.

Fik kørt ca. 7 runder, hvilket var klart flest af alle på introholdet. Men hvad siger det ? Ikke så meget.

Der må være plads til god forbedring.

2.8km løb hjem.

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Træning i går fre d. 12 feb:

Kørte en hurtig 40min træning i gennem i skolens træningsrum.

Dødløft:

1x15 @ 60

2x12 @ 100

2x12 @ 120

- stille og rolig

Supersættet med:

DB Bænkpres:

1x15 @ 25

2x12 @ 30

2x10 @ 35

Stående DB Skulder Pres:

3x12 @ 15

Supersættet med:

DB Flyers:

3x12 @ 15

- kørt excentrisk

Supersættet med:

Leg extensions:

3x12 @ 60

- excentrisk

Supersættet med:

Reverse DB Flyers:

3x12 @ 12

Leg i benslæde:

3x12 @ 150

Supersættet med:

Cable Face Pulls

3x12 @ klods 13

Supersættet med:

Cable Curl

3x12 @ klods 12

Lying DB Overhead Tricep Extension:

3x15 @ 27kg

- kørt med kun en DB.

Hurtig let træning da jeg sparede mig selv til Crossfit.

Træning i dag lør d. 13 feb

2.8km løb

OPV:

2 runder af:

1min Frøhop

1min Jumping Pull-ups (faktisk en halv burpee kombineret med pull-ups)

2 min DU - Har aldrig sjippet før så kørte bare alm.

WOD:

50-40-30-20-10 af

Atomic Situps

og

DU (eller alm. også bare 150-120-90-60-3) <- kørte alm.

Min tid blev 9min og 50 sec.

BONUS:

To mand skulle i alt lave:

300 Kettelbell swings m. 24kg

Mens den ene lavede swings skulle den anden vente i en Bridge. Man tog hele tiden så mange swings man kunne, også skiftede man. Man blev ved indtil man havde lavede de 300 swings.

2.8km løb

- Virkelig god træning...

Link to comment
Share on other sites

Træning man. d. 15 feb

Transport:

2-3km løb

b]Opvarmning: Tabata

4 runder af 20 sek med 10 sek pause:

Halos

Atomic Situps

Mountain Climber

KB Pistol Swings

WOD: 5-10-15

5 Knees To Elbows

25 Z-Boxjumps

15 Double Unders (eller 45 alm. som jeg kørte)

Transport:

2-3km løb

Mega hård træning. Men taget i betragtning af at vi faktisk kun skulle køre 10 Z-Boxjumps og at jeg lavede 24 hver runde, så er jeg okay tilfreds med min præstation. Det var sku en hård, men god omgang.

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Crossfit igår tirs. d. 16 feb.

Transport:

2-3km løb

Opvarmning:

Max tid i L-hang

12 Handstand Pushups

12 Turkish Getups @ 12 (16) kg. KB

- stratede med 16kg KB men da det var første gang jeg kørte øvelsen fik jeg lidt ned for at få styr på teknikken.

3 runder

WOD 1: Teknik og max rep i Thrusters

10 @ 30

5 @ 40

15 @ 45

- Der er et stykke tid til de 15-12-9 i FRAN-workout'en

WOD 2: Fight Gone Bad

1 min Wall Ball

1 min Pullups

1 min Thrusters @ 20 kg

1 min Burpees

1 min Sumo Deadlift Highpull @ 32 kg KB

3 runder

En okay hård omgang i dag. Har stadig nogle onde DOMS fra de foregående træninger. Men så sker der jo noget. Hvile dag i morgen.. :bigsmile:

Transport:

2-3km løb

Link to comment
Share on other sites

Hej Juvic og velkommen i kulten/klubben :bigsmile:

Hvor crossfitter du henne?

- Der er et stykke tid til de 15-12-9 i FRAN-workout'en

Fran er 21-15-9 :smile:

Heavy-Fran (eller Fran's fede søster) er dog netop 15-12-9 med tungere thrusters og weighted pullups.

