Joakims Crossfit Madness


Juvic
 Share

Recommended Posts

Crossfit mandag d. 23 august

Blev "haste" indkaldt til, at tage nogle timer idag, fra 15 til 17. Så jeg valgte at hoppe med på holdet fra 17 til 18 idag, idet jeg ikke gad at vente på at RX holdet startede..

Opvarming - Count to twenty:

20 SHDP @ 24kg KB

20 Pull Up

20 OH. Lunges @ 15kg

20 True Push Ups

20 A-Sit Ups

x2

WOD

For time:

10 KB Swing @ 32kg KB

10 Burpees

x8

Tid: 8:32

Igen en kort WOD hehe. Sådan er det åbenbart lige pt.

Link to comment
Share on other sites

Snatch

1x3 @ 40

1x3 @ 50

1x0 @ 55

1x3 @ 55

2x0 @ 60 PR

1x0 @ 65

Øhh, hvordan kan det være en PR hvis du to gange ikke har fået den op? :blink: Eller hvad står 2x0 for??

KB Snatch

1x3 @ 20 kg

1x3 @ 24 kg

3x5 @ 32 kg

- Nice at få styr på de 32kg :bigsmile:

Fedt, at du har styr på dine 32 kg KB snatches nu ... det er jo nogle kæmpekugler!

Er du ellers ved at blive klar til FaF? Vi har kun en måned tilbage nu :crazy:

Link to comment
Share on other sites

WOD:

9-7-5

M.U

Snatch @ 40kg (skulle have været 50 da det var for nemt.. men så kom teknikken meget bedre på plads i dag)

Tid: 10:1x

- Rigtig fed WOD. Det var klart sntach der var nemmest. Jeg lavede de frøste 8 M.U unbroken i første "runde". Også måtte jeg klippe en del gange på 2. runde. Den sidste rep ved de 7 gentagelser kom jeg ud i en yderposition med højre skuldre, så jeg valgte at lave 3. runde som 15 pull ups og 15 ring dips...

Jeg skal stadig have mere styr på min MU teknik da jeg ret hurtigt døde og derfor fik den meget langsomme tid. Det skal kunne gøres på sub 8 min.

Det positive er klart at jeg i dag fokuserede meget på min snatch teknik og fik den til at sidde i skabet. Så er jeg klar til noget max-try-out engang :bigsmile:

Hvis du kan lave 8 MU unbroken, og endda uden kip??? :unsure: så har jeg lidt svært ved at lure hvad det er du mangler at få styr på. :laugh:

Men ok, hvis du netop kun kan kave dem strict og så nok overdriver i første runde kan jeg godt se hvorfor du går død. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Øhh, hvordan kan det være en PR hvis du to gange ikke har fået den op? :blink: Eller hvad står 2x0 for??

Hmm det var vist en fastetejl :) Der skulle stå

2x0 @ 60kg

1x1 @ 60 PR

Det er rettet nu... :) Godt der er nogen der nær læser det man skriver :)
Fedt, at du har styr på dine 32 kg KB snatches nu ... det er jo nogle kæmpekugler!

Er du ellers ved at blive klar til FaF? Vi har kun en måned tilbage nu :crazy:

KimP viste mig faktisk en udemærket teknik. Så vidt jeg ved er der to måder at snatche den op på; man kan lave et highpull eller man kan halvt svinge den op.

Har bøvlet en del med at få det high pull til at virke, fordi den rammer min underarm og fåååååk det gør ondt efter 1 times træning. Så nu bruger jeg "swing" metoden.. Den river dog godt i hænderne men sådan må det være :)

Om jeg er klar.. Tja.. Ville gerne have haft mere tid. Men sådan er det jo.... Kommer primært for, at have det sjovt og se hvor langt jeg kan komme i et felt med så hardcore maskiner som kommer.

Hvad med dig ?

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan lave 8 MU unbroken, og endda uden kip??? :unsure: så har jeg lidt svært ved at lure hvad det er du mangler at få styr på. :laugh:

Men ok, hvis du netop kun kan kave dem strict og så nok overdriver i første runde kan jeg godt se hvorfor du går død. :smile:

jeg ville ønske det var STRICT jeg kunne lave dem. Men det er altså med kip, og tror også jeg kørte lidt ALL out på første runde. Som så bare gav lidt bagslag bagefter...

Det var ret sjovt at opleve, at jeg pludselig ikke kunne lave flere... !

Hvordan går det med dine MU's ?

Link to comment
Share on other sites

Hmm det var vist en fastetejl :) Der skulle stå

Det er rettet nu... :) Godt der er nogen der nær læser det man skriver :)

Aaaahhhh! Tillykke med PR så :4thumbup:

KimP viste mig faktisk en udemærket teknik. Så vidt jeg ved er der to måder at snatche den op på; man kan lave et highpull eller man kan halvt svinge den op.

