kost i forb med træning


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Lidt ved en tilfældighed indså jeg at kroppen fungerer langt bedre når den får nogle kulhydrater at køre på også efter træningen hvor jeg generelt har været alt for fedtet med kosten. Jeg har en ide om at jeg kan hente en del ved at få styr på den forp... mad og har oplevet at jeg er langt mindre sulten resten af dagen/natten hvis jeg fylder på efter træning.

Men det er vel ikke ligegyldigt hvad man har trænet og hvor meget - hvad gør I lige efter træning:

Lille omgang styrk (f. eks ½ split)? Straks protein/kulhydrat. Efter en times tid protein/kulhydrat?

Stor omgang styrk (f. eks fullbody)? Straks protein/kulhydrat. Efter en times tid protein/kulhydrat?

Lille omgang cardio (under 2 timer)? Straks protein/kulhydrat. Efter en times tid protein/kulhydrat?

Stor omgang styrk (over 2 timer)? Straks protein/kulhydrat. Efter en times tid protein/kulhydrat?

Vægten er rigelig høj i forvejen så synes ikke rigtig at jeg "har råd" til bare at hælde på mere end der i praksis er fornuftigt og går ud fra at standartsvaret med 40 gram protein+100g kulhydrat som løsning til det hele kan nuanceres.

Er det OK at straksmåltidet er en gang juice med proteinpulver i (+ lidt frugt eller bolle hvis der skal flere kulhydrater til?). Det er hurtigt og man kan så klargøre udstyr, bade og lave mad frem til næste "rigtige" måltid.

Jeg går ikke ud fra at der er nogen retningslinier med fedtet i denne sammenhæng.

Mange spørgsmål - hvis det er beskrevet på en (helsk dansk) hjemmeside hvor jeg læse mig frem til svarene, tager jeg gerne imod et link.

:sun:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share