WOD 2: Fight Gone Bad

1 min Wall Ball

1 min Pullups

1 min Thrusters @ 20 kg

1 min Burpees

1 min Sumo Deadlift Highpull @ 32 kg KB

Ikke helt, men en variation over samme tema.

Den originale FGB er:

- Pushpress 34kg

- Boxjumps 20"

- SDHP 34kg

- Wallball 20lbs (10' target mener jeg)

- Roning (kalorier)

Noterer du ikke dine resultater i loggen? Uden dem er det jo svært at vurdere hvor skarp du er. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Champ

Godt at se, at du er vel hjemme i DK igen!

Crossfit lyder utrolig spændende, jeg synes, det er meget tiltalenede med en træning, hvor man hver gang laver noget nyt, træner på hold og konkurrerer mod hinanden, og samtidig laver hårde/gode øvelser for hele kroppen.

har du tænkt dig at lave crossfit som primær træning og så kun supplere med vægtene, eller bliver det mere 50/50?

Hvad er fremtidsplanerne med træningen, er det stadig scenen engang, eller bare god allround form, som jeg selv praler af at have? ;)

Vh Kasper

Link to comment
Share on other sites

Hej Juvic og velkommen i kulten/klubben :bigsmile:

Hvor crossfitter du henne?

Hej MaxPower :)

Mange tak for det. Det er helt nyt for mig, men det giver blod på tanden. Samtidig kan det jo heller ikke andet en appelere til ens konkurrence gen.

Jeg bor i Århus C, hvor Crossfit blev muligt i september i sidste år. Men grundet et 6 måneders udenlands ophold i New Zealand, er jeg først startet nu...

Fran er 21-15-9 :smile:

Heavy-Fran (eller Fran's fede søster) er dog netop 15-12-9 med tungere thrusters og weighted pullups.

HAHA, ja det er sku rigtigt. Så(!) er der jo bare endnu længere. :devil:

Ikke helt, men en variation over samme tema.

Den originale FGB er:

- Pushpress 34kg

- Boxjumps 20"

- SDHP 34kg

- Wallball 20lbs (10' target mener jeg)

- Roning (kalorier)

HOLY S*** det ser rimelig ondt ud. Håber vi kommer til at høre den rigtige så, må lige prikke til dem dernede :superman:

Noterer du ikke dine resultater i loggen? Uden dem er det jo svært at vurdere hvor skarp du er. :wink:

Jo det gør jeg også. Hvis du kigger længer oppe står der f.eks. tider og antal reps. Men synes tit det ret svært at huske alle sine reps i de længere/multi øvelses WOD'er. I går hvor vi kørte 5 øvelser af 1 min af 3 runder kan jeg simpelthen ikke både tælle og give mig fuldt ud. Men det kan være det kommer når jeg får mere overskud.

Er okay presset for tiden. Dels fordi jeg primært har kørt styrkeløft de sidste 2-3 år, og derfor ikke er vant til den mere kontinuerlige (og aerobe) træningsform. Men også dels fordi min kondi nok ikke er super god - nok nærmere middel - men har løber som "straf" frem og tilbage til træningerne. Så kommer der da lidt - mere - cardio ind i billedet.

En anden ting der spiller ind er også helt klart, at jeg ikke har kørt øvelserne før. Teknikken er derfor ikke 100 % på plads, men har også kun kørt Crossfit i ca. en uge. Havde min prøve træning tirsdag i sidste uge, mener det var d. 9 feb. Samme ugen havde jeg en ekstra crossfit træning.

I den her uge lægger jeg "stærkt" ud med 4 crossfit dage også en enkelt med nogle vægte. Alt afhængigt hvordan kroppen reagere på det, så er det mit mål at gøre hver uge. Hvis altså også tiden siger go' for det...

Men jo helt sikkert, så vil jeg prøve at smide mine tider og reps ind i loggen... Men tror alligevel der går nogle måneder før jeg kan være med blandt de bedre dernede.... Heldigvis er det så bare en motiverende faktor :superman::devil: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Champ

Godt at se, at du er vel hjemme i DK igen!