Har bøvlet en del med at få det high pull til at virke, fordi den rammer min underarm og fåååååk det gør ondt efter 1 times træning. Så nu bruger jeg "swing" metoden.. Den river dog godt i hænderne men sådan må det være :)

Jeg bruger selv highpull teknikken .. Men jeg tror lige, jeg skal høre bro DBM om han ikke kan vise mig sin teknik. Han laver seriøst de flotteste KB snatches jeg nogensinde har set! Det vil jeg også gerne kunne ... :blush:

Om jeg er klar.. Tja.. Ville gerne have haft mere tid. Men sådan er det jo.... Kommer primært for, at have det sjovt og se hvor langt jeg kan komme i et felt med så hardcore maskiner som kommer.

Hvad med dig ?

Jeg har det på samme måde .. men selv hvis vi havde et halvt år til, så tror jeg ikke, vi ville føle os klar. Der er altid noget, der trænger til forbedring. Og ja, hos kvinderne er der også en hel del maskiner med ... og jeg kender faktisk kun en tredjedel af dem, der deltager. Så man ved aldrig, hvad der venter én af overraskelser :tongue:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

jeg ville ønske det var STRICT jeg kunne lave dem. Men det er altså med kip, og tror også jeg kørte lidt ALL out på første runde. Som så bare gav lidt bagslag bagefter...

Det var ret sjovt at opleve, at jeg pludselig ikke kunne lave flere... !

Tjaa, på nogle wods gør det ikke så meget hvis man bare har hovedet under armen, på andre er STRAF hvis man ikke har en game-plan. :smile:

Denne wod var nok i sidste kategori.

Hvordan går det med dine MU's ?

:laugh:

Se min log. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Crossfit tirsdag d. 24. august

Havde hold fra 16 til 20. Det sidste hold fra 19 til 20 var intro hold og de tager ALTID meget længer tid en alm. hold. Derfor fik jeg først trænet ved 21:30 tiden og var derfor først hjemme en time senere... Det værste var jeg var bagud i spisningen... 4mewantfood.gif

Var ret træt i kroppen da jeg skulle til at træne bagefter... Heldigvis var vi nogle instruktører der gik sammen. Det blev til en lille WÅT.

WOD - The 500

100 Box Jumps 24"

100 DU <-- Tager LANG tid når man kun kan lave en ad gangen laugh.gif

100 True Push Ups

100 Butterfly Sit ups

100 Wall Balls @ 5kg (der er ikke tungere crazy.gif)

Tid: 20:1x

- Det var klart mine D.U. der åd en del tid, desværre. Jeg har nogle røde fingre på venstre hånd idag, eftersom jeg efter HVER (!) D.U. kom til at svirpe "torvet" hen over fingerne.

Med proper DU teknik vurdere jeg den til at være sub 15 min hvis ikke lidt over. Mener jeg kørte 75 Wall Balls før jeg måtte ryste skinkerne lidt - det er jo "et stykke kage" når bolden kun vejer 5kg.

Hviledag i morgen onsdag...

Torsdag løber jeg måske nogle intervaller eller en alm. 5-7km løbe tur. Fredag og lørdag kan jeg ikke rigtig træne, da jeg begge dage har 16 timers vagter nu hvor Festugen går igang. Så næste RIGTIGE træning bliver søndag...!

Link to comment
Share on other sites

Aaaahhhh! Tillykke med PR så :4thumbup:

Jeg bruger selv highpull teknikken .. Men jeg tror lige, jeg skal høre bro DBM om han ikke kan vise mig sin teknik. Han laver seriøst de flotteste KB snatches jeg nogensinde har set! Det vil jeg også gerne kunne ... :blush:

Jeg har det på samme måde .. men selv hvis vi havde et halvt år til, så tror jeg ikke, vi ville føle os klar. Der er altid noget, der trænger til forbedring. Og ja, hos kvinderne er der også en hel del maskiner med ... og jeg kender faktisk kun en tredjedel af dem, der deltager. Så man ved aldrig, hvad der venter én af overraskelser :tongue:

Hehe mange tak.. Der er helt sikkert til en del mere i mig. Tror ikke 70kg er langt væk. Gad vide hvor mange kg der egentlig anses for at være et solidt snatch ?!?!

Y så må du jo lige charmere dig lidt ind på ham, så du kan lure hans teknik af... Altså KB Swing teknikken...blush.gif

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, på nogle wods gør det ikke så meget hvis man bare har hovedet under armen, på andre er STRAF hvis man ikke har en game-plan. :smile:

Denne wod var nok i sidste kategori.

Ja det er noget man hurtigt erfarer. Tit så har jeg også en taktik inden jeg går igang, men går det godt så kører jeg bare igennem. F.eks. i FRAN så kører jeg de 21 rep unbroken nemt nok, hvilket så bare resultere i jeg taber lidt pusten på de to sidste runder. Ikke yderste optimalt.

