Joakims Crossfit Madness


Juvic
 Share

Recommended Posts

Crossfit fre. d. 26. mar.

Opvarming:

2 runder af:

21-15-9

Jumping Jacks

Parralel Air Squats

Back-Extensions

WOD:

Man kører 4 runder på hver "station"

Station 1:

40 sek dødløft

20 sek pause

40 sek burpees

20 sek pause

4 runder

- Kørte 2 runder med 50kg og 2 med 60kg i dødløft. Ikke meget, men kender ikke min egen styrke her.

Station 2:

40 sek Kettle bell swings @ 24kg

20 sek pause

40 sek Atomic sit-ups

20 sek pause

4 runder

Bagefter kørte jeg lige hurtigt lidt dødløft:

1x5 @ 80

1x2 @ 110

1x2 @ 130

1x2 @ 140

2x1 @ 160

- Tja siger mig ingenting. Aner ikke hvordan mit maks ligger med alt det her crossfit !

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Løb søn. d. 28 mar.

Løb en lille 5km'er efter en hel dag med ekamens forberedelse.. !

"Træningen" i går var heller ikke særlig hård, nærmest en day-off så regner stadig med at kører on mandag, tirsdag og onsdag hvis alt flasker sig !

Link to comment
Share on other sites

Crossfit man. d. 29. mar.

Tog ned til Crossfit ca. 40 min før tid for at køre lidt let teknik træning med mig selv... !

Teknik:

5x5 Clean @ 40

3x5 Clean @ 50

- overhovedet ikke tungt men jeg øver mig i at "komme ind under" stangen hurtigt nok og i en flydende bevægelse. Hmm !

Overhead Squat:

5x5 @ 40

3x5 @ 50

- igen let. Jeg skal øve mig i at "låse" i skulderen og lade vægten hvile på trapzeius og latz.. Eller hvordan man nu skal lede vægten gennem ryggen.. !

+ lidt løse skin the cat :bigsmile:

Opvarming:

40m Jumping Squats

40m Jumping Squats m. push-ups

WOD:

2-mands hold. Så mange runder på 15 min. Makkeren spotter ens teknik og motivere imens.

2 Muscle Ups @ på boks, pga. dårlig HS teknik.

4 HSPU

8 KW Swing @ 32kg

Antal runder: 12

- Det var en ret hård WOD. TIl sidst havde jeg meget svært ved at hive mig op til MU's da jeg var helt smadret i underamene efter KB Swing. Første gang jeg kørte med 32kg.

Mogenvægt: 82kg lige ud !

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Hej Lasse.

Ja jeg er der til WOD'en kl 16 til 17, eller måske lidt før. VIl gerne lige øve lidt teknik.

Kunne være cool hvis du kom forbi... :bigsmile:

Jeg nåede desværre ikke forbi til kl. 16. Vi har stadig et pas til gode :superman:.

Så fik jeg min første rigtige musleup :bigsmile:

Fed træninng i fik kørt idag, dejligt med lidt tungere øvelser så man kan få noget udfordring :superman:

Stærkt! :4thumbup:

Nu skal du bare arbejde på FROM, så de kan godkendes i CF konkurrence!

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

Crossfit tir. d. 30. mar.

Tog til træning ca. en time før idag, jeg vil simpelhen have styr på de MU's og Kiping Pull ups.

Det lykkedes mig også at forbedre mit kip ret meget så nu forventer jeg, at jeg snart kan tage en masse. Styrken er jo til det, det er bare den teknik :bigsmile:

Ang. MU's så er det lige-ved-og-næsten for mig. Mangler simpelthen at kunne skubbe min overkrop fremover, så jeg kan dippe mig op. Igen er styrken ikke problemet, men teknikken. Det kommer nok.