Hej Kasper.

Ja det er nu alligevel fedt, at være tilbage. Det er pisse koldt og vejret er ikke just til flipflops, badeshorts og drinks på stranden. Men det er nu dejligt, at komme ind i en god træningsrutine igen. :4thumbup:

Crossfit lyder utrolig spændende, jeg synes, det er meget tiltalenede med en træning, hvor man hver gang laver noget nyt, træner på hold og konkurrerer mod hinanden, og samtidig laver hårde/gode øvelser for hele kroppen.

har du tænkt dig at lave crossfit som primær træning og så kun supplere med vægtene, eller bliver det mere 50/50?

Det er nemlig også en af grundene til, at jeg gør det. Man bliver udfordret hver(!) gang, det er socialt og man kan sammenligne sig med ham ved siden af. Det funktionelle aspekt synes jeg også bare tæller på positiv siden. Styrkeløft er ikke ligefrem funktionelt og eller særlig godt for kroppen set over tid.

Så nu vil jeg give det her et shot og se hvordan kroppen reagerer.

Hvad er fremtidsplanerne med træningen, er det stadig scenen engang, eller bare god allround form, som jeg selv praler af at have? ;)

Er sku bange for jeg ikke kan svare på det. Hvilket egentlig går og irreterre mig ret ofte. Jeg vil gerne på scenen engang, og er vel ved at være i en alder hvor jeg topper sådan rent fysisk så det stresser mig også lidt. Der er bare nogle ting der taler imod, at komme igang sådan med det samme. Et er at man - set med mine øjne - skal ud og finde nogle kontakter til BB mijøet. Jeg har ikke kunne finde sådan nogle, den nærmeste jeg kender er vel Johnny Bravo som trænede en kort overgang i mit tidligere center. Men som du sikkert ved er flyttet til KBH.

Kunne sagtens se mig selv gå ALL-IN rettet mod en bodyfitness/BB konkurence engang. Men mangler nok et lille skub i den rigtige retning....

Et eller andet sted er en god all around form - som du helt sikkert har - vel altid et mål. Jeg vil selvfølgelig gerne være god til det hele. Så er det også nemmere at springe på scenen hvis ens startform før en målrettet BB træning er rigtig god.

Som sagt mangler jeg lidt motivering i retningen af scenen. Kontakter osv.

Samtidig tror jeg, at jeg vil Crossfit'e et godt stykke tid. Jeg vil gerne se om jeg kan komme, af med de sidste rester af "hvalpe-fedt" gennem en mere intensiv træningsform. Som udgangspunkt vil jeg gerne Crossfit's 3-4 gange ugenligt også tage en omgang med vægtstængerne en gang om ugen.. Det er målet her i starten, så må jeg se hvordan kroppen reagere. Kunne sagtens forestille mig, at masse og styrke vil falde drastisk med alt det løb og crossfit. Sker det, så må jeg jo justere lidt på balancen mellem crossfit og styrketræningen/BB'en. Vil jo heller ikke blive for klejn... :crazy::blink::laugh:

Hvad me dig Kasper, hvordan ser din ugentlige træningsplan ud og hvad er dine fremtidsplaner ?

Link to comment
Share on other sites

Hej Champ

Det lyder super fedt med det crossfit!

Jeg kunne saggtens se dig på scenen, du har helt klart den rette indstilling, men jeg tænker på om det er realistisk, når man som os ikke snyder med steorider eller andet ulovligt - her tænker jeg mest på BB, bodyfitness er nok ikke så slemt, da deltagerne alt andet lige er noget mindre.

JEg ved godt, at der er folk som Crawdaddy, som mig bekendt ikke har snydt, men hånden på hjertet, så er det meste af feltet sgu nok mere eller mindre "dopede" ?

