Navy Seal Training - Program til Cut?


ferdinand9286
 Share

Recommended Posts

Jeg har både bodybuilted og powerlifted i ca. 5 års tid. Jeg har egentligt aldrig forsøgt at blive mere rippet end jeg er, men det vil jeg nu.

Tror I at nedenstående program vil hjælpe mig med at blive mere tonet, samtidigt med at bevare min styrke og muskelmasse. Jeg ved naturligvis at dette er tæt på umuligt at opnå, men alligevel, ser det fornuftigt ud? Det er baseret på en masse kredsløbs træning + pushups, pullups, og situps. Hvis dette ikke er hvad jeg skal gå efter, hvilken slags program skal jeg så kigge på?

her er programmet: http://www.teenbodybuilding.com/brent2.htm

jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej Ferdinand9286

Jeg har selv stået i samme situation som dig, jeg har fuldstændig (næsten) droppet min BB og dyrker crossfit i stedet.

Jeg troede det vil nedbringe min volumen meget, men det er faktisk ikke sket.

Det program du henviser til er et crossfit program som både navy seal og andre militær organisationer bruger.

Du kan søge lidt mere info på crossfit.com.

PS. Det skal prøves, det er det bedste jeg har gjort for min træning i de 13 år jeg har styrketrænet. :bigsmile:

Held og lykke med det.

Mvh

Krellex

Link to comment
Share on other sites

Hej Ferdinand9286

Jeg har selv stået i samme situation som dig, jeg har fuldstændig (næsten) droppet min BB og dyrker crossfit i stedet.

Jeg troede det vil nedbringe min volumen meget, men det er faktisk ikke sket.

Det program du henviser til er et crossfit program som både navy seal og andre militær organisationer bruger.

Du kan søge lidt mere info på crossfit.com.

PS. Det skal prøves, det er det bedste jeg har gjort for min træning i de 13 år jeg har styrketrænet. :bigsmile:

Held og lykke med det.

Mvh

Krellex

Der er da ikk meget crossfit i det postede program

Link to comment
Share on other sites

Der er da ikk meget crossfit i det postede program

Jo det er da lige nøjagtig crossfit, selvfølgelig svømmningen undtaget.

CrossFit er et styrke- og konditionsprogram bygget op omkring varierende funktionelle bevægelser, der udføres ved relativ høj intensitet

Det kan man ikke komme uden om at netop det SEAL program er bygget op omkring.

/Krellex

Link to comment
Share on other sites

Jo det er da lige nøjagtig crossfit, selvfølgelig svømmningen undtaget.

CrossFit er et styrke- og konditionsprogram bygget op omkring varierende funktionelle bevægelser, der udføres ved relativ høj intensitet

Det kan man ikke komme uden om at netop det SEAL program er bygget op omkring.

/Krellex

Bortset fra der ikk er noget varierende over det, det er samme øvelser hver gang og høj intensitet kan man vidst ikk ligefrem sige om krosvægts øvelser..

Link to comment
Share on other sites

Hmm, så forstår jeg ikke helt hvorfor netop flere jægersoldater træner netop crossfit..

der er nok også flere jægersoldater der træner alm BB eller styrkeløft, så hvor vil du hen med det??

Jægerkorpset har bla også haft et par træninger med KB sammen med Kenneth J...

Link to comment
Share on other sites

Som jeg læser programmet så skal man lave dem i på tid og på tur. Dvs 1 x push up 1x situp 1x pullups og forfra.

Men det står der selvfølgelig ikke noget om. Så måske har du ret at lige netop dette SEAL program ikke ligner Crossfit mest.

Men faktum er at de programmer som Navy Seal bruger kommer i nyere tid fra Crossfit.

Men hvis målet for ferdinandxxxx er at smide fedt og bibeholde masse så er crossfit et godt bud på en løsning.

/Krellex

Link to comment
Share on other sites

Som jeg læser programmet så skal man lave dem i på tid og på tur. Dvs 1 x push up 1x situp 1x pullups og forfra.

Men det står der selvfølgelig ikke noget om. Så måske har du ret at lige netop dette SEAL program ikke ligner Crossfit mest.

Men faktum er at de programmer som Navy Seal bruger kommer i nyere tid fra Crossfit.

Men hvis målet for ferdinandxxxx er at smide fedt og bibeholde masse så er crossfit et godt bud på en løsning.

/Krellex

og det ved du hvorfra???

Har du trænet med dem eller går du bare ud fra hvad du læser på nettet??

Link to comment
Share on other sites

Teddy!

Skal jeg gøre gøre alt arbejdet?

og det ved du hvorfra???

Har du trænet med dem eller går du bare ud fra hvad du læser på nettet??

Det står b.la. på wikipedia

Da jeg blev certificeret i US var der mange off duty SEALs der træned med os, de bruger det til at holde sig i form, samt at det er meget populært at træne funktionel træning op til SEAL try outs for at komme igennem.