Opvarming:

3 runder af:

20 Hindu Push Ups

15 Burpees

10 Pull Ups

WOD:

3 Rep. maks i STRICT Shoulder Press:

1x10 @ 30

1x3 @ 40

1x3 @ 45

1x3 @ 50

1x3 @ 55

1x2 @ 60

2x10 @ 50

- Tja styrken var ringere end forventet. Men WOD'en i går sad stadig i skuldren, og havde ikke fået nok at spise tror jeg. Undskyldninger er der nok af :tongue: Vi skulle kører strict dvs. helt rette ben og ingen hjælp fra benene, som mange gjorde alligevel. Det tog lidt at styrken vil jeg mene... ! There's room for improvement :devil:

WOD 2:

5 min:

Walking OH Shoulder Support @ 24kg KB

- En KB i en hånd, helt strakt over hovedet i så lang tid man kunne ad gangen. Tror jeg fik lidt over 1 min på hver skulder i træk. Derefter blev det mellem 40 og 30 sek på hver skulder ad gangen.

WOD 3:

8x20 sek on the spot sprint

- Der var 10 sek pause mellem hver "sæt". Derud over skulle man lave en push-up hver gang der blev råbt HEP. Der gik inflation i det ord til sidst, så det var ret hårdt :)

+ 10 "sympati" Burpees da en fra holdet dem som "straf" for, at råbe "HEP" HELE tiden da han ikke kunne nå at komme og sprinte i sidste runde :laugh:

- alt i alt en fin træning. Men var træt af jeg var så svag i Shoulder Press.... ! :devil: :devil: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Du har helt sikkert styrken til at reppe MU, det er vist udelukkende teknik. Hvis du ikke har et login til Crossfit Journal, så få dig ét. Der kan du finde videoer med bl.a. Khalipa der skærer det ud i pap for dig hvordan du laver en MU! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Juvic!

Det bliver fedt at krydse klinger til FitasF**K Challenge!

Jeg kigger lidt med på sidelinien, som interesseret N00B i Crossfit, samt dyrker spionage, som snagende modstander :smile:

Ser godt ud både med styrken og formen! Det bliver spændende til September! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Du har helt sikkert styrken til at reppe MU, det er vist udelukkende teknik. Hvis du ikke har et login til Crossfit Journal, så få dig ét. Der kan du finde videoer med bl.a. Khalipa der skærer det ud i pap for dig hvordan du laver en MU! :smile:

Ja det håber jeg også jeg har.. Satser på at øve MU og kipping pull ups hver gang nu. Bare et par hurtige sæt før WOD's. Så må det give lidt i det lange løb..

Hvornår kommer du til Århus igen?

Kender du tilfældigvis Maj Bjørn Rames?

Link to comment
Share on other sites

Hey Juvic!

Det bliver fedt at krydse klinger til FitasF**K Challenge!

Jeg kigger lidt med på sidelinien, som interesseret N00B i Crossfit, samt dyrker spionage, som snagende modstander :smile:

Ser godt ud både med styrken og formen! Det bliver spændende til September! :devil:

Hej Kauf

Fedt med en CF'er i loggen :)

Ja det bliver det helt sikkert. Er super spændt. Dels fordi jeg kun har trænet CF i 6 uger nu, og I følge FitAsFuck's blog er det nogle hardcore gutter der kommer (og deler tæsk ud)

Hvor længe har du selv trænet? Er du fra Kirken (butchers lab)?

Hmm, nu håber jeg ikke der bliver for meget spionage... Skulle jo gerne have lidt "overraske" med til stævnet :bigsmile:

Håber bestemt at styrken får et godt hak opad inden det går løs... ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Kauf

Fedt med en CF'er i loggen :)

Ja det bliver det helt sikkert. Er super spændt. Dels fordi jeg kun har trænet CF i 6 uger nu, og I følge FitAsFuck's blog er det nogle hardcore gutter der kommer (og deler tæsk ud)

Hvor længe har du selv trænet? Er du fra Kirken (butchers lab)?