JEg træner selv på livet løs, de sidste to måneder 6 gange om ugen udfra et 3 split. Det er super fedt og jeg er gået frem i styrken, bl.a tager jeg 3 x 10 x 40 kilo i db press, og 1 x 10 x 42,5. JEG har også squattet 3 x 5 x 100, hvilket er ret meget for mig, som jo er epic weak i benerne ;)

JEg er dog lige skiftet til et 3 gange fullbody om ugen, simpelthen for at afveksle min træning, og det føles allerede super godt, med gode doms og god motivation...

JEg mener virkelig at begge træningsformer har sine fordele: splittet er fedt, fordi du træner så ofte, relativt kort tid af gangen og kan lave mange øvelser pr muskelgruppe...

FB er fedt, fordi du rammer de store øvelser til hver træning, og hver træning er vandvittig hård! Men jeg tror det allerbedste er at veksle imellem de to, for at udfordre kroppen mest muligt... :)

Vh Kasper

Bliver spændende at følge dig CF eventyr!

Link to comment
Share on other sites

Crossfit tors. d. 18. feb

Transport:

2-3 km løb

- i okay snevejr. Godt nok mest slud-agtig men ikke desto mindre gjorde det vejene gladte. :nonono:

Opvarming:

21-15-9

Jumping Squats

Push Ups

- ret nemt.. Lidt for nem opvarming...

WOD: FGB (Det er ikke den originale FGB, men en modificeret en af dagens instruktør. Tak for hintet MaxPower :bigsmile:)

5 Runder. 1 min ved hver "station" også 1 min. pause inden næste runde

Deadlift m. 60kg (maksimale vægt i dag)

Footballer's drill

Sisscor abs (kan ikke huske navnet, men mavebøjninger hvor man krydser over til modsatte knæ med albuerne)

Wall Ball

Jumping Pull Ups

Transport:

2-3 km løb

En fin træning i dag. Syntes ikke det var overdrevet hårdt idag. Men kan stadig mærke at jeg skal vænne mig til at præsterer selvom jeg er fuldstændig forpustet ect. Rev noget hud på højre underhånd (eller hvad det hedder)... Så meget for små lommerregner optimeret ingeniør finger/hænder... :blush:

*EDIT*

På søndag er køres der 4 WOD'er i træk med 20 min pause mellem hver. Kunne godt tænke mig, at tage med. Men tror jeg hopper over denne gang. Det er trods alt min første rigtige crossfit uge, og har nu kørt det mandag, tirsdag, idag torsdag, og vil også gerne i morgen. Tror nu alligevel det bliver lidt overkill.. Men helt sikkert en ting jeg vil gøre når mit kadaver er kommet i bedre form....

By the way MaxPower, så glemmer jeg altså at få talt under den her slags WOD. Så aner ikke hvor mange reps jeg har gjort ved hver station... Lidt nedren. Kan nu bedst lide de WOD's hvor man skal lave et bestemt antal reps og øvelser på tid. Så skal man bare gå all-in med hjernen sat på OFF :tongue:

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg kan kun være enig med dig mht. feltet til sådan en BB konkurence. Fleretallet har nok fået lidt ekstra ud over havregrynene. Men derfor kunne det nu stadig være sjovt, at træne målrettet efter det. Altså for at se hvor langt man kan komme clean(!). Om end ikke andet så til Bodyfitness. Jeg tror nu også at Crossfit vil lægge en god all-around bund til en senere BF optræden. Man ved jo aldrig hvad der kan se.

Men lige for tiden vil jeg køre mit eget show, og køre Crossfit nogle gange om ugen også supplere med lidt traditionel styrketræning/BB. Så må tiden vise hvordan kroppen reagerer, det kunne jo være fedt hvis man kunne blive lidt mere cut og hård i det. :cool::bigsmile:

Mht. fullbody Vs. split så har jeg også erfaret det samme som dig. Altså at begge programmer er fede i sig selv og hver for sig, men ved at skifte mellem dem. F.eks. på cykluser af 2 måneder, så får man det bedste fra begge filosofier. Så synes helt sikker du bare skal fortsætte af den sti. Yeah dude, yeah :devil:

Det er virkelig fedt, at se du har taget stangen på nakken og får squattet. Kør du bare et stykke tid med de 100kg og få en god teknik og fornemmelse af vægten, så kan du altid senere tage lidt mere på. Kender jeg dig ret, så skal du jo nok udfordre dig selv med en tungere vægt når den anden smager af for meget badeferie...