Derudover så bruger US Marine også funktioneltræning som en del af deres grund træning.

http://www.crossfit.com/journal/library/US...nessConcept.pdf

Derudover bruger det Østrigske Militær også funktionel træning

http://www.crossfit.com/cf-journal/Austere...rief_Aug-06.pdf

Håber det besvarer dit sprgs.

PS. inden du skriver at wikipedia ikke er troværdig, så læs den her artikel

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/10/31/161705.htm eller ring til Henning Bergenholtz på 89 48 65 75.

/Krellex

/Krellex

Link to comment
Share on other sites

Altser jeg vil starte med at sige, at navy seals programmet er lavet med henblik på at få "navy seals aspiranter" op på et trænbart niveau. hvilket egentlig er nogle store arme, bryst, ryg og ben.

Hvis i kiggede lidt på hvilke typer mennesker der kommer igennem navy seals så er det selvfølgelig blandet..Men dog hovedesagligt store drenge med nogle ordenlige guns som kan løfte noget tungt grej.

Hvor vil jeg hen med det? navy seals programmet er nok ikke det rigtige valg mht. cut!

Som de andre sagde så vil jeg nok forslå dig en tur på crosséren og måske en tur i svømmehallen.

Mvh Flyver

Link to comment
Share on other sites

Altser jeg vil starte med at sige, at navy seals programmet er lavet med henblik på at få "navy seals aspiranter" op på et trænbart niveau. hvilket egentlig er nogle store arme, bryst, ryg og ben.

Hvis i kiggede lidt på hvilke typer mennesker der kommer igennem navy seals så er det selvfølgelig blandet..Men dog hovedesagligt store drenge med nogle ordenlige guns som kan løfte noget tungt grej.

Hvor vil jeg hen med det? navy seals programmet er nok ikke det rigtige valg mht. cut!

Som de andre sagde så vil jeg nok forslå dig en tur på crosséren og måske en tur i svømmehallen.

Mvh Flyver

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Teddy!

Skal jeg gøre gøre alt arbejdet?

Det står b.la. på wikipedia

Da jeg blev certificeret i US var der mange off duty SEALs der træned med os, de bruger det til at holde sig i form, samt at det er meget populært at træne funktionel træning op til SEAL try outs for at komme igennem.

Derudover så bruger US Marine også funktioneltræning som en del af deres grund træning.

http://www.crossfit.com/journal/library/US...nessConcept.pdf

Derudover bruger det Østrigske Militær også funktionel træning

http://www.crossfit.com/cf-journal/Austere...rief_Aug-06.pdf

Håber det besvarer dit sprgs.

PS. inden du skriver at wikipedia ikke er troværdig, så læs den her artikel

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/10/31/161705.htm eller ring til Henning Bergenholtz på 89 48 65 75.

/Krellex

/Krellex

Dvs du mener jeg skal stole på at Navy Seals og andet træner Crossfit fordi det står i dokumenter der ligger på Crossfits hjemmeside??

Og så kan jeg godt lide den måde du sidestiller Crossfit med funktionel træning

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

der er nok også flere jægersoldater der træner alm BB eller styrkeløft, så hvor vil du hen med det??

Jægerkorpset har bla også haft et par træninger med KB sammen med Kenneth J...

Du påstår at det ikke er hensigtsmæssig træning for special enheder. Så der jeg vil hen med mit indlæg er, at det ikke er rigtigt. Når jægere træner CrossFit, så er det hensigtsmæssig træning. Netop disse mennesker er så professionelle, at de ved præcis hvad der er hensigtsmæssig træning for dem!

Link to comment
Share on other sites

Du påstår at det ikke er hensigtsmæssig træning for special enheder. Så der jeg vil hen med mit indlæg er, at det ikke er rigtigt. Når jægere træner CrossFit, så er det hensigtsmæssig træning. Netop disse mennesker er så professionelle, at de ved præcis hvad der er hensigtsmæssig træning for dem!

Har aldrig påstået det ikke kan være gavnligt, men at påstå at feks jægerne træner Crossfit og kun Crossfit er noget vrøvl...

Link to comment
Share on other sites

Igen Teddy.

Dvs du mener jeg skal stole på at Navy Seals og andet træner Crossfit fordi det står i dokumenter der ligger på Crossfits hjemmeside??

Og så kan jeg godt lide den måde du sidestiller Crossfit med funktionel træning

Så skal jeg lave arbejdet for dig :tongue:

http://www.quantico.usmc.mil/download.aspx...d%20concept.pdf

Samme pdf. Kunne bare huske den var på Crossfit.com.

Crossfit består af funktionel træning, sammensætningen af funktionel træning til høj intensitet samt variation udgør det der kaldes crossfit.

Så jeg tillader mig at side stille de to da funktionel træning indeholdes i crossfit og da faktoren tid og variation af funktionelle øvelser er de eneste faktor der skrues på ved crossfit, vil jeg mene man godt kan sidestille dem. :bigsmile:

/Krellex

Link to comment
Share on other sites

Igen Teddy.

