Joakims Crossfit Madness


Juvic
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet_26102014

Hm, jo. Problemet er bare, at vores dygtige filmmand Jakob TP har været på ferie i tre måneder. Så vidt jeg ved kommer han tilbage i næste uge. Det ville slet ikke undre mig, hvis der kom noget filmmateriale fra DCO op om ikke så længe. Og så er de hårde drenge fra Aalborg med :banana: Indtil da nøjes vi bare med at se din video, som jo også er blevet kanongod :smilerock:

Og ja, jeg ved aldrig rigtigt, om jeg skal grine af den video eller skamme mig over at være med i den. Men det er uden tvivl stjerneunderholdning :tongue:

Der har vi forklaringen. Det undrede mig at der ikke var kommet noget ud.

Det bliver spændende at se! Mon ikke også de stærke drenge fra Butshcers Lab er med. Klaus's deltagerprofil kommentarer morer os stadig :laugh:.

Det er jo bare en hurtig Movie Maker mix, men den er meget sjov at se.

Haha den er voldsom sjov. Jeg synes Thor gør det godt. Jeg elsker hans attitude og holdning deri.

Link to comment
Share on other sites

Der har vi forklaringen. Det undrede mig at der ikke var kommet noget ud.

Det bliver spændende at se! Mon ikke også de stærke drenge fra Butshcers Lab er med. Klaus's deltagerprofil kommentarer morer os stadig :laugh:.

Det er jo bare en hurtig Movie Maker mix, men den er meget sjov at se.

Haha den er voldsom sjov. Jeg synes Thor gør det godt. Jeg elsker hans attitude og holdning deri.

Tænkte det samme. Han er vildt psyked up :4thumbup:

Det er også en vild plads de får. 42 ud af 97 - det er jo vildt flot når man tænker på at USA jo er et mekka for CrossFit !

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Mandag d. 12. April

Kom sent hjem efter virksomhedsbesøg i Tyskland. Kunne derfor ikke nå den sidste WOD, så jeg tog en hurtig træning for mig selv.

Opvarming:

2-300 Sjip

Skulder rotation m. kosteskaft

WOD - Barbera:

5 Runder på tid, m. 3 min. pause efter hver runde.

20 Pull Ups

30 Push Ups

40 Sit Ups - primært kørt som atomic

50 Air Squats - til kasse

Tid: 27 min og 30 sek

- Tja jeg ved sku ikke helt med den tid. Synes den virker alt for hurtigt, så bliver helt i tvivl om jeg kun fik 4 runder. Meeen det synes jeg også virker lidt underligt hvis jeg kun tog 4. Hmm. Anyways, synes ikke helt de 3 min er nogen fordel. Tror 2 min pause ville være lige i skabet !

I morgen tirsdag står den på RX-WOD !

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Det bliver spændende at se! Mon ikke også de stærke drenge fra Butshcers Lab er med. Klaus's deltagerprofil kommentarer morer os stadig :laugh:

Ja, mon ikke! Og Klaus er altid god for en fed kommentar eller to .. :laugh:

Fede film Daisy. Jeg har været inde og se en del af dem I har på CrossFit Copenhagen. I gir' den gas derover, det er fedt at se. :devil:

Jep, der ligger nogle gode film på hjemmesiden. Og vi har da bestemt nogle stykker, der sparker røv i kirken :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Crossfit Tirsdag d. 13. April

RX hold i dag !

RX-WOD "Squat a lot"

21 Squat @ 80kg

42 Ring Push-Ups <- Har jeg ikke kørt før - det kunne ses og mærkes !

15 Squat @ 80kg

30 Ring Push-Ups

9 Squat @ 80kg

18 Ring Push-Ups

TId: 10:12

- Havde det kun været squat, havde jeg været færdig langt under den halve tid. Syrede virkelig til under de ring push ups. De første 10 jeg kørte dansede jeg godt nok lidt. Klart en øvelse jeg skal forbedre mig i.

Desuden skulle jeg have holdt lidt bredere på stangen - modsat det smalle greb man normal har - ved squat. Ved at holde smalt er armene klemt sammen, og der kan derfor ikke komme blod ud. Hvilket resulterede i at den syre fra ring push ups'ne bare ophobede sig !

Ellers cool nok WOD !

I morgen står den på uge 1 i intervall programmet. 12x400m m. 1 min pause mellem hver. Target tid er 4min/km svarende til 15km/t eller 96.5s/400m=1.6min/400m.