Hmm, nu håber jeg ikke der bliver for meget spionage... Skulle jo gerne have lidt "overraske" med til stævnet :bigsmile:

Håber bestemt at styrken får et godt hak opad inden det går løs... ;)

Hehe, det er nok lidt agressivt at kalde mig en direkte CF'er :wink: Jeg har lavet diverse cirkeltræning igennem en del af min træning, men er først startet på CF for et par uger siden. Det ser ud til at være nogle af de tunge drenge, vi skal battle mod, meeeen det bliver forhåbentlig ikke en helt ulige kamp :devil: Der skal bare bankes igennem indtil september, så det kan blive One Hell of a Fight på dagen! :king:

Hvis du vil overraske, skal du ikke logge sandheden - skriv f.eks. at du squatter m. 70 kg., så vil andre spioner blive fyldt med imponade, når du banker 180 op fra bunden! :devil:

Det bliver en fornøjelse at følge med - giv den gas, kaptajn! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Ja det håber jeg også jeg har.. Satser på at øve MU og kipping pull ups hver gang nu. Bare et par hurtige sæt før WOD's. Så må det give lidt i det lange løb..

Hvornår kommer du til Århus igen?

Kender du tilfældigvis Maj Bjørn Rames?

Det gør det uden tvivl. Pludselig sidder den lige i skabet.

Det ved jeg ikke, men der varer sikkert ikke længe.

Yes det gør jeg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det er nok lidt agressivt at kalde mig en direkte CF'er :wink: Jeg har lavet diverse cirkeltræning igennem en del af min træning, men er først startet på CF for et par uger siden. Det ser ud til at være nogle af de tunge drenge, vi skal battle mod, meeeen det bliver forhåbentlig ikke en helt ulige kamp :devil: Der skal bare bankes igennem indtil september, så det kan blive One Hell of a Fight på dagen! :king:

Hvis du vil overraske, skal du ikke logge sandheden - skriv f.eks. at du squatter m. 70 kg., så vil andre spioner blive fyldt med imponade, når du banker 180 op fra bunden! :devil:

Det bliver en fornøjelse at følge med - giv den gas, kaptajn! :devil:

Okay, men dit udgangs punkt er jo i hvert fald ikke en hæmsko for dig. Hvis du i forvejen har kørt en del cirkel-træning, så er du jo right on track.

Fedt du får kørt så mange træningspas, og endda flere pr. dag. Tror også det er det der skal til. Vil selv se om jeg kan få kørt noget tung træning ind om morgenen også "alm." CF træning om eftermiddagen...

Det bliver sindsygt, at kæmpe mod Jer alle sammen... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det gør det uden tvivl. Pludselig sidder den lige i skabet.

Det ved jeg ikke, men der varer sikkert ikke længe.

Yes det gør jeg :smile:

Ja mon ikke :) Fik i hvert fald meget styr på kipping pull ups under dagens WOD.

DU må jo lige kaste en besked når du renger med at angribe Aarhus Crossfit :)

Tænkte det nok. Hun spurgte mig for noget tid siden, om jeg loggede min træning på MOL. Hun havde nemlig en ven der havde set det... Det er så dig. Hehe.

Træner du med hende eller ?

Link to comment
Share on other sites

Crossfit ons. d. 31. mar

Tog en senere CF time i dag, da jeg havde været på arbejde hele dagen. Var ret smadret før jeg tog fra arbejde, så havde ikke de store forventininger til mig selv. Men det viste sig nu, at gå ganske propert...

Opvarming:

Air Squat Tabatha 20/10

5 runder

Mindste antal rep = 21

Højsete antal rep = 22

- God opvarming.

WOD - Barbara:

5 runder af:

20 Pull Ups

30 Push Ups

40 Sit Ups - Jeg kørte Atomic

50 Air Squats

Tid: 24 min og 46 sek RX'ed.