Så skal jeg lave arbejdet for dig :tongue:

http://www.quantico.usmc.mil/download.aspx...d%20concept.pdf

Samme pdf. Kunne bare huske den var på Crossfit.com.

Crossfit består af funktionel træning, sammensætningen af funktionel træning til høj intensitet samt variation udgør det der kaldes crossfit.

Så jeg tillader mig at side stille de to da funktionel træning indeholdes i crossfit og da faktoren tid og variation af funktionelle øvelser er de eneste faktor der skrues på ved crossfit, vil jeg mene man godt kan sidestille dem. :bigsmile:

/Krellex

Det der er til at brække sig over ved det du siger der er, at crossfit, der er et brand (mad findes også stadig udenfor McDonald's, selvom de gerne vil have dig til at tro noget andet)får patent på et helt begreb, der er så meget bredere. For det første er træning er sgu kun funktionelt, hvis det forbedrer udøveren i forhold til vedkommendes mål, for det andet så fandtes (og findes stadig) funktionel træning før crossfit dukkede op. Du kan kalde crossfit funktionel træning hvis du vil(i visse tilfælde), men funktionel træning er ikke pr definition crossfit, ergo kan de ikke sidestilles.

Desuden skal du passe på med hvordan du bruger udtrykket intensitet. Normalt er intensitet, i vægttræningsøjemed, et udtryk for hvor tungt der løftes ifht. 1RM...

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

Desuden skal du passe på med hvordan du bruger udtrykket intensitet. Normalt er intensitet, i vægttræningsøjemed, et udtryk for hvor tungt der løftes ifht. 1RM...

Jeps men lige præcis det har Crossfit også ændret på, så i deres verden defineres intensitet anderledes end alle andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig påstået det ikke kan være gavnligt, men at påstå at feks jægerne træner Crossfit og kun Crossfit er noget vrøvl...

Jægere træner CrossFit, det ved jeg. Før de fortalte mig om det, anede jeg ikke en gang der var noget som hed CrosFit! Men mange af dem, bruger det istedet for styrketræning. De ønsker ikke at blive "store", kun stærke og udholdende. Og nu har jeg heller aldrig påstået at de kun træner det. De er jo jægersoldater, de træner stort set alt fra ridning, vandpolo til langrend. Så

jeg synes det er noget pjat at sige, jeg har påstået at de KUN træner det. Det har jeg intet sted skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Dvs du mener jeg skal stole på at Navy Seals og andet træner Crossfit fordi det står i dokumenter der ligger på Crossfits hjemmeside??

Og så kan jeg godt lide den måde du sidestiller Crossfit med funktionel træning

Korrekt Teddy.

Lad mig skære gennem alt møjet i denne tråd.

Det er korrekt at mange soldater i specialenhederne er hoppet med på CrossFit bølgen. Selv i Navy SEAL er kulten blev udbredt.

Dette må dog ikke ikke ses, som et kvalitetsstempel. CrossFit er stadig yderst uhensigtsmæssig træning for Elite Soldater.

Min egen træner er forhenværende Navy SEAL. Han konsulterer stadig med en del SEALs omkring deres træning og denne ligner ikke noget i nærheden af CrossFit.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Det der er til at brække sig over ved det du siger der er, at crossfit, der er et brand (mad findes også stadig udenfor McDonald's, selvom de gerne vil have dig til at tro noget andet)får patent på et helt begreb, der er så meget bredere. For det første er træning er sgu kun funktionelt, hvis det forbedrer udøveren i forhold til vedkommendes mål, for det andet så fandtes (og findes stadig) funktionel træning før crossfit dukkede op. Du kan kalde crossfit funktionel træning hvis du vil(i visse tilfælde), men funktionel træning er ikke pr definition crossfit, ergo kan de ikke sidestilles.

Desuden skal du passe på med hvordan du bruger udtrykket intensitet. Normalt er intensitet, i vægttræningsøjemed, et udtryk for hvor tungt der løftes ifht. 1RM...

Vi er enige om at crossfit er et patent, det jeg siger er at de er sammenlignelige, ikke at de er det samme. Men hovedvægten i crossfit er funktionel træning.

men funktionel træning er ikke pr definition crossfit, ergo kan de ikke sidestilles: Dvs at ting der pr definition er det samme kun kan sidestilles?? :blush: Nej vel.

For det første er træning er sgu kun funktionelt, hvis det forbedrer udøveren i forhold til vedkommendes mål

Det bliver du nød til at forklare??

Og ja funktionel træning har været der før crossfit, ingen tvivl om det.

Desuden skal du passe på med hvordan du bruger udtrykket intensitet. Normalt er intensitet, i vægttræningsøjemed, et udtryk for hvor tungt der løftes ifht. 1RM...

Men nu har man i vægttræningsøjemed ikke patent på et ord, især ikke hvis det er misvisende.

/Krellex

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share