Joakims Crossfit Madness


Juvic
 Share

Recommended Posts

Crossfit fre. d. 2 apr.

Dagen derpå efter en virkelig fed Dizzy koncert. FIk tilsnusket mig 5 timers søvn, kunne godt mærkes til træning i dag.. kl 10.00 :unhappy:

Opvarming:

3x40m forskellige crawls

2x40m jumping(fremad) burpees

+ sjip

WOD - FRAN:

21-15-9

Thrusters @ 45kg

Pull ups

Tid: 7 min 46 sek (yeah I know - pensionist tid)

- RIGTIG, RIGTIG dårlig tid. Men som sagt, var super træt. Fik kun 2-3 øl igår, så det var ikke tømmermændene, men klart søvnunderskudet. Dertil skal det også lige sige jeg altid har været ringe til sport på kun et måltid (morgenmad). Men Fuck it, jeg kom da igennem..

Nu hvor jeg har fået lært de kipping pull ups så kan virkelig se og mærke mine hænder for tæsk. Jeg rev en del hud op i hænderne idag... Men hey, en blodrød barbell og pull-up bar er da vildt moderne :)

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning lør d. 3 apr.

Da jeg skulle arbejde kunne jeg ikke nå, at tage til CF om morgenen. Derfor tog jeg en hurtig omgang styrketræning med fokus på eksplosivitet. Det var meningen jeg ville køre tungt, men jeg kunne godt mærke en anelse træthed i benene.

Squat:

1x12 @ 60

2x12 @ 100 - til box

3x10 @ 120 - til box

2x10 @ 100 - til box

Bænkpres:

1x12 @ 60

4x10 @ 80

DB Incline Pres:

1x12 @ 25

2x10 @ 32

1x10 @ 30

Leg Extension:

4x12 @ 75

+ lidt løst leg, rotor cuff og klam bicep curl !

- En ok træning. Nu dejligt at køre lidt alm. back squat.

Link to comment
Share on other sites

Crossfit tir. d. 6 apr.

Så blev der oprettet et RX-hold i Århus Crossfit. Holdet kører hver tirsdag og torsdag fra 19-20.

Det bliver spænende, at køre her. Der burde være potientiale for massere af udfordring !

Opvarmning

500 m løb

20 Burpees

4x25 m Bear Crawl

50 dødløft med kosteskaft

WOD: RX 1

5 Dødløft @ 130 kg

20 Boxjumps @ sort box

5 runder på tid

Tid: 7:20

- ER OVERHOVEDET IKKE tilfreds med den tid. Det var virkelig en pensionist tid efter min mening. Det var vildt hårdt synes jeg, ingen tvivl om det. Men min teknik - eller mangel på samme - i boxjumps er virkelig elendig. Kunne ikke finde ud af, kun at hoppe på tæerne og udnytte den bounce effekt. Resulterede i at jeg syrede helt til i mine lår hvilket gjorde dødløften ekstra tung..

DÅRLIG DÅRLIG TID..... ! :devil:

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Crossfit tors. d. 8 apr.

RX hold kl 19... Var lidt "tømt for energi" inden, men tog afsted alligevel.

Opvarming:

100 D.U.

eller

300 alm. sjip

- kørte alm.

RX WOD - Karen

150 Wall Ball @ 7kg

Skal laves på maks 8 min

Tid: 7.10

- Havde en god tid på til de 115 reps men derefter fik jeg en del reps underkent for manglende højde på bolden. Syrede også til i underarmene og ja så kom jeg i stor iltgæld.. Ikke fedt.

Er ikke tilfreds med tiden - igen ! Men tror jeg de sidste par gange har haft et lavt blodskukker niveau. Kan mærke jeg hurtigt mister energien og ja generelt er træt inden jeg overhovedet er kommet til træning... Not good, not good at all!

Bagefter lavede jeg selv:

50 Atomic Situps

15 Burpees

50 Butterfly Situps

15 Burpees

2x10 Pull Ups

Kan ikke nå en WOD i morgen, da jeg skal til 1. del af et 12 timers Første hjælps kursus og 2. del fredag d. 16.! Regner dog med at kunne nå noget roning på skolen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

fredag d. 9 april

Har en travl dag i dag, så eneste træning jeg kunne nå idag blev lidt roning.

Kørte 3x500m på tid, hurtigste blev 1 min og 37 sek og langsomste 1 min og 40 sek.

