Jeres fedt indtag


Achilles
 Share

Recommended Posts

I går:

Styrketræning: kun 30 minutter

3365 kcal

Protein 25%

Kulhydrat 70% *

Fedt 15%

I forgårs:

Cykling: 170 minutter

3320kcal

Protein 17%

Kulhydrat 55%

Fedt 28%

* (blev snydt af energiindholdet i jordbær og især vandmelon men havde spist det inden jeg tastede det ind. Men har da så nok fået fyldt sukkerdepoterne op efter i forgårs hvor jeg gik kold til træning og ikke fik fyldt rigtigt op inden jeg gik i seng)

Link to comment
Share on other sites

Cykling 95 minutter (intervaller 5x5 min)

Kcal 2650

Protein 23%

Kulhydrat 62%

Fedt 15%

- slet ingen andre der vil byde ind???

Meget lavt fedtindtag du har. Er der nogen speciel grund til det?

Jeg tæller ikke kalorier for tiden, så jeg kan ikke rigtig byde ind.

Link to comment
Share on other sites

Det lave fedtindtag er en "mislyd" i mit nye famlende forsøg på at få kulhydrater nok ind i kosten, hvor der i forvejen nok er lige rigeligt med protein (har i lige nu siddet og plottet ind hvad jeg har spist og har med i madpakken og den planlagte godnatbøf er taget af bordet). I betragtning af at jeg vejer for meget er jeg nok lidt fedtforskrækket de dage jeg selv styrer min kost. Til gengæld bliver det rettet voldsomt op de dage jeg er sammen med andre mennesker da de to hustande jeg kommer i begge vælter sig i fedt. Håber at når bare der passer set over en uge, så er det OK.

Men jeg ville da gerne jævne det mere ud men synes ikke rigtig at jeg kan styre det. Har overvejet at punge ud til en der har forstand på kost til folk der er aktive hvis den slags findes på et lavere plan end for elitefolk - det er trods alt overkill. Har været hos en diætist, men den kostplan kunne man ikke træne effektivt på og begreber som det åbne vindue efter træning eksisterede slet ikke.

(Hvis jeg ikke fylder dagens sidste måltid op med chokolade bliver fedtindtaget lavt igen i dag men så i morgen: fra klokken 15 indtager jeg kun kage samt kaffe med fløde (og lightsodavand men der er jo intet i))

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det lave fedtindtag er en "mislyd" i mit nye famlende forsøg på at få kulhydrater nok ind i kosten, hvor der i forvejen nok er lige rigeligt med protein (har i lige nu siddet og plottet ind hvad jeg har spist og har med i madpakken og den planlagte godnatbøf er taget af bordet). I betragtning af at jeg vejer for meget er jeg nok lidt fedtforskrækket de dage jeg selv styrer min kost. Til gengæld bliver det rettet voldsomt op de dage jeg er sammen med andre mennesker da de to hustande jeg kommer i begge vælter sig i fedt. Håber at når bare der passer set over en uge, så er det OK.

Men jeg ville da gerne jævne det mere ud men synes ikke rigtig at jeg kan styre det. Har overvejet at punge ud til en der har forstand på kost til folk der er aktive hvis den slags findes på et lavere plan end for elitefolk - det er trods alt overkill. Har været hos en diætist, men den kostplan kunne man ikke træne effektivt på og begreber som det åbne vindue efter træning eksisterede slet ikke.

(Hvis jeg ikke fylder dagens sidste måltid op med chokolade bliver fedtindtaget lavt igen i dag men så i morgen: fra klokken 15 indtager jeg kun kage samt kaffe med fløde (og lightsodavand men der er jo intet i))

Jeg synes - hvis dit vægttab vel at mærke kører nogenlunde på skinner - at penge til en diætist vil være dårligt givet ud. Det virker som om, at du har godt styr på kosten i forvejen, og det eneste holdbare er sgu også selv at sætte sig ind i det.

Problemet er vel snarere sociale forhold, der kan gøre det svært at fastholde et vægttab. Vil dog mene, at det er en smule problematisk, at det fedt du får er fedt fra kager og fløde. Så hellere holde igen til de sociale sammenkomster og så smide noget umættet fedt ind de andre dage.

Fandt forresten en anden fin måde at få smidt lidt umættet fedt ind i kosten en gang imellem: Sojamælk indeholder ingen kulhydrater, men 3,7 g protein og 2,2 g fedt.

Link to comment
Share on other sites

Fordi kcal er det alle bruger. Tror aldrig rigtig, at kJ har vundet indpas for alvor nogen steder. :smile:

Jamen, da jeg var ung for ti år siden og havde fysik i fol'leren og senere biologi i gym - og jeg pligtopfyldende og meget begejstret læste pensum så var det altid ALTID (uanset om det var fysiske varmeberegninger; eller om det var øko-bio-spis-rigtigt-tekster) angivet i kJ. Og dengang Danmark blev opmærksom på fedt og Anne Larsen var et hit, så handlede det stadig om kJ...

Så helt ærligt, nu har jeg altid været vant til kJ, så har jeg jo ikke længere gefühl'en - nu sjkal jeg bruge lommeregner *hmpf*

Det er sgu også bare Chris McDonalds' skyld!!

Link to comment
Share on other sites

Jamen, da jeg var ung for ti år siden og havde fysik i fol'leren og senere biologi i gym - og jeg pligtopfyldende og meget begejstret læste pensum så var det altid ALTID (uanset om det var fysiske varmeberegninger; eller om det var øko-bio-spis-rigtigt-tekster) angivet i kJ. Og dengang Danmark blev opmærksom på fedt og Anne Larsen var et hit, så handlede det stadig om kJ...

Så helt ærligt, nu har jeg altid været vant til kJ, så har jeg jo ikke længere gefühl'en - nu sjkal jeg bruge lommeregner *hmpf*

Det er sgu også bare Chris McDonalds' skyld!!

Folkeskolen opdragede også mig til at bruge kJ. Men da jeg kom ud i den virkelige verden, fandt jeg ud af, at kcal var vejen frem. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share