Sign in to follow this  
perfekt fysik

Indtagelse af bikarbonat

Recommended Posts

Hej

Jeg har tænkt lidt på at prøve kosttilskudet birkabonat. Jeg løber meget 400m i min fritid og går også til atletik, herunder løb. Jeg har læst at det kunne øge præstations evnen med 6%, hvilket jo er pænt meget i trænings forstand. jeg tænkte bare lige på hvordan skal man indtage, bliver maden ikke forstørret når man putter det i den, det er stods alt bagepulver, eller hvordan skal man spise det.

Edited by perfekt fysik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej

Jeg har tænkt lidt på at prøve kosttilskudet birkabonat. Jeg løber meget 400m i min fritid og går også til atletik, herunder løb. Jeg har læst at det kunne øge præstations evnen med 6%, hvilket jo er pænt meget i trænings forstand. jeg tænkte bare lige på hvordan skal man indtage, bliver maden ikke forstørret når man putter det i den, det er stods alt bagepulver, eller hvordan skal man spise det.

bland det i noget saftevand.....dog bør du eksperimentere med dosis inden du løber konkurrence. Det er ikke sikkert du kan klare at intage det uden at få kvalme eller kaste op. :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hvor gamle er du? hvilket køn? og hvilken klub træner du i?

Hej rune

Jeg løber i en tysk klub, da min familie altid har boet her og jeg har også gået i skole her, selvfølgelig en dansk en. Jeg er lige fyldt 23 og mand.

Tænkte lidt på om der ikke var en mere behagelig måde at indtage bagepulveret på end i safte vand, det smager forfærdeligt. Er der evt. nogle der har erfaringer med deres forbrug og bivirkninger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overvej Kreatin og beta alanine, de er begge lettere at anvende uden problemer med maven/skidetøjet.

Kreatin kan self give dig nogle ekstra kg at slæbe på, men burde netto øge din præstation. Beta alanine er bare awesome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er fan af at man arbejder sig til resultater...jeg kan ikke se ideen i at have spist noget kost tilskud og så lige pludselig løbe fra 1 min til 58 sek på en 400m...det er der piger der kan gøre i danmark uden kost tilskud. Som motionist er det fint nok, så kan man øge muskelmassen og få nogen varige resultater ud at sit tilskud... hvad med at spare dine penge og træne noget mere istedet.

du siger du går til atletik, herunder løb...400m løb eller lang distance løb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lige til dit sidste spørgsmål, så træne vi bare sprint, vi er et sprinter hold. Vi træner alle sprint distancer fra 100m til 400m. Jeg har før prøvet at løbe 800m, men man er jo ved at kaste op tilsidst efter træning, så kan jeg bedre lide sprinter træning. Så får man også lov til at træne med vægte. Jeg har prøvet kreatin, men jeg er så en af dem der ikke har fået nogen som helst virkning, men beta alanine lyder da spændende, hvor køber man det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fred bevares med creatin og betaalanine...hvis det ikke øger din vægt nævnværdigt....men bagepulver vil jeg da kun brug hvis jeg konkurrede om noget af betydning.....

jeg vil gerne hører hvad i træner mere specifikt. distancer og øvelser....og hvis du kan post en video med et løbespring og et normalt løb så har jeg måske nogen ideer til forbedringer.

som svar på din PM har jeg løbet 52,3 på 400m men er skadet nu på 3 år.

det undre mig i ikke træner styrketræning for dine ben.

man er ikke begrænset til 3 gang løbe om ugen...og din måde at præsentere det på i din pm forvirre mig...du må gerne være mere præcis.

jeg har typisk løbet 3 gang interval om ugen udover alt muligt andet gejl... men jeg har også været oppe i meget større træningsmængder senere i mit træningsforløb...typisk kombineret pas. Jeg har fundet nogen gamle træningsprogrammer fra 2002 hvor jeg har løbet 5 gang interval på en uge af selvstændig pas.

400m løb er ikke kun vægt og interval...hvad laver i udover jeres intervaller og vægt?

Edited by RuneB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi starter altid ud med at bruge for det meste en halv time på at varme op. Vores trænings øvelser består mest af sprint selvf, startstyrke og 50m træning om sommeren, og længere intervaller om vinteren. Vi laver en hel del øvelser med hække hvor vi laver en masse forskellige bensving, vi springer også en del, og træner teknikken. Vægt træning laver hovedsagligt selv.

jeg forstår ikke helt at du kan træne 5 gange pr. uge. Til moderat træninger siger man normalt at man skal restituere 36-48 timer, du kan selvf godt træne alle 7 dage på ugen, men så skal du træne let hver gang. Jo hårdere man træne jo mere skal man restituere, det kan de fleste hjemmesider bekræfte hvis du søger på google om restitution.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vi starter altid ud med at bruge for det meste en halv time på at varme op. Vores trænings øvelser består mest af sprint selvf, startstyrke og 50m træning om sommeren, og længere intervaller om vinteren. Vi laver en hel del øvelser med hække hvor vi laver en masse forskellige bensving, vi springer også en del, og træner teknikken. Vægt træning laver hovedsagligt selv.

jeg forstår ikke helt at du kan træne 5 gange pr. uge. Til moderat træninger siger man normalt at man skal restituere 36-48 timer, du kan selvf godt træne alle 7 dage på ugen, men så skal du træne let hver gang. Jo hårdere man træne jo mere skal man restituere, det kan de fleste hjemmesider bekræfte hvis du søger på google om restitution.

Det er alt for firkantet det der, du kan i princippet træne flere gange dagligt hvis du tilpasser de forskellige variabler til det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this