kalorie underskud


thomasholm
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne vide om jeg med min træning og kost ikke er i kalorie underskud da jeg ønsker at sænke min fedt procent en smule

Jeg løber ca. 35-40 min dagligt, styrketræner 3 gange ugentligt og arbejder i butik hvor jeg står og går en masse.

Min kost er kellogs allbran med skummetmælk om morgenen, to skiver toast og en gulerod til frokst.

Pasta, ris eller grøntsager til aften og et aftens mellemmåltid bestående at toast med magert kalkun.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Min højde er 170 og min vægt 58, det fedt jeg vil tabe er centreret omkring maven.

Edited by thomasholm
Link to comment
Share on other sites

Det er fuldstændig umuligt at sige, hvorvidt du er i energiunderskud ud fra de oplysninger du giver. Den sikreste måde er at se på vægten... taber du dig? ja: så er du i energiunderskud - nej: så er du ikke!

Iøvrigt, så er du sgu' da bindegal, hvis du med en vægt på 58 kg til en højde på 170 ønsker at tabe dig. Med den mængde motion du dyrker er der da ikke noget at bekymre sig om... I virkeligheden burde du nok øge dit proteinindtag lidt i stedet for at spise mindre.

- Mikkel

Edited by Mikkel Gybel
Link to comment
Share on other sites

Når du også styrketræner ved siden af dit løb, så er vægten et ret upræcist mål for om du har tabt fedt. Selvom du smider fedt, kan du jo sagtens tage mere på i muskelmasse end du har tabt fedt, så derfor kan du ikke bruge vægten til ret meget.

Har selv det samme problem, løber og styrketræner, og de sidste 4 mdr. (hvor jeg har styrke trænet) har jeg taget ca. 5 kg. Men jeg synes nu ikke det er fedt, men man kan jo aldrig være sikker, medmindre man får foretaget en fedt% måling.

Link to comment
Share on other sites

-> thomasholm: Jeg kan kun sige, at med den samme kost og træningsmængde som du angiver, ville jeg være i et bragende kalorieunderskud - i en grad, så kroppen måtte tilpasse sig den uhyggeligt lille mængde kalorier ved at nedsætte stofskiftet -> mindre fedttab for overlevelsens skyld.

Prøv at spise lidt mere (især om morgenen og middag - allbran, toast og gulerødder er ikke tilstrækkeligt for trænende mennesker), men stadig fedtfattigt. Sørg for at få dine essentielle fedtsyrer (omega-3,6,9) og ikke mindst - fordel maden over 6 måltider dgl. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share