Så næste gang skal hun - FRAN - håndteres anderledes... Den lille lede kæ****g ! laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Hey Juvic!

Det ser sgu' rigtigt godt ud herinde for tiden!

Ang. dine løft, kan du jo sammenligne med mændenes "Average Joe" - gennemsnittet til Fitasfuck Challenge:

Max deadlift: 179 kg

Max benchpress: 114 kg

Max clean&jerk: 95 kg

Max snatch: 70 kg

Time 5 K: 22:22

Time 400 m: 1:08

Rounds Cindy: 22

Fran time: 4:39

Grace time: 4:01

Muscle up? YES (92%)

- Jeg må sige, at jeg er blevet grimt overrasket...

Glæder mig til vi ses i September! Keep it up, Warrior! :devil:

Link to comment
Share on other sites

- Jeg må sige, at jeg er blevet grimt overrasket...

Jeg tvivler på, at niveauet ligger så højt...

Husk at det er gennemsnittet af alle dem, der har svaret .. hvilket nok kun er en brøkdel af dem, der rent faktisk deltager. Jeg kunne forestille mig, at rigtig mange af de vaskeægte "Average Joes" ikke har sendt deres stats ind.

Tror ikke du skal være bekymret! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe mange tak.. Der er helt sikkert til en del mere i mig. Tror ikke 70kg er langt væk. Gad vide hvor mange kg der egentlig anses for at være et solidt snatch ?!?!

Kropsvægt ville være top notch!! Men ja, 70 kg er gennemsnittet til FaF ... så hvis den er i rækkevide er du godt kørende :bigsmile:

Y så må du jo lige charmere dig lidt ind på ham, så du kan lure hans teknik af... Altså KB Swing teknikken...blush.gif

Jeg skal prøve mit bedste med at aflure hans KB teknik :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det ser sgu' rigtigt godt ud herinde for tiden!

Ang. dine løft, kan du jo sammenligne med mændenes "Average Joe" - gennemsnittet til Fitasfuck Challenge:

- Jeg må sige, at jeg er blevet grimt overrasket...

Glæder mig til vi ses i September! Keep it up, Warrior! :devil:

Hello Mr. Kauf (Sagt i bedste Arnold stil)

Mange tak - prøver også at presse træning alle steder hvor der er tid og plads til det bigsmile.gif

Når jeg hurtigt skimter "Average Joe" stats'ne igennem, tangere jeg nogle ting og ligger under i andre. Så er selv ret overrasket - eftersom det er første gang jeg har set den liste. Havde helt glemt, at jeg selv har sendt mine stats ind..

Hvordan overrasket?

Det høje niveau ?

Jeg tvivler på, at niveauet ligger så højt...

Husk at det er gennemsnittet af alle dem, der har svaret .. hvilket nok kun er en brøkdel af dem, der rent faktisk deltager. Jeg kunne forestille mig, at rigtig mange af de vaskeægte "Average Joes" ikke har sendt deres stats ind.

Tror ikke du skal være bekymret! :smile:

Selvom det er en antagelse, så kan der snildt være noget om snakken. Det kunne faktisk være fedt hvis de - Sara Linsdatter og Co. - opgav hvor mange procent af deltagerne der havde bidraget til den liste....!

Kropsvægt ville være top notch!! Men ja, 70 kg er gennemsnittet til FaF ... så hvis den er i rækkevide er du godt kørende :bigsmile:

Jeg skal prøve mit bedste med at aflure hans KB teknik :wink:

Uhh ja det kunne være fedt at snatch +80kg. Håber der ligger et 80kg snatch til mig under juletræet - det skulle i hvert fald ikke byttes...!

You go girl :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ikke de der stats er specielt imponerende - hvis vi tager VL-øvelserne ud (da jeg ikke træner dem, har jeg lidt svært ved at sammenligne). Og som Y siger, så er det nok i højere grad de bedste, der har sendt deres stats ind....? :smile:

Og så bliver jeg helt :wub: af at få rost min KB-teknik..... det sørgelige er dog, at jeg sandsynligvis kan KB-snatche mere end jeg kan BB. snatche. Fail! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Uhh ja det kunne være fedt at snatch +80kg. Håber der ligger et 80kg snatch til mig under juletræet - det skulle i hvert fald ikke byttes...!

Smid en video i tekniktråden, så kan vi se på sagerne.

Bare som reference, hvad er dine nuværende stats i snatch, clean og dødløft (raw)?

Edit:

Fik lige kigget på forsiden, hvor der står du har trukket 230 i gear.

Det siger mig at du har rigelig styrkeoverskud til mindst 80kg snatch, hvis bare styrken kan leveres eksplosivt og ikke som en grinder. :smile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Smid en video i tekniktråden, så kan vi se på sagerne.

