Lav fedtprocent men meget (synligt) fedt?


Heylan
 Share

Recommended Posts

Heylo folkens :)

Jeg er en fyr på 17 der har et irriterende problem.

I løbet af de seneste 7 måneders tid har jeg lagt mit liv fuldstændigt om, både med hensyn til kost og motion. Det er gået rigtigt godt, og jeg har indtil videre tabt mindst 30kg. og generelt fået det meget bedre, både med hensyn til selvtilfredsheden og min velvære generelt. Det er et kæmpe plus, ikke at føle sig stor og grim hele tiden ;)

Men jeg har et lille problem, sagen er den at jeg nu er 179cm. høj med en vægt på 76,2kg. Min fedtprocent ligger på 8,6 mens min muskelprocent er på 52,4 og alt i alt synes jeg det er ret gode tal, selvom jeg stadig træner både cardio og muskelopbyggende.

Desværre er min krop ikke helt enig med målingerne... Jeg har stadig en del fedtdepoter siddende rundt omkring, især mine "håndtag" er slemme synes jeg. Selvfølgelig er der helt klart en forskel fra tidligere, men alligevel er det stadig slemt.

Desuden er vægttabet også stoppet (det skal dog siges at jeg opbygger muskler og holder vægten, så jeg derfor i princippet må tabe fedt). Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at mine muskler blev mere synlige, og ikke var gemt af det sidste lag fedt, som jeg har overalt på kroppen.

Skal jeg virkelig bare sætte mere ind, og få min fedt% lavere ned, eller hvad skal jeg gøre? Er jeg blevet sløv?

Er der nogen der har oplevet samme problem?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det som du oplever, er, at din hud er blevet løs(ere) - det er ihvertfald det som skete med mig.

Det gør at du ikke kan se så markeret ud, da du har "latente" (har ikke et godt ord for det) fedtceller, og hud i overskud. Det kan fjernes kirurgisk.

Ellers må du bare få trænet nogle store muller, så du kan "fylde huden ud".

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du fået taget den fedtprocent? Det er ikke for at ødelægge din glæde ved din måling, men mange målere er upræcise, og det lyder ikke som om, at din fedtprocent er 8,6 (mht. håndtag).

Når du taber dig, vil du logisk nok få et mindre ligevægtsindtag (da du vejer mindre og dermed ikke forbrænder lige så meget). Så der er kun 2 veje frem, hvis du vil blive ved med at cutte ned: Mere motion eller færre kalorier. Du skal måske også overveje, om det er fint, at tabe sig lidt mindre nu, da du jo vejer mindre, og dermed i højere grad vil tabe muskelmasse, hvis du prøver at cutte med samme hastighed.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share