Antioksidanter hemmer treningseffekten


/Niels
 Share

Recommended Posts

Er der ikke en som har lyst at lave en copy-paste af teksten fra artiklen? Jeg sidder et sted hvor der er blokering på adgangen til mange hjemmesider, så jeg kan derfor ikke læse artiklen. :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spændene, spændene. Nu er jeg ikke videre stærk til norsk, men det er sgu rigtigt nok - træningseffekten falder ved brug af antioxdanter, fordi træningsresponset delvist kommer pga udvikling af frie radikaler. Jeg vil lige pointere at de ikke har brugt et antioxidant i de spanske studier, men derimod en inhibitor af et enzym der selvstændigt laver frie radikaler.

Spørgsmålet er hvordan det ser ud i henhold til styrketræning. Kraftudviklingen falder ihvertfald, så vidt jeg kan vurdere.

Link to comment
Share on other sites

Interesserede kan kigge på 2 andre relevante studier:

Antioxidanter hæmmer positive effekter ved træning

Vitamin C og Es effekt på udskillelsen af IL-6

Overordnet er det meget interessant, at signaler (såkaldte intracellulære signaleringsveje), som man tidligere har anset for "dårlige" - f.eks. betændelse og frie radikaler - ser ud til at deltage i reguleringen af de gode tilpasninger, man opnår ved fysisk træning.

Edited by Jakob
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej

Jeg håber at der er plads til et enkelt dumt spørgsmål. Vil det sige at, hvis man drikker store mængder grøn te så vil det have en negativ effekt i forhold til styrketræning? Eller er det i meget store mængder antioxidanter der er tale om?

sunek

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hej

Jeg håber at der er plads til et enkelt dumt spørgsmål. Vil det sige at, hvis man drikker store mængder grøn te så vil det have en negativ effekt i forhold til styrketræning? Eller er det i meget store mængder antioxidanter der er tale om?

sunek

Og er det saa slut med frugt og groent? Endelig en undskyldning for at sige nej til broccoli, men jeg kommer til at savne loeg...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share