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

12x 400m med 1 min pause??????

Det lyder voldsomt! Er det korrekt forstået, at du skal holde tiderne omkring 96 sek/400m?

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

12x 400m med 1 min pause??????

Det lyder voldsomt! Er det korrekt forstået, at du skal holde tiderne omkring 96 sek/400m?

Ja 12x400m - Tror også det bliver svinehårdt. Men ja hvis man vil løbe 3000m på en Coopers test skal man købe 4 min pr. km, svarende til 15km/t som igen svare til 96 sek pr. 400m. Så ja det er ret hårdt.

Men jeg skal løbe om en sø, men nogle relative skarpe sving så jeg regner ikk med at kunne holde det. Slet ikke over 12 gange. Men jeg giver det forsøget..

Ja der er kun 1 min pause i mellem!

Næste gang er det 12x400m m. 30 sek pause.

Du kan se hele programmet på forsiden af loggen !

Link to comment
Share on other sites

Interval træning onsdag d. 14. April

Teamede op med min room mate og løbe 12x400m med 1 min pause..

Jeg havde i forvejen regnet ud, at hvis vi holdte en hastighed på 15km/t eller 96.5sek pr. 400m ville det svare til 3km på en coopers test (12min)

Vi løb de fleste gange på 1 min og 25-30 sek, altså 85 til 90 sek pr. 400m Svarende til hhv. 16.9km/t og 16km/t. Det føltes godt nok ret nemt, og vi blev derfor i tvivl om der er 400meter rundt om den sø vi løb omkring.

Efter igen at have målt routen op på nettet, og sammenlignet med en 400m bane målt op på nettet, så er den altså 400m.

Den sidste omgang gav vi den lige lidt mere gas, og løb den på 1 min og 15 sek, svarende til en hastighed på 19.2km/t.

Der gik dog lidt kludder i stopuret et par gange, så vi måske fik alt mellem 1 min og 1 min og 30 sek pause.

Hviledag i morgen

Kører selv en CrossFit WOD fredag morgen. Jeg overvejer lidt The Bear Complex, med 30-40 kg. Har aldrig kørt den, så aner ikke hvad der er tungt. Dog performere jeg altid super dårligt om morgenen, så nu ser vi hvad jeg kører. Synes bare BEAR ser fed ud :devil:

Link to comment
Share on other sites

Kører selv en CrossFit WOD fredag morgen. Jeg overvejer lidt The Bear Complex, med 30-40 kg. Har aldrig kørt den, så aner ikke hvad der er tungt. Dog performere jeg altid super dårligt om morgenen, så nu ser vi hvad jeg kører. Synes bare BEAR ser fed ud :devil:

Bjørnen er fed! Og 30-40 kg må være opvarmningsvægt for dig, selvom du træner om morgenen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bjørnen er fed! Og 30-40 kg må være opvarmningsvægt for dig, selvom du træner om morgenen :wink:

Hehe, jamen godt du siger det... Har prøvet, at google lidt rundt for at finde ud af hvad man skal have på stangen for det er RX'ed !

Ved du det ? Eller hvad vil du mene jeg skal køre med ?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jamen godt du siger det... Har prøvet, at google lidt rundt for at finde ud af hvad man skal have på stangen for det er RX'ed !

Ved du det ? Eller hvad vil du mene jeg skal køre med ?

Der findes ikke en Rx'ed vægt for the Bear Complex. Det er en styrke WOD ligesom 3-3-3-3-3 dødløft eller 1-1-1-1-1 back squat.

En runde af The Bear Complex består af:

7 x

1 Powerclean

1 Front squat

1 Push Press

1 Back squat

1 Push Press

I alt skal du køre 5 runder. Du holder pause mellem hver runde, og det er meningen, at du øger vægten efter hver runde indtil du finder den maksimale vægt, du kan køre den med.

Det er lidt svært for mig med en fjerndiagnose nu hvor jeg ikke kender dig eller ved, hvor finpudset din teknik er. Jeg tager selv 42 kg i den. Baserende på, hvad folk i kirken kan klare, ville jeg skyde på, at du ligger et sted mellem 50 og 55 kg ...

Hos mig er det altid grebet og håndleddene og ikke så meget styrken, der sætter begrænsninger i denne WOD. Hvis du også har problemer med det, kan du prøve at vikle noget sportstape omkring håndleddene. Det giver en smule støtte.