Bare som reference, hvad er dine nuværende stats i snatch, clean og dødløft (raw)?

Edit:

Fik lige kigget på forsiden, hvor der står du har trukket 230 i gear.

Det siger mig at du har rigelig styrkeoverskud til mindst 80kg snatch, hvis bare styrken kan leveres eksplosivt og ikke som en grinder. :smile:

MaxPower, kunne du måske lokkes til noget IRL-coaching en dag?

Link to comment
Share on other sites

MaxPower, kunne du måske lokkes til noget IRL-coaching en dag?

DBM, det er ikke helt utænkeligt. Måske kombineret med noget FlotmandsFunktionelTræning med Bro Y og Bro Kauf, hvis de er tilgængelige.

Det kræver et forslag om tid og sted (og godkendelse fra homebase :tongue:)

Lad os tage den over PM (eller i min log, der jo ikke er så aktiv pt)

Link to comment
Share on other sites

Crossfit torsdag d. 26. august:

Morgentræning kl 08:00. Mine første forlæsninger blev aflyst, så jeg benyttede chancen til lige, at få klemt en træning ind. Egentlig meget heldigt, da jeg i eftermiddag er booket af andre ting og derfor ikke kan tage en eftermiddags WOD..

Jeg lod mig inspirere af KimP's seneste KB teknik altantræning (ohhh the envy....)

Skill Drill:

KB Snatches - på hver arm

1x10 @ 12kg

1x10 @ 20kg

1x10 @ 24kg

1x10 @ 32kg

- Ohh yeah !

KB Turkish Get Ups - på hver arm

1x5 @ 16kg

1x5 @ 24kg

1x1 @ 32kg

- min balance i venstre er ikke super god til det her.

KB One Leg Deadlift - på hvert ben

1x10 @ 24kg

1x10 @ 32kg

- Faktisk en ret cool øvelse. CNS får nogle tæsk :bigsmile:

WOD - RX'en fra i mandags som jeg ikke nåede:

5 runder af:

4 (Squat) Clean @ 60kg

8 Burpee Pull Ups (Bodyblasters)

16 A-Sit Ups

Tid: 8:02

- I 8 min fortrød jeg virkelig, at jeg fik scrambled eggs til morgenmad. Kombinationen af Cleans og Bodyblasters er da egentlig ikke særlig dejlig. blink.gif

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

KB One Leg Deadlift - på hvert ben

1x10 @ 24kg

1x10 @ 32kg

- Faktisk en ret cool øvelse. CNS får nogle tæsk :bigsmile:

Øhhh, er du sikker på, du mener CNS? Lidt svært at tæske CNS med 32kg...

Link to comment
Share on other sites

Og så bliver jeg helt :wub: af at få rost min KB-teknik..... det sørgelige er dog, at jeg sandsynligvis kan KB-snatche mere end jeg kan BB. snatche. Fail! :laugh:

Det er vist bare psykisk så. Hvis du KB snatcher mere end hvad du kan BB.

Det har de nu ... 75 ud af 142 svarede

Og jeg venter spændt på pigernes stats :smile:

Ja forsatan det bliver da fedt, at se.... Ved du hvornår de kommer. ?

Smid en video i tekniktråden, så kan vi se på sagerne.

Bare som reference, hvad er dine nuværende stats i snatch, clean og dødløft (raw)?

Edit:

Fik lige kigget på forsiden, hvor der står du har trukket 230 i gear.

Det siger mig at du har rigelig styrkeoverskud til mindst 80kg snatch, hvis bare styrken kan leveres eksplosivt og ikke som en grinder. :smile:

Vidste ikke der var en teknik tråd. Den må jeg lige finde og kigge igennem en af dagene.

Mht. min 230kg dødløft, så var det jo som sagt i dragt og med en kropsvægt der var ca. 6-7kg tungere end den er pt.

Men jeg var så "heldig" at jeg fik en del ud af dragten i dødløft. Tror mit maks dødløft ligger på små. 170-180kg. Det er ikke synderligt mege, og synes min 1RM styrke svinger meget i den øvelse. Især nu hvor jeg ikke holder den så meget ved lige som hidtil.

MaxPower, kunne du måske lokkes til noget IRL-coaching en dag?

DBM, det er ikke helt utænkeligt. Måske kombineret med noget FlotmandsFunktionelTræning™ med Bro Y og Bro Kauf, hvis de er tilgængelige.

Det kræver et forslag om tid og sted (og godkendelse fra homebase :tongue:)

Lad os tage den over PM (eller i min log, der jo ikke er så aktiv pt)

Ja kom da til Århus og træne med os ? :bigsmile:

- Glæder både dig DBM, Y og MaxPower devil.gif

MaxPower - jeg skal nok smutte ind og råbe din log varm igen cool.gif

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share