Hvordan står det til på cardio siden. Får du stadig løbet en del km om ugen eller er du - som mange andre - gået i vinterhi ?

Link to comment
Share on other sites

Hej Joakim, det ville være en fryd at se dig på scenen engang! Lifetime clean, men med masser af motivation. :)

Jeg træner en del cardio. Da jeg trænede 6 dage om ugen, cyklede jeg 20 minutter på kondicyklen hver aften, men nu hvor jeg kun træner 3 dage FB om ugen, tror jeg, at jeg vil sætte mit cardio op, så jeg på nogle af min off dage cykler noget mere :)

Jeg tror btw at Crossfit ville være noget for mig, da jeg elsker den slags alsidig træning, desuden tror jeg min lave kropsvægt ville være en stor fordel i de mange bodyweigt øvelser :)

Hvis det er ok med dig, kan jeg evt. lave en film af min nuværende form og smide den her i din log en af dagene, så kan du se og kommentere lidt, og så sletter jeg den igen efterfølgende :)

Vh Kasper :)

Link to comment
Share on other sites

Altså, der mangler jo overall masse for vildt, men jeg tror det snyder en smule, fordi videoen ligesom er filmet nedefra, men der SKAL noget mere masse på rammen.... :)

First of all, så er det da tydeligt du har fået meget mere masse på patterne. De står ret skarpt frem synes jeg. Maven har altid været en af dine foredele, flad og markeret som altid. Yeah.

Generelt synes jeg du har fået mere på siden vi trænede sammen i sommers. Har du kørt lidt kCal overskud eller ?

Skulder og arme er lige så godt med som brystet. Der er en god overgang mellem skulder og arme. Især dine bag skuldere har du fået tæsket, synes før i tiden de måske var lidt bagefter front skulderen. Good job.

Hvorfor vist du ikke lige ryggen ? Lat spread eller ligende. Det skal jo ikke gå op i DISKO det hele :tongue: Lår og caps er også helt klart noget jeg forventer at se i næste film :)

Hvad siger vægten for tiden ? Du må have tage på... Tykke dreng :cool:

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Crossfit man. d. 22 feb

Lidt træt i kroppen men fik mig selv ned alligevel :bigsmile:

Transport:

2-3km løb

- som nærmest er livsfarligt i det her vejr. + at der går meget energi til at skøjte rundt i det sjap.. Ikke godt !

Opvarming:

2 runder af:

5 runders løb rundt i lokalet = 45-50m hver rundte

10 Pull ups

10 Sit ups

10 Push Ups

WOD:

I hold af 2 skulle vi skifte vis køre følgende.

10 runder af:

1 Power Clean @ 40kg

3 Hang Clean Squat

2 Push Press / Jerks(?)

40m spurt

Tid: 8min og 4 sek

- Det var noget der fik pulsen op. :cool:

BONUS:

Igen 2 mands hold, kørt skifte vis.

7 runder af:

7 Burpees

7 boxjump (grøn box da min makker havde knæskade)

7 Clean @ 40kg

Tid: 17min og 8sek

- Det her var klart det hårdeste.. Tror min puls ramte 190 på et tidspunkt. Skal virkelige have fat i det pulsur.dk til WOD's

Kigger lidt på følgende:

Suunto T3C Black Polished Watch

t3cpolished_1_zoom.jpg

Det ser fedt ud, har fået gode reviews og kan bruges som everyday-watch hvis man vil...