Jeg glæder mig til at høre i morgen hvordan det gik. God fornøjelse med bjørnen! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt svært for mig med en fjerndiagnose nu hvor jeg ikke kender dig eller ved, hvor finpudset din teknik er. Jeg tager selv 42 kg i den. Baserende på, hvad folk i kirken kan klare, ville jeg skyde på, at du ligger et sted mellem 50 og 55 kg ...

Hos mig er det altid grebet og håndleddene og ikke så meget styrken, der sætter begrænsninger i denne WOD. Hvis du også har problemer med det, kan du prøve at vikle noget sportstape omkring håndleddene. Det giver en smule støtte.

Jeg glæder mig til at høre i morgen hvordan det gik. God fornøjelse med bjørnen! :bigsmile:

Ja det er selvfølgelig ikke nemt, at vurdere over loggen. Men tvivler på min teknik er super, på nær lige squatten. Nu ser jeg hvad jeg kan, men nu har jeg i det mindste et lille target at gå efter :bigsmile:

Det bliver altså først i morgen - fredag - det kommer op og stå. Jeg har hviledag i dag - torsdag....

Skal man egentlig tage tid eller handler det bare om, at gennemfører med tungeste mulige vægt ?

Link to comment
Share on other sites

Det bliver altså først i morgen - fredag - det kommer op og stå. Jeg har hviledag i dag - torsdag....

Skal man egentlig tage tid eller handler det bare om, at gennemfører med tungeste mulige vægt ?

Nå ja, i morgen - det havde du skrevet ... :crazy:

Det er kun vægten, der er afgørende. Tiden betyder ikke noget.

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

CrossFit Fredag(morgen) d. 16. April: The Bear Within !

Helt alene i Aarhus Crossfit - det var faktisk helt rart :bigsmile: . Fik hurtigt sat noget Metallica på også ellers igang !

Opvarming:

200 Sjip

50 Ari Squats

25 Skulder rotation med kosteskaft

- lidt ramdom!

WOD: The Bear Complex

5 runder af :

7x

1 Powerclean

1 Front squat

1 Push Press

1 Back squat

1 Push Press

Vægt: 30-40-45-50-55

- KÆFT EN FEE WOD :wub: ! De 55kg var sådan ok tunge, men tror godt jeg kan tage 60kg næste gang. Syrede mest til i mine underarme, så jeg blev nødt til at hvile dem engang i mellem. Sjovt at stå med stangen mellem benene og maven for at slappe af i hænderne :tongue: Det er lidt sjovt, at der ingen krav er for hvor meget pause man skal have. Det vil jo sætte en kæmpe begrænsing på ens styrke hvis den var på tid ? Tror jeg holdte små 2-3 min mellem hver sæt. Jeg havde taget mine håndledsbind fra styrkeløft på, da Daisy nævnte det ville gå hårdt ud over håndledene. Det slap jeg så for :) THANKS :bigsmile:

By the way, det kan godt være det er en styrke wod. Men synes nu, at jeg blev rimelig forpustet.... ! :w00t::blush:

Nedkøling:

3x12 af:

Burpees

Buttefly Situps

Link to comment
Share on other sites

Sådan, så fik du også prøvet den! :bigsmile:

- KÆFT EN FEE WOD :wub: !

Ja ikk'?? Det er også en WOD lige efter mit hoved :tongue:

De 55kg var sådan ok tunge, men tror godt jeg kan tage 60kg næste gang. Syrede mest til i mine underarme, så jeg blev nødt til at hvile dem engang i mellem. Sjovt at stå med stangen mellem benene og maven for at slappe af i hænderne :tongue:

Stærkt!

Jeg havde taget mine håndledsbind fra styrkeløft på, da Daisy nævnte det ville gå hårdt ud over håndledene. Det slap jeg så for :) THANKS :bigsmile:

:4thumbup:

By the way, det kan godt være det er en styrke wod. Men synes nu, at jeg blev rimelig forpustet.... ! :w00t::blush:

Jeg kender det godt, det kommer bag på mig hver eneste gang, hvor forpustet man bliver når man laver den. Det skal du ikke skamme dig over :wink:

Det er lidt sjovt, at der ingen krav er for hvor meget pause man skal have. Det vil jo sætte en kæmpe begrænsing på ens styrke hvis den var på tid ?