Det er langt fra hurtigt nok :) Var det i Crossfit Games 2010, at der var en WOD hvor man havde 2 min og 30 sek til at ro 500m og lave så mange reps med kropsvægt i back-squat. Damn. Mener vinderen fik 22 reps, men "kun" 21 blev godkendt. Det er fandme vildt !

Jeg kørte lidt alm. pyntemuskel træning også, dog kun ret kort.

I morgen står den på intro-timer for nogle hundrede mennesker, hvor jeg skal være hjælpeinstruktør. Regner med at lave en WOD bagefter... !

Link to comment
Share on other sites

fredag d. 9 april

Har en travl dag i dag, så eneste træning jeg kunne nå idag blev lidt roning.

Kørte 3x500m på tid, hurtigste blev 1 min og 37 sek og langsomste 1 min og 40 sek.

Det er langt fra hurtigt nok :) Var det i Crossfit Games 2010, at der var en WOD hvor man havde 2 min og 30 sek til at ro 500m og lave så mange reps med kropsvægt i back-squat. Damn. Mener vinderen fik 22 reps, men "kun" 21 blev godkendt. Det er fandme vildt !

Ikke helt Games 2010 (som jo ikke er afholdt endnu), men Danish Crossfit Challenge 2010 i februar.

Og det sjove med den workout var at det netop ikke kunne betale sig at ro specielt hurtigt. Anders fra Butchers der blev nr 2 med 19-20 reps brugte omkring 30 sek på sine reps, så med et par sekunders pause og skift så roede han vel på 1:50-1:55.

Jo hurtigere du roer, jo flere watt skal du putte i maskinen for hvert sekund du vil forbedre dig.

Et eksempel grebet ud af min fantastiske C2-beregner:

Fra 230-260 watt rykker din 500m tid sig fra ca 1.55 til 1:50. Altså 5 sek for 30 ekstra watt.

Fra 405-475 watt rykker din 500m tid sig fra ca 1:35 til 1:30. Altså 5 sek for 70 ekstra watt.

Det korte af det lange er at på en WOD med både roning og andet, så skal man være obs på at de sekunder man kan vinde på roeren ved at ro hurtigere, de bliver dyrere og dyrere, jo længere ned i tid man kommer.

Når det er sagt, så kan dine tyder bestemt forbedres hvis det var all-out forsøg. 500m under 1:30, så begynder det at ligne noget.

Link to comment
Share on other sites

Når det er sagt, så kan dine tyder bestemt forbedres hvis det var all-out forsøg. 500m under 1:30, så begynder det at ligne noget.

Meget god betragtning. Det er selvfølgelig en smart ting lige at have i mente hvis man skal lave sådan en WOD.

Mht. mine tider så er det med DOMS i lår, kl 9 om morgen, efter at have været vågen 1 time. Og det var spot on. Uden egentlig opvarming.. Men ja under 1:30 var faktisk også mit umiddelbare bud på en fornuftig tid !

Link to comment
Share on other sites

RX er en latinsk-forkortelse som på dansk betyder: "som forskrevet/foreslået". Hvilket vil sige at der på RX-WOD's er foreskrevet tider, runder, vægt osv. man skal køre på/med.

En Rx'd Karen for herre er 20lbs medball (~9kg), 10 fod target (~3m), dog uklart om bolden skal ramme target eller over target.

15lbs er std. kvindevægt til wallballs. :wink:

Link to comment
Share on other sites

En Rx'd Karen for herre er 20lbs medball (~9kg), 10 fod target (~3m), dog uklart om bolden skal ramme target eller over target.

15lbs er std. kvindevægt til wallballs. :wink:

Yeah I know... Vi har bare ikke 10kg bolde... !!

Men ja jeg SKAL jo køre med 10kg... ! ! ! !

Link to comment
Share on other sites

"CrossFit" lørdag d. 10 april

Idag - og i morgen - har Aarhus CrossFit gratis træning for alle. Jeg har været hjælpe "instruktør" hele dagen idag, det var meningen at jeg ville køre en WOD for mig selv bagefter. Men da klokken 16 blev jeg nødt til, at smutte da der ligger en del skolearbejde og venter... FEE :crazy:

Anyways, inden det hele gik i gang fik jeg kørt en mini wod.

Mini Wood

30 Power Clean @ 60kg

30 KB Swing @ 32

30 Brupees

Tid 6:15

- Har ALDRIG kørt Power Cleans før, og fik at vide jeg skulle køre med 60kg. Aner ikke om det er tungt eller hvad det er, men kan mærke jeg kan vinde en del tid på bedre teknik. Vi startede ud helt uden opvarmning, hvilket godt kunne mærkes :)

Da jeg kørte hjem 6 timer efter den lille WOD, var min plan at jeg ville tage over og ro en længere distance. 3-6km. Men jeg har været konstant smadret det sidste stykke tid. Så jeg vil give mig den frihed, at holde træningsfri resten af dagen. Derudover har jeg så hviledag i morgnen søndag.

