Salt til næseskylning


stankey
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg skal igang med noget næseskylning. Problemet er bare, at jeg skal bruge noget salt som ikke indeholder tilsætningsstoffer (jod og antiklumpningsmiddel),

og som ikke er havsalt. Dette synes jeg er ret svært at finde. Nogen der ved hvor man kan købe det? Jeg bor i København.

Link to comment
Share on other sites

Er det fordi du har allergi?

plejer bare at skylle næsen i almindeligt vand fra hanen uden, det giver ingen problemer.

Til næseskyl skal der bruges saltvand, men stankey, hvorfor mener du ikke alm salt er tilstrækkeligt. Ud over jod er der vel ikke det vilde med tilsætningsstoffer i salt, hvis nogen overhovedet.

I øvrigt virkede det ikke svært at finde special-salt til næseskyl hvis du søger lidt på google. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Til næseskyl skal der bruges saltvand, men stankey, hvorfor mener du ikke alm salt er tilstrækkeligt. Ud over jod er der vel ikke det vilde med tilsætningsstoffer i salt, hvis nogen overhovedet.

I øvrigt virkede det ikke svært at finde special-salt til næseskyl hvis du søger lidt på google. :smile:

I den brochure der fulgte med til min næseskyller, står der, at man helst skal bruge salt uden tilsætningsstoffer så som jod og antiklumpningsmiddel, og at det helst ikke skal være havsalt, da havsalt kan fremkalde allergiske reaktioner. Jeg vil gerne i gang med at gøre det ordentligt fra starten af, og jeg vil have den helt rigtige salt.

Det er ikke lykkedes mig at finde sådan noget special-salt på google, hvad søgte du under? :D

Link to comment
Share on other sites

I den brochure der fulgte med til min næseskyller, står der, at man helst skal bruge salt uden tilsætningsstoffer så som jod og antiklumpningsmiddel, og at det helst ikke skal være havsalt, da havsalt kan fremkalde allergiske reaktioner. Jeg vil gerne i gang med at gøre det ordentligt fra starten af, og jeg vil have den helt rigtige salt.

Det er ikke lykkedes mig at finde sådan noget special-salt på google, hvad søgte du under? :D

Jeg har prøvet det en kortere periode, og bortset fra at det var lidt svært at komme igang med, ikke mindst hvis næsen var lidt stoppet, så gik det helt uproblematisk med alm fint bordsalt. Jeg har ærlig talt meget svært ved at se de omtalte tilsætningsstoffer skulle udgøre noget som helst problem.

Søg efter:

næseskyller salt nasaline

Link to comment
Share on other sites

Der skulle tilfældigvis købes salt til opvaskemaskinen her forleden, og på pakken stod der "2kg rent salt" - altså ingen tilsætninger.

Så var det jeg tænkte, at salt er vel salt (når det ikke er havsalt), så det burde sagtens kunne bruges til næseskyl og er nok 10x billigere i længden end sådan noget special-salt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skyllet næse med alm. postevand de sidste 10 år (mindst), har vel været plaget af høfeber dit sidste 20-25 år. Jeg plejer bare et stikke næsen ned i et glas vand og snuse kraftigt ind. Har aldrig oplevet nogen problemer.

Bevares, det sviger lidt men irritationen og kløen går væk umiddelbart efter. Men det kan da godt være jeg skulle prøve salt.

Nogen edr kan fortælle mig koncentrationen - kan det passe at det er en 1,2% opløsning%

Link to comment
Share on other sites

Kunne jeg lokke en af jer til at PM mig med mærket på en næseskyller. Jeg har overvejet et sådant køb et stykke tid...

Køb den på Apoteket. De hedder "Næsehorn" og er i blå plast inkl. røreske.

Jeg har skyllet næse med alm. postevand de sidste 10 år (mindst), har vel været plaget af høfeber dit sidste 20-25 år. Jeg plejer bare et stikke næsen ned i et glas vand og snuse kraftigt ind. Har aldrig oplevet nogen problemer.

Bevares, det sviger lidt men irritationen og kløen går væk umiddelbart efter. Men det kan da godt være jeg skulle prøve salt.

Nogen edr kan fortælle mig koncentrationen - kan det passe at det er en 1,2% opløsning%

Det skulle gerne være 0,9% (fysiologisk saltvand).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share