Så synes jeg næsten du skal prøve en anden version af bjørnen en dag. Den var sjovt nok dagens workout i kirken for to dage siden, og den var super fed. Og ja, den satte da begrænsninger på styrken! :blink:

5 runder på tid af:

- 7 dødløft

- 7 Hang power clean

- 7 Front squat

- 7 Push press

- 7 Back squat

- 7 Push Jerk fra nakken

Den var sat til 42 kg for mænd.

På vores hjemmeside kan du også se, hvilken tid folk klarede den på, så du har noget at sammenligne dig med :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde desværre ikke tid til, at træne efter mine CF-timer i dag. Har en del projektarbejde jeg skal have lavet. Tror jeg vil prøve, at træne før mine CF-timer her om lørdagen !

Vil prøve, at træne i morgen tidlig før arbejde !

Skal lige have fundet en god WOD jeg skal køre !

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Jeg havde desværre ikke tid til, at træne efter mine CF-timer i dag. Har en del projektarbejde jeg skal have lavet. Tror jeg vil prøve, at træne før mine CF-timer her om lørdagen !

Vil prøve, at træne i morgen tidlig før arbejde !

Skal lige have fundet en god WOD jeg skal køre !

Er du træner i CF Århus?

Link to comment
Share on other sites

Er du træner i CF Århus?

Træner og træner er vel så meget sagt lige pt. Men jeg har assisterende træner indtil jeg bliver sendt på CF level 1 kursus ja :) Så jeg er bare med til at motivere og hjælpe med teknik osv. !

Link to comment
Share on other sites

Crossfit søndag d. 18 April

Trænede alene i morgen omkring kl 8:30 - skal på arbejde så måtte tidligt op... !

Ayways, jeg ville prøve at køre Elizabeth RX'ed. Endte med at - af uforklarlige grunde - lave ring push-ups i stedet for ring dips.... FLOT. Men det er hvad der sker om morgenen. Der røg den RX'ed ;)

Opvarming:

40 m Bear Crawl

200 Sjip

lidt Front squat m. 30kg

WOD - Elizabeth.

21-15-9

Clean @ 60kg <-- nogle kalder den squat clean, men mener bestemt den bare hedder clean !

Ring Push-Ups <-- DOOH !

Tid: 10:21

- FIk vist ikke varmet ordenligt op, for følte rigtig jeg var varm da jeg skulle til 9-rep runden... Tiden er heller ikke een man kan blære sig men når det nu var push up's i stedet for dips. HAHA. Anyways det kan bare aldrig blive godt når man kun har fået et måltid.

Ned"køling":

3 runder af:

20 Box jumps @ grøn kasse <-- Skal virkelig øve teknikken

20 Pull Ups

og 3 runder af:

50 sjip

20 Butterfly el. Atmoic- situps !

Alt i alt en middel træning. Energien var ikke helt i top og kan mærke min lænd klager lidt. Så kan jeg lærer, at varme ordentligt op !

Hviledag i morgen...: !

Link to comment
Share on other sites

"Clean" er underforstået full squat clean.

LOL @ ring push ups

Ja nemlig... Synes også det virker så dumt når folk siger squat clean ! HAHA !

Ja flot med ring-push ups... Men hva fanden det var tidligt søndag morgen ! Så grinte bare lidt af mig selv bagefter ! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Crossfit tirsdag d. 20 april

Transport:

2.5km løb

Opvarming:

5 runder af 20 m long jumps + 20 m løb

3 runder af 20 m long jumps + pushups + 20 m løb

2 runder af 20 m handstand + 20 m løb

- fik sku pulsen op her !

WOD - RX:

5 runder på tid:

4 HSPU

8 KB Swing @ 32kg

12 Box Jump @ 0.5m

Tid: 8:09

- Tja jeg brugte en del tid på mine elendige HSPU'er. Har aldrig stået på hænder før, så teknikken var ikke for god. Der kan sagtens kommer 3 min af den tid med bedre HSPU teknik

Transport:

2.5km løb

- Okay WOD i dag. Der skal fokus på bedre HSPU teknik.

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Crossfit onsdag d. 21 april

Opvarming:

Tabata 20/10 @ 5 runder af:

Hindu Push-Ups

Atomic Situps

Halos

Air Squat

- nem

WOD:

10 runder på tid af:

10 Pull Ups

10 Ring Dips

Tid: 10:36

- Styrken i triceps er helt fin, det er teknikken der failer lidt. Så der er lidt, at arbejde på. Vi har kun 10 sæt ringe og vi var 20 på holdet, så vi måtte supplere hinanden. Hvilket der også gik en del død-tid med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share