Sign in to follow this  
doshaxxer

Vægttab..

Recommended Posts

Hej der.

Jeg har altid være normal mht. fedt.. Har da haft en bette delle på maven, men ellers ikke.

Men jeg holdt et friår fra min uddandelse, og der er altså gået mellem 3-4 liter cola ned..OM DAGEN.. Og det drikker jeg stadig.

Det har sat sine spor. Synes jeg er ved at få "Man-boobs". Man kan se det, når jeg har en t-shit på.

Og det kan jeg virkelig ikke lide. Skammer mig virkeligt over det, så har for det meste et stor tyk trøje udenover. Men det bliver for meget her til sommer!

-Jeg har aldrig dyrket motion, og min kondi er i 0. For et par måneder siden, tvang jeg mig selv til at løbe. Gjorde alt hvad jeg kunne for, at løbe.

Mit bedste blev 2km i streg, på 12 minutter.

Men så stoppede jeg igen. Jeg er virkelig bare ikke motionstypen! Men jeg vil ikke have det skide fedt på kroppen.

Men grunden til, at jeg skriver her er, at jeg gerne vil have nogle ideér.

Hvordan kan jeg motivere mig selv? (Den er svær!!)

Hvilken motion skal jeg dyrke? Den er også lidt svær..

Hvor lang tid vil det tage før, at jeg vil se normal ud igen?

Eller andre ideér.

I ser sikkert mange af sådan nogle her, og jeg er ikke anderledes - men har virkelig opgivet håbet om at blive slank igen..

Håber i vil hjælpe mig.

Ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mon ikke det at se på dig selv i spejlet er den største motivator af dem alle.

Hvis det er det, så find noget som du kan lide at lave, og lav det!!! Der er ikke mange der har tabt sig ved at sidde og bitche over deres vægt på et online-forum, undskyld hvis det lyder lidt hårdt, men det er sandt...

Løb kan være hårdt hvis man er helt nybegynder, men de fleste kan sætte sig op på en cykel, og der er der mulighed for at brænde en masse kalorier af. Og det er lækkert med det vejr vi har for tiden med en go lang cykeltur!!

Held og lykke med det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tre ord: TAG DIG SAMMEN!

Så er det altså heller ikke sværere.... Drop colaen! Drik vand eller lightsodavand. Du kan eventuelt trappe langsomt ned til et enkelt glas cola om dagen. Man kan godt få det rigtig dårligt af en kold tyrker - Ja, sukker skaber afhængighed!

Prioriter dit sukkerindtag: Hvis du ikke kan undvære slik og cola, så skær ned på det og nyd det i små portioner. Væn dig eventuelt til at spise 70 % kvalitetschokolade, mandler eller tørret frugt i stedet for slik. Det er stadig ikke sundt at spise i store mængder, men i små mængder er det faktisk sundt og giver dig samtidig noget til din søde tand.

Det er et meget simpelt regnestykke. Du skal indtage mindre energi end du bruger.

Prøv at nøjes med en enkelt portion til hver måltid. Gå/cykel nogle lange ture i det flotte sommervejr - eventuelt i forbindelse med, at du rent faktisk skal et sted hen. Det behøver ikke være ved høj intensitet (i starten) det vigtigste er at du kommer ud og får rørt dig.

Kombiner med så mange armbøjninger du kan hveranden dag. Det er den absolut bedste øvelse, hvis du ikke gider lave ret meget andet. Sagt med andre ord: Hvis du kun vil lave én øvelse, så lav armbøjninger.

Jeg håber ovenstående kan inspirere dig lidt, men helt ærligt, det er altså kun DIG SELV, der kan gøre noget ved det.

Så tro på dig selv. Tro på, at du kan tage dig sammen og tabe dig. Held og lykke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

For det første, drop alt det der cola - det vil automatisk få din vægt ned.

For det andet, er der ingen der siger, at dit liv skal vendes 180 grader fordi du skal tabe dig. Begynd at gå frem og tilbage, i stedet for at køre i bil eller tage det offentlige. Cykel nogle ture. Tag trapperne osv osv. Det er de små ting, som sagtens kan bygge sig op til et solidt vægttab. Det hele går ud på at du kan holde vægten væk. Og når du begynder at se resultater, tror jeg motivationen langsomt vil komme til dig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tre ord: TAG DIG SAMMEN!

Så er det altså heller ikke sværere.... Drop colaen! Drik vand eller lightsodavand. Du kan eventuelt trappe langsomt ned til et enkelt glas cola om dagen. Man kan godt få det rigtig dårligt af en kold tyrker - Ja, sukker skaber afhængighed!

Prioriter dit sukkerindtag: Hvis du ikke kan undvære slik og cola, så skær ned på det og nyd det i små portioner. Væn dig eventuelt til at spise 70 % kvalitetschokolade, mandler eller tørret frugt i stedet for slik. Det er stadig ikke sundt at spise i store mængder, men i små mængder er det faktisk sundt og giver dig samtidig noget til din søde tand.

Det er et meget simpelt regnestykke. Du skal indtage mindre energi end du bruger.

Prøv at nøjes med en enkelt portion til hver måltid. Gå/cykel nogle lange ture i det flotte sommervejr - eventuelt i forbindelse med, at du rent faktisk skal et sted hen. Det behøver ikke være ved høj intensitet (i starten) det vigtigste er at du kommer ud og får rørt dig.

Kombiner med så mange armbøjninger du kan hveranden dag. Det er den absolut bedste øvelse, hvis du ikke gider lave ret meget andet. Sagt med andre ord: Hvis du kun vil lave én øvelse, så lav armbøjninger.

Jeg håber ovenstående kan inspirere dig lidt, men helt ærligt, det er altså kun DIG SELV, der kan gøre noget ved det.

Så tro på dig selv. Tro på, at du kan tage dig sammen og tabe dig. Held og lykke.

Det lyder ikke som tage sig sammen tankegang du giver tips omkring....mere at som at han skal sætte sig selv i en position, hvor han ikke kan andet end at tabe sig hhv. blive i bedre form.

Tage sig sammen er i øvrigt nok den elendigste kommentar at komme med i forbindelse med vægttab. Du siger heller ikke til en astmatiker, at han skal trække vejret.

Derudover har du helt ret, at det er kun ham selv som kan gøre noget ved det....men at klynge sig til ta' sig sammen er dømt til at mislykkedes.

mvh

Carsten Riis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this