Hvem vinder touren 2009


Blackmoore
 Share

Hvem vinder årets tour  

109 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Undskyld, min fejl.. jeg mente Mark Cavendish. Jeg ved stort set intet om tour rytterne, blot at Cavendish nu har vundet 2 etaper.. og så undrer jeg mig over hvor god han er i bjergene.

Simba, læg dig ned inden du kommer til skade... Hvis du bytter om på Cavendish og Contador, så tror jeg ikke at du skal komme med flere guldkorn i denne tråd.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Undskyld, min fejl.. jeg mente Mark Cavendish. Jeg ved stort set intet om tour rytterne, blot at Cavendish nu har vundet 2 etaper.. og så undrer jeg mig over hvor god han er i bjergene.

Hvis man rammer bunden af Mont Ventoux med 70 km/t i fuld sprint kan man stort set trille resten af vejen op. No problemo. Cavendish for Tour Victory :superman::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tilbage til emnet.

Ikke for at overfortolke Menchovs styrt i dag, men han virker ikke ligefrem på toppen her til touren. Dette kunne give plads på holdet til Robert Gesink, der ved holdpræsentationen så pæn trimmet ud. Han er et spændende bud på en topplacering i år, og ryger ind i min top 10.

Link to comment
Share on other sites

Som Astana har vist i dag, så skal vinderen sikkert findes blandt deres unholy trinity. Og det bliver først for alvor afgjort i bjergene, selvfølgelig. Ingen overraskelser der.

De etaper der bliver spændende og medvirkende til afgørelsen er følgende:

7. etape, fredag d. 10. juli

15. etape, søndag d. 19. juli

og til dels

13. etape, fredag d. 17. juli

17. etape, onsdag d. 22. juli

Og den største af dem alle;

20. etape, lørdag d. 25. juli. Dagen før Paris. Sidste stigning og udenfor kategori. Det bliver en dræber og det er den tinde Lance mangler i sin trofæsamling. Jeg går sådan lidt og konspirerer at Contador har sat tingene på plads på d. 15. og 17. etape, og så hjælper Lance ham op på Ventoux og Contador lader amerikaneren få etapen.

Det var den tour.

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Tilbage til emnet.

Ikke for at overfortolke Menchovs styrt i dag, men han virker ikke ligefrem på toppen her til touren. Dette kunne give plads på holdet til Robert Gesink, der ved holdpræsentationen så pæn trimmet ud. Han er et spændende bud på en topplacering i år, og ryger ind i min top 10.

Gesink udgået pga. brækket håndled :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Så er det dagen, hvor vi skal hvem som har det i munden og hvem som også har det i benene.

Astana ser selvfølgelig ubegribelt stærke ud. Og alt efter taktikken og hvad de andre hold tillader at slippe væk, så kan alle deres fire topryttere vinde touren på hver eneste bjergetape...fordi de kan spilles ud og er så stærke, at hvis de andre hold ikke køre maks efter dem, så kan de vinde med mange minutter til de andre.

Men Andy ser stærk ud. Har ikke tabt meget og har generelt set ud til at køre med overskud. Tror reelt han er næststærkeste mand - efter Contador - i feltet pt (altså selvfølgelig ikke enkeltstart (som der kun er en halvlang tilbage af).....men til alle de afgørende bjeretaper).

Alle de andre er spørgsmålstegn. Umuligt at sige, hvor meget de har at køre med pt.

Link to comment
Share on other sites

Efter dagens etappe kunne et bud på en top 5 være:

1) Contador

2) Lance

3) Andy

4) Sastre

5) Martin som overraskelsen??

Eller Wiggins som overraskelsen!

Med det pensionist-tempo, der køres i pyrenæerne sidder både Armstrong, Wiggins og Martin fint med. Armstrong bliver stærkere og stærkere og skal nok gøre det hæderligt på Ventoux. Martin er dog et ubeskrevet blad. Umiddelbart ville jeg ikke spå ham til at kunne sidde med i de helt høje bjerge, når der gives fuld gas, så man kan godt forestille sig, at han knækker på Mt. Ventoux, når helvede bryder løs.. Og Wiggins ser jo nærmest ud til at gentage Vandeveldes kunststykke fra sidste år, så det kan også blive både fugl og fisk for ham, men det ligner en top 10 sammen med Martin.

Link to comment
Share on other sites

Dagens etape op til Verbier gav da et vink med et vognstang om, at Contador er uhyggelig stærk på opkørslerne. Der var jo ingen der kunne følge med, da han rykkede. Kun A. Schleck kunne begrænse tidstabet lidt. Det bliver spændende at følge resten af løbet. Måske er et godt bud på podiet Contador-Andy Schleck- Cadel Evans med Wiggins som outsider. Jeg ved godt nok ikke om Wiggins kører en god enkeltstart.

Link to comment
Share on other sites

1. Contador

2. Wiggins

3. A. Schleck

Mit bud i Paris. Ved dog ikke hvordan Wiggins kører op ad de længere stigninger aka mr Mount Ventoux, men hvis han bliver ved med at køre som i dag skal Andy have noget tid på ham for ikke at blive voldtaget for hårdt på enkeltstarten. Andy kan muligvis sætte ham på Mount Ventoux og kan køre sin anden plads hjem der.

Resten af Touren bliver GULD!

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Dagens etape op til Verbier gav da et vink med et vognstang om, at Contador er uhyggelig stærk på opkørslerne. Der var jo ingen der kunne følge med, da han rykkede. Kun A. Schleck kunne begrænse tidstabet lidt. Det bliver spændende at følge resten af løbet. Måske er et godt bud på podiet Contador-Andy Schleck- Cadel Evans med Wiggins som outsider. Jeg ved godt nok ikke om Wiggins kører en god enkeltstart.

Evans er næsten den af favoritterne, jeg tror mindst på til en podieplacering :smile:

Contador vinder; han er alt for stærk i bjergene, og det vidste man vel godt. De næste pladser er meget åbne, og jeg har rimelig fidus til både Andy S., Sastre, Wiggins, Lance og Klöden. Spørgsmålet bliver hvor meget de første to kommer til at tabe på ITT'en, men de er de stærkeste på lange bjergetaper, vil jeg tro - til trods for at Sastre var presset på et tidspunkt i dag. Wiggins er jeg vildt spændt på.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Kommer helt an på om Wiggens kan køre med på alle bjergetaper. I så fald bliver han 2'er. Kan han ikke, så bliver Andy 2'er.

Contador vinder hvis han ikke går ned en dag.

Kampen om 4. pladsen (hvis Contador, Wiggens og Andy holder) står mellem Armstrong, Klöden, Sastre og Frank.

Dette er hvis folk holder, ikke bliver brugt som hjælperyttere eller ikke nogen går i vilde udbrud oog holder. I så fald kan tingene se meget anderledes ud.

F.eks. kunne Frank angribe ret tidligt i dag (Voigt og Cancellara er jo allerede kommet afsted og kan trække på nedkørsel + begyndelsen af næste bjerg) og komme afsted og vinde med betydelig tid (f.eks. 3-4 minutter).

Link to comment
Share on other sites

Schleck-brødrene bliver jo nød til at have et godt forspring i bjergene i forhold til de konkurrenter til podiet, der køerer en god enkeltstart. Deres problem er, at både Wiggins, Klöden, Armstrong og Evans foruden selvfølgelig Contador kører gode enkeltstarter. De må vel alliere sig med Sastre, der har samme problem som dem. Asterloza vil sikkert også gerne hjælpe, hvis han som basker kan hindre, at en man fra Madrid vinder touren.

Link to comment
Share on other sites

Evans overrasker negativt i dag, og han skal køre over evne i morgen og lørdag, hvis han skal i top 10. Det virker også som om han har mistet lidt moral efter at være så langt bagud allerede fra holdtidskørslen.

Wiggins og Nibali kører forrygende, men er begge typer, der pludselig kan møde grænsen -enten i morgen eller på lørdag. Andy Schleck, Armstrong, Sastre OG Klöden vil alle køre stabilt på de næste etaper, og mine tvivl om Armstrongs form er manet lidt i jorden. Godt nok vinder han ikke touren, men han har en realistisk chance for at holde podie-pladsen, hvilket faktisk er en fantastisk resultat for ham, og overgår mine forventninger. Klöden sidder godt med og det er tydeligt, at Astana ikke ofrer ham 100%, men at han skal holde sig til i klassementet, i modsætning til hvad jeg tidligere har gættet på.. Astana er pænt skræmmende.

Mine bud pt. ser sådan ud:

1. Contador - no. 1, ikke så meget at sige

2. Andy Schleck - gør forskellen på Ventoux, men taber nok til Contador

3. Armstrong - holder sig på podiet via ITT'en og en stabil Ventoux etape (top 5)

Link to comment
Share on other sites

1. Contador - no. 1, ikke så meget at sige

2. Andy Schleck - gør forskellen på Ventoux, men taber nok til Contador

3. Armstrong - holder sig på podiet via ITT'en og en stabil Ventoux etape (top 5)

Hvis LA skulle køre blandt de fem første på Ventoux og må formodes at køre en del bedre ITT end Schleck, hvor ser du ham så blive sat af Schleck i klassementet? I morgen?

Link to comment
Share on other sites

Hvis LA skulle køre blandt de fem første på Ventoux og må formodes at køre en del bedre ITT end Schleck, hvor ser du ham så blive sat af Schleck i klassementet? I morgen?

Ja, det er jo ren spekulation og på grænsen af tidsspilde. Men: Andy tager ca. 50 sekunder på Armstrong på Verbier, så jeg gætter på at han tager mere på ham på Ventoux. Måske 2 minutter. Top 5 til Armstrong må dog nødvendigvis betyde, at gutter som Wiggins og Nibali ikke kører fra Armstrong på Ventoux..

Og så tror jeg også, at der bliver angrebet i morgen, nu må vi se. Men Armstrong er da et stærkt bud på andenpladsen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Godt nok var det flot da Armstrong kørte tilbage i dag, det havde jeg ikke regnet med. Men en podieplacering tror jeg nu engang ikke på, medmindre nogle af de andre får en virkelig dårlig dag!

Det er jo lige det. Jeg tror ikke Armstrong får en dårlig dag. Han kender sig selv alt, alt for godt. Gør Wiggins? Vi ved det ikke, det er første gang han forsøger sig for alvor i et klassement, men tidligere har han mistet tid i bjergene, efter at have siddet med i nogle etaper. Men det er første gang, han sidder så langt med fremme og bruger så mange kræfter på at lukke huller og på angreb fra mindre grupper. Efter Verbier så han fuldstændig færdig ud. Gør Nibali? Vi ved det ikke, men han har pt. aldrig kørt et 3-ugers etapeløb uden at have en dårlig dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share