Anyways tror godt jeg kunne have kørt med lidt flere kg i WOD's men det er svært at vurdere når det både er en helt ny WOD og jeg aldrig har kørt Clean eller Power Clean for den sags skyld. 40kg lyder ikke af meget, men fik satme pulsen godt op alligevel.... :crazy:

Transport:

1.5km løb

- ja vred om på højre fod pga. det fuc**** sjap.. Og når ja en kombination af en sød pige jeg lige skulle dreje hovedet efter :blush: .

Døjer stadig væk med at mine lægge bliver helt pumpet op, syre til og faktisk gør ret ondt. Det forhindre mig hurtigt I at løbe særlig stærkt og egentlig at fortsætte generelt. Mener selv at min smertetærskel er ret høj men i dag gjorde det virkelig nas. Tror jeg springer tirsdags træningen over, så anklen kan hvile, og så vil jeg lige ned forbi en løbe shop og få nogle råd. Måske en bette løbe test hvis anklen kan lide det...

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Hej champ, træls med anklen, men det er da også det glade vanvid at løbe en dag som idag. Herude var der ihvertfald ekstremt meget sne!

First of all, så er det da tydeligt du har fået meget mere masse på patterne. De står ret skarpt frem synes jeg. Maven har altid været en af dine foredele, flad og markeret som altid. Yeah.

Generelt synes jeg du har fået mere på siden vi trænede sammen i sommers. Har du kørt lidt kCal overskud eller ?

Tak, er ok tilfreds med formen, dog vil jeg gerne være en del mere ripped til sommer. Jeg har kørt kcal overskud i ca. 4 måneder, dog med udsving, da jeg som bekendt er ektremt fedtforskrækket, så hvergang vægten steg lidt for meget slog jeg bremsen i mht til mit kcal indtag - desværre...

Skulder og arme er lige så godt med som brystet. Der er en god overgang mellem skulder og arme. Især dine bag skuldere har du fået tæsket, synes før i tiden de måske var lidt bagefter front skulderen. Good job.

Tak igen. Jeg er også ok tilfreds, dog synes jeg mine traps er meget små...

Hvorfor vist du ikke lige ryggen ? Lat spread eller ligende. Det skal jo ikke gå op i DISKO det hele Lår og caps er også helt klart noget jeg forventer at se i næste film :)

Hvad siger vægten for tiden ? Du må have tage på... Tykke dreng

Hmm, der var en del andre nede i centeret, og jeg synes det var lidt pinligt/mærkeligt at stå og filme alt for meget, derfor den lidt pludelige slutning. Næste gang tager jeg tid til at lave flere film, også med benene - (ohh the horror).... :)

Vægten ligger på 67 som morgenvægt, så tung er jeg ikke ligefrem ;)

Vh kasper

Link to comment
Share on other sites

Crossfit ons. d. 24 feb.

Har stadig ondt i min højre ankel så jeg valgte ikke at tage ned til Crossfit i dag, da jeg gerne vil skåne anklen for løbeturen. Derfor tog jeg over på skolen for, at styrketræne lidt, men koden til træningslokalet var ændret. Så jeg kunne ikke komme ind.

Men det er der råd for. Jeg teamede op med med min roomie og vil omdannede vores lejlighed til et træningslokale.

WOD - Pontoppidansgade:

4 runder af:

1 min Atomic Situps

1 min Burpees

1 mim 24kg DB Swing (har ingen KB endnu)

1 min Pushups

1 min pause

-REPEAT-

Også kørte jeg lidt DB front squat bagefter. Ca. 2x2 min.

Det var en ret hurtig omgang, men med god energi. Min anlæg kørte for fuld hammer i hele lejligheden, med Race Against The Machine, Volbeat, System of a Down, Biestie Boys ect. Yeah.

Regner med at købe 1x16kg + 1x24kg Kettlebell i April måned samt et godt sjippetov. Så når jeg ikke lige har tid - især i eksamensperioden - til at løbe ned til "rigtig" Crossfit. Så kan jeg bare tage den ude i gårdhaven.

