Kritik af program???


Scorpi
 Share

Recommended Posts

Programmet som jeg køre 3 gange i ugen nu ser sådan her ud:

Squat 2x8

Stående Calf Raises 2x15

Bænkpress 2x8

Dødløft 2x8

Chin-ups 2x8

Bend over rows 2x8

Uprigth Row 2x8

Biceps-curl med stang 2x8

Lying Triceps Extension 2x8

Mave benene oppe på bænken og en skive bag hovedet. 3*20

Det jeg har gået efter da programmet blev sat sammen. Var at få en rigtig flot krop med lav fedtprocent, og så skulle programmet være så kort som muligt da jeg ikke har så meget tid til at træne igen, så hvis jeg kan nøjes med de her øvelser ville det være fint, men hvis i synes jeg skal have flere ind kan jeg da også godt gøre det, men kom med noget kritik af programmet er det i den rigtige række følge mm? Jeg vil gerne have min mave så flot som muligt, så ved ikke helt om jeg måske ikke lige skulle have en øvelse mere til maven. Lige nu køre jeg 3 sæt med 20 reps med en 20 kgs skive bag hovedet. Ved godt det er alt for mange reps men har ikke en større skive desværre, men hun her efter jul vil jeg ud og have kæbt mig et træktårn som jeg så kan begynde at træne maven med, men hvad siger i til programmet?

Link to comment
Share on other sites

Programmet ser ok ud, men husk at når det handler om lav fedt-% så er kosten ekstremt vigtig.

Jeg synes måske 2 sæt bench er for lidt til brystet, når du har 4 sæt + dødløft til ryggen. Jeg ville smide et par sæt kabel-flyers eller incline press ind.

Hvad med military eller soulder press i stedet for upright row?

Med de få ændringsforslag svarer det stort set til det program jeg skal til at køre HST med efter jul.

Rækkefølgen ser fin ud.

Link to comment
Share on other sites

Målet er en flot krop og lav fedtprocent?

Så er det vidst kosten du skal se på. Men hvis du ikke har trænet i lang tid (læs år) så skal man jo ikke regne med det helt store når fedtet er smidt af. Store muskler er en nasty sag at få. Men kig inde på "Kost og Vægttab" eller hvad det forum nu hedder, der vil du finde mange gode ting omkr. at sænke din fedt%

Link to comment
Share on other sites

Vil også til at gå ind i min kost bagefter, men vil lige være sikker på at mit program er godt nok :) Men hvad er der galt med øvelsen upright row? Og hvis jeg træner bænkpress 3 gange i ugen er det så ikke nok? For prøver jo at lave programmet så kort som muligt, men hvor jeg satdig for en masse ud af det

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som det allerede er nævnt, - er det vigtigt at du også kigger lidt på kostsiden, - hvis ønsket er en permanent flot krop året rundt.

Mht valg af øvelser i dit program, - ville jeg strege dine stående calf raises og biceps curl – indrage endnu en brystøvelse, - eksempelvis incline dumbell benchpres samt smide endnu et sæt ovenpå squat. Det kommer naturligvis også an på, - hvilke mangler du kropsmæssigt/styrkemæssigt har.

Mht maveøvelser, - har du sikkert ikke mulighed for benyttelse af en crunch maskine – eftersom du benytter dig af en vægtskive? Men hvis dette ikke er tilfældet, - og du har mulighed for benyttelse af en crunch maskine, - kan denne med fordel anbefales. Det er dog vigtigt, - at du hele tiden har i tankerne, - at du skal ”krumme” dig i den koncetriske fase. De fleste sætter sig i maskinen, - fyrer en hel masse kg på og tonser afsted – med ryggen rettet (uden egentlig at krumme sig, - men bøjer sig nærmere frem og tilbage). Det er ikke særlig hensigtsmæssigt eftersom de stortset træner hoftebøjerne, - maven trænes da også, - men stortset isometrisk. Crunch maskinen kan efterlignes vha. et kabel tårn. Indtag ”islamisk bede position” – foran tårnet. Grib fat om et V tov, - og krum da overkroppen i den koncentriske fase og ret overkroppen ud i den eksentriske fase – benyt vægte således at du maks kan udføre de ca. 8 reps. Øvelsen kaldes også ”panden i gulvet” – hvis det skulle hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share