- Var ret smadret bagefter.. :) Fik heldigvis bedre styr på kipping pull ups, men jeg glemmer alt for ofte at "skubbe" mig væk fra baren i top-positionen. Så mister momentet, og skal op i fart igen... DET koster tid og kræfter.

Desuden vi fik at vide, at man skulle holde 3 min pause for hver runde... WHAT. Kan det passe når det nu er på tid... Jeg holdte mig nu pænt under 3 min (*EDIT* hvilket jo så betyder jeg er pænt langsom *EDIT*)

Ser frem til hviledag i morgen, torsdag, og Dizzy koncert om aftnen... :bigsmile:

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Desuden vi fik at vide, at man skulle holde 3 min pause for hver runde... WHAT. Kan det passe når det nu er på tid... Jeg holdte mig nu pænt under 3 min...

Det kan det, selvom det godt nok ikke står specificeret i FAQ'en på crossfit.com, så er det sådan den normalt serveres - præcis 3 min pause mellem hver runde.

http://www.crossfit.com/mt-archive2/004454.html

http://www.crossfit.com/mt-archive2/004709.html

http://www.crossfit.com/journal/library/13_03_Benchmark_Workouts.pdf

Og ja, det kan stadig godt give mening at den er på tid, for det er jo kun de 12 minutter af din tid der er konstant, resten er bestemt af hvor god du er.

I pdf'en står kort om rationalet bag nogle af klassikerne.

Der er meget stor forskel på ~15-20 minutters konstant arbejde og så 5 intervaller á 3 minutter med god pause.

Link to comment
Share on other sites

Det kan det, selvom det godt nok ikke står specificeret i FAQ'en på crossfit.com, så er det sådan den normalt serveres - præcis 3 min pause mellem hver runde.

http://www.crossfit.com/mt-archive2/004454.html

http://www.crossfit.com/mt-archive2/004709.html

http://www.crossfit.com/journal/library/13_03_Benchmark_Workouts.pdf

Og ja, det kan stadig godt give mening at den er på tid, for det er jo kun de 12 minutter af din tid der er konstant, resten er bestemt af hvor god du er.

I pdf'en står kort om rationalet bag nogle af klassikerne.

Der er meget stor forskel på ~15-20 minutters konstant arbejde og så 5 intervaller á 3 minutter med god pause.

Okay... Jamen så er jeg knap så glad for min tid. :nonono: SÅ er der noget mere at arbejde med.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Okay... Jamen så er jeg knap så glad for min tid. :nonono: SÅ er der noget mere at arbejde med.. :devil:

:smile: Det er helt rart at se, at jeg ikke er den eneste, der kan fucke WOD'erne op :laugh: (Jeg har fucked både pauser, antal reps., øvelser... sidst byttede jeg om på Thrusters og Pullups i FRAN - 2 skide øvelser... dough! :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

:smile: Det er helt rart at se, at jeg ikke er den eneste, der kan fucke WOD'erne op :laugh: (Jeg har fucked både pauser, antal reps., øvelser... sidst byttede jeg om på Thrusters og Pullups i FRAN - 2 skide øvelser... dough! :laugh: )

Hehe... Ja man kan nemt lave fejl. Det må bare ikke ske på dagen !

Tør da slet ikke tænke på hvor dårlig min tid ville ha' været hvis jeg nu havde hold pauser.. !

Link to comment
Share on other sites

Hehe... Ja man kan nemt lave fejl. Det må bare ikke ske på dagen !

Tør da slet ikke tænke på hvor dårlig min tid ville ha' været hvis jeg nu havde hold pauser.. !

Hehe, ja sådan er det. Men det fremgår ikke helt om du holdt pause overhovedet, om du bare holdt lidt, 1-3 minutter eller hvordan. Det var der måske ikke så nye styr på? :smile:

"På dagen" hvis du mener konkurrencen, så skal din dommer nok tælle og styre øvelser, så du bare skal lave arbejdet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share