Morgenvægt i dag: 80.8kg :blink:

Jeg er ret frustreret over min venstre leg, og højre ankel. Det gør stadig ret ondt. På vej hjem fra skolen - da jeg ville have styrke trænet - prøvede jeg at løbe hjem. Men det gjorde ret ondt, så jeg er bange for jeg måske har overanstrengt senerne. I sidste uge startede jeg jo hårdt op med Crossfit 3 gange i første uge, og løb dernede hver gang + 1 eller 2 gange styrketræning.

Ved ikke lige hvad jeg skal gøre. Vil meget gerne ned og træne i morgen torsdag, men tror løbeturen vil gøre det meget værre... Forhelvede ! :unhappy::mad::cry::w00t:

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Crossfit tors. d. 25 feb.

Har stadig lidt bøvl med leg/ankel muskulaturen så jeg løb ikke til træning i dag. Men når man ikke kan løbe må man jo gå. En gå tur på 4-6 km må da også forbrænde en kCal eller to :bigsmile:

Ville virkelig gerne træne, og pt. er crossfit'en ikke så løb's præget af gode grunde. Så jeg mente jeg godt kunne træne alligevel. Det gik også rigtig fint, kunne intet mærke under træningen. Men dog en lille smule efter træningen da jeg skulle gå hjem, men kun ganske lidt. Derfor springer jeg træningen over i morgen fredag og tager den næste i overmorgen, lørdag.

Opvarming:

3 runder af:

8 Ball' et eller andet - Kan ikke huske navnet, men en øvelse kørt med 5kg bold eller tilsvarende KB. En situp med bold/KB på bryste også rundt og lave en push-up som efterfølges af et højt hop med bold/KB i hånden.

Dead man hangs

Bridge

- Man var 3 personer, og man skiftede når vedkomende med "Ball' et eller andet" øvelsen havde udført de 8 rep.

WOD:

50 Plate overhead squat (15kg skive)

15 burpees

50 Box jumps

15 burpees

50 Plate overhead lunges (15kg skive)

15 burpees

50 Pull ups

15 burpees

150 Atomic sit-ups

15 burpees

Tid: 19 min og 6 sek (3. hurtigeste)

- Det var faktisk en ret hård og intens WOD. Det hårdeste var klart de 50 pull-ups, især fordi jeg er mega svag i den øvelse, men også fordi armene var godt syrede til efter de lunges med vægten over hovedet.

Link to comment
Share on other sites

Crossfit lør. d. 27. feb

Opvarmning:

Double Unders;

10 min

- kørte dog kun i ca. 5 min da jeg fik ondt i anklerne!

Så til den "rigtige" opvarming:

3 runder af:

10 Long Jumps

10 Burpee on the box

10 Jump to hands

10 Back Extensions

- Fandt ud af hvor hårdt det faktisk er, at hoppe frem og tilbage.... :blink:

WOD: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps

Deadlift @ 100 kg.

32 kg. KB Swing

40 m Run

Tid: Ca. 8 min

- Det var en rigtig fin WOD. Faktisk dejligt med få øvelser for en gangs skyld. Der var virkelig tempo på... Meeen der skulle have været 120kg på i Dødløften... Next time then !

Link to comment
Share on other sites

Søn. d. 28 feb

Tog over på skolen og fik en hurtig vægtræning. Var lidt restløs, så brugte min hviledag på ...øhh træning.. :blink:

DB Bænk:

1x12 @ 22

1x10 @ 27

2x10 @ 32

2x8 @ 35

Supersættet med:

Leg Extensions:

6x12 @ 60

DB Flyers:

1x12 @ 12

1x12 @ 15

3x12 @ 17.5

Supersættet med:

CG Cable Row:

1x12 @ 50

2x12 @ 60

1x12 @ 70

DB Row:

2x12 @ 30

2x12 @ 45

Supersættet med:

Hyperextension:

4x12

Incline DB Curl:

4x15 @ 15

WG Cable Curl:

4x12 @ klods 8

Lying DB Overhead Triceps Extension:

3x15 @ 30

- stille og rolig træning...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share