Mandag vil jeg køre en alm WOD

Tirsdag en RX

Onsdag en alm WOD igen eller uge 1 i mit interval program 12x400m m. 1 min pause

Torsdag en alm WOD (eller træningsfri - kommer an på hvor meget energi jeg har ) Normalt vil jeg kører en RX-WOD om torsdagen, men har en vigtig aftale om aftenen så kan ikke nå holdet kl 19.

Som jeg har skrevet tidligere, tror jeg at jeg ikke har fået noget carbs de sidste uger. Så måske derfor jeg er ret smadret, kan mærke jeg bruger længere tid på at restituere. Hvilket jo nok dels skyldes, at jeg kun har CrossFittet siden februar 2010 , også nu hvor vi blive presset lige dét(!) mere på RX-holdene. Anyways, tror det er fornuftigt nok at holde helt fri søndag og rensten af i det lørdag... !

Forresten, dem af Jer der studerer. Hvad gør I under eksamens perioden ? Har I selv nogle KB's ect. og træner lidt hjemme eller ?

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

- Har ALDRIG kørt Power Cleans før, og fik at vide jeg skulle køre med 60kg. Aner ikke om det er tungt eller hvad det er, men kan mærke jeg kan vinde en del tid på bedre teknik. Vi startede ud helt uden opvarmning, hvilket godt kunne mærkes :)

Sygt nok at tage 30 Power Cleans med 60 kg allerførste gang du kører den! :4thumbup: Godt, at du har træningsfri i morgen :laugh:

Jeg går ud fra, at RX-holdet er et øvet hold, hvor det er obligatorisk at rx'e WOD'sene. Er WOD'en så en anden end på de almindelige hold, eller er det den samme og idéen er, at de garvede kan presse hinanden mere?

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Sygt nok at tage 30 Power Cleans med 60 kg allerførste gang du kører den! :4thumbup: Godt, at du har træningsfri i morgen :laugh:

Hej Daisy

Mange tak - var egentlig også helt tilfreds. Men det kan selvfølgelig altid blive bedre :)

Jeg går ud fra, at RX-holdet er et øvet hold, hvor det er obligatorisk at rx'e WOD'sene. Er WOD'en så en anden end på de almindelige hold, eller er det den samme og idéen er, at de garvede kan presse hinanden mere?

Helt rigtig forstået. Ja man skal køre med de forskrevne kg, tid, reps osv. Samtidig "straffes" sjusk også, som reel med burpees eller andet godt fra posen :cool:

Nogle gange er det samme WOD som de "almindelige" hold kører, andre gange er det en anden.

Ved RX-WOD kører man oftes 2 sammen, hvor en kører hele WOD'en igennem først. I mens spotter den anden, og underkender f.eks. ikke full-motion reps.

Her i torsdags kørte vi "Karen" altså 150 Wall ball's hvor jeg fik en del underkendt på de sidste 20 reps. Det er træls når det sker, men fedt at man ikke kan snyde...!

Træner du selv CrossFit, hvor henne og hvor længe ? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Helt rigtig forstået. Ja man skal køre med de forskrevne kg, tid, reps osv. Samtidig "straffes" sjusk også, som reel med burpees eller andet godt fra posen :cool:

Uhhh, straffeburpees ... så kan det næsten ikke blive værre! Meget pædagogisk måde at tvinge jer til at bruge god teknik. I like! :laugh:

Nogle gange er det samme WOD som de "almindelige" hold kører, andre gange er det en anden.

Ved RX-WOD kører man oftes 2 sammen, hvor en kører hele WOD'en igennem først. I mens spotter den anden, og underkender f.eks. ikke full-motion reps.

Her i torsdags kørte vi "Karen" altså 150 Wall ball's hvor jeg fik en del underkendt på de sidste 20 reps. Det er træls når det sker, men fedt at man ikke kan snyde...!

Fedt koncept! For det ene, fordi man ikke kan snyde. For det andet, fordi man slipper for selv at skulle holde styr på sine reps og runder. Og oven i købet presser man sig også altid lidt mere med "tilskuer" på :tongue:

Træner du selv CrossFit, hvor henne og hvor længe ? :bigsmile:

Haha, det er typisk mig! Jeg orker ikke sniksnak og går lige til sagen. :laugh: Sorry, here we go: Jeg eeeelsker CrossFit og har trænet det siden juli 2008 hos CrossFit Copenhagen. Jeg stiller for resten også op til Fit as Fuck Challenge. Så hvis ikke vores CrossFit veje krydses inden da, ses vi i hvert fald i september i Køge. Det bliver for fedt :w00t:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Fedt koncept! For det ene, fordi man ikke kan snyde. For det andet, fordi man slipper for selv at skulle holde styr på sine reps og runder. Og oven i købet presser man sig også altid lidt mere med "tilskuer" på :tongue:

Det er nemlig rigtig fedt. Førhen har jeg godt nok nogle gange mistet "count" på mine reps, hvilket er ret irreterrende. Når man så ikke skal tænke på det mere, så er der mere overskud til at hamre igennem :) Hvem sagde multitasking? :laugh:

Haha, det er typisk mig! Jeg orker ikke snik snak og går lige til sagen. :laugh: Sorry, here we go: Jeg eeeelsker CrossFit og har trænet det siden juli 2008 hos CrossFit Copenhagen. Jeg stiller for resten også op til Fit as Fuck Challenge. Så hvis ikke vores CrossFit veje krydses inden da, ses vi i hvert fald i september i Køge. Det bliver for fedt :w00t:

Det er også godt med nogle der skipper alt uden-om-snak og går lige til kødet (Yeah I know, den er tvetydig. Men det var nu ikke meningen :innocent: )

Du har da efterhånden en del erfaring så. Glæder mig til, at få en ordenlig CF snak med alle de kompetente der skal til FitAsFuck!

Jeg meldte mig jo til efter knap 14dages CrossFit træning - startede i februar i år. Må indrømme jeg nogle gange tvivler på om jeg kan gøre mig til stævnet. Der er så Fu**ing mange vilde der stiller op, det er jo cremen af nordisk CF atlether der kommer. Hvilket er utrolig fedt !

Alt i alt, er jeg "tilfreds" hvis jeg kan komme til 2. WOD på dagen... ! :)

Har du stillet op i andre CF stævner ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes virkelig det er cool, at i kører spotter på de forskellige WOD's. Man lærer en del om sig selv og sin egen træning af at kigge grundigt på andre. Det er dælenme sweet!

Ja det er super fedt, og gør altså lige det hele bliver det hårdere! Desuden er det god tilvænning for os der stille op. Man skal jo vænne sig til at have dommer på !

Link to comment
Share on other sites

Det er også godt med nogle der skipper alt uden-om-snak og går lige til kødet (Yeah I know, den er tvetydig. Men det var nu ikke meningen :innocent: )

:wink:

Du har da efterhånden en del erfaring så. Glæder mig til, at få en ordenlig CF snak med alle de kompetente der skal til FitAsFuck!

Jeg meldte mig jo til efter knap 14dages CrossFit træning - startede i februar i år. Må indrømme jeg nogle gange tvivler på om jeg kan gøre mig til stævnet. Der er så Fu**ing mange vilde der stiller op, det er jo cremen af nordisk CF atlether der kommer. Hvilket er utrolig fedt !

Alt i alt, er jeg "tilfreds" hvis jeg kan komme til 2. WOD på dagen... ! :)

Jeg kan godt forstå, at du er nervøs. Der er virkelig nogle hardcore nogle blandt de 78!! (det i sig selv er jo allerede helt sindssygt!) mænd.

Meeeen, netop fordi du er så ny, har du ikke noget at miste. Du kan bare knokle løs den dag og lade dig overraske, hvilken plads du lander på. Din grundform ser jo ikke ud til at fejle noget, så bare du sørger for at være fortrolig med alle CrossFit øvelser, udbygger dine styrker og minimerer dine svagheder, så er du godt kørende! Du har et halvt år, så der er masser af tid til at komme i super CF form :superman:

Jeg snakkede i øvrigt med Sarah i dag, som er én af dem, der står for de 5 WODs til Challenge. Og det vil sikkert glæde dig at høre, at der først skæres deltagere fra efter WOD nr. 2 - så dit mål om at være med til anden WOD kan i hvert fald opnås :smile:

Har du stillet op i andre CF stævner ?

Jep, jeg var både med til CrossFit Games Affiliate Cup i USA og Danish CrossFit Open (eller CrossFit Challenge hed det vist dengang) i kirken sidste år. Det var begge to helt fantastiske konkurrencer! :4jumpy::cheer:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Samtidig "straffes" sjusk også, som reel med burpees eller andet godt fra posen :cool:

Dvs. sjusker man nr. 3 clean á 10 bliver man med det samme straffet med f.eks. 3 burpees?

Det bliver teknikken da kun bedre af :crazy:.

går lige til sagen. :laugh:

True that :wink:

Link to comment
Share on other sites

Meeeen, netop fordi du er så ny, har du ikke noget at miste. Du kan bare knokle løs den dag og lade dig overraske, hvilken plads du lander på. Din grundform ser jo ikke ud til at fejle noget, så bare du sørger for at være fortrolig med alle CrossFit øvelser, udbygger dine styrker og minimerer dine svagheder, så er du godt kørende! Du har et halvt år, så der er masser af tid til at komme i super CF form :superman:

Jeg snakkede i øvrigt med Sarah i dag, som er én af dem, der står for de 5 WODs til Challenge. Og det vil sikkert glæde dig at høre, at der først skæres deltagere fra efter WOD nr. 2 - så dit mål om at være med til anden WOD kan i hvert fald opnås :smile:

Ja du har helt ret, jeg kan kun gaine til sådan en konkurrence. Om ikke andet så er det en god måde, at komme ind i CF miljøet på.

Har snakket lidt med Sara over facebook osv. Hun virker rigtig cool. Fedt, at høre at alle nærmest går til 2. WOD. Så kan jeg jo godt sætte mit forventings niveau lidt på :bigsmile:

Jep, jeg var både med til CrossFit Games Affiliate Cup i USA og Danish CrossFit Open (eller CrossFit Challenge hed det vist dengang) i kirken sidste år. Det var begge to helt fantastiske konkurrencer! :4jumpy::cheer:

Fedt... Var det ikke super fedt? det i USA må da have været helt vildt, de er virkelig hardcore derover ! Hvordan gik det så ?

Link to comment
Share on other sites

Dvs. sjusker man nr. 3 clean á 10 bliver man med det samme straffet med f.eks. 3 burpees?

Det bliver teknikken da kun bedre af :crazy:.

Hehe, tror ikke lige jeg fik kommunikeret det ordenligt ud. Den der spotter den anden, kan få en straf for at tælle en ugyldig repetion som værende gyldig. F.eks. under Wall ball, hvis bolden ikke kommer højt nok op og det stadig tælles som værende godt nok. SÅ falder hammeren og der skal straffes :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fedt... Var det ikke super fedt? det i USA må da have været helt vildt, de er virkelig hardcore derover ! Hvordan gik det så ?

Jamen, det var jo bare en drøm at kunne være med som deltager derovre. Og vi blev nr. 42 ud af 97 hold, hvilket var ca. 30 placeringer bedre end vi havde regnet med :bigsmile:

Jeg kan kun anbefale dig at tage til Games som enten deltager eller tilskuer en dag. Som du selv siger er de bare så vilde der, men de fleste atleter er alligevel meget stille og rolige og beskedne hvad deres præstationer angår. Atmosfæren er helt speciel, og det er så nemt at komme i kontakt med andre CrossFittere. Alle brænder bare for den sport... Det er så motiverende!

Jeg fandt lige to videoer om vores team til Games, en af dem "hjemmelavet" og den anden er den officielle fra Games-medieteamet:

http://copenhagen.crossfit.dk/artikler/video-fra-crossfit-games-09

http://media.crossfit.com/cf-video/Games09_AgainFaster_Copenhagen.wmv

Og som bonus en lille video fra CrossFit Challenge .. her kan du se nogle af de CrossFitter, som du kommer til at slås med i September :tongue:

http://copenhagen.crossfit.dk/artikler/video-fra-challenge-09

Enjoy!

Link to comment
Share on other sites

Y bliver der ikke lavet en film fra DCO af CFCPH?

Jeg synes der var så mange der filmede!

Hahaha "FUCKING AWESOME" -Thor!

Hm, jo. Problemet er bare, at vores dygtige filmmand Jakob TP har været på ferie i tre måneder. Så vidt jeg ved kommer han tilbage i næste uge. Det ville slet ikke undre mig, hvis der kom noget filmmateriale fra DCO op om ikke så længe. Og så er de hårde drenge fra Aalborg med :banana: Indtil da nøjes vi bare med at se din video, som jo også er blevet kanongod :smilerock:

Og ja, jeg ved aldrig rigtigt, om jeg skal grine af den video eller skamme mig over at være med i den. Men det er uden tvivl stjerneunderholdning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share