7. etape, Barcelona - Andorra, 224 km


TLunau
 Share

Recommended Posts

Ja det kunne jo være sjovt at se om nogle molboere kunne ramme plet inden start i morgen... jeg har ikke sindssyg stor indsigt i cykelsport men jeg elsker Tour de France og med min begrænset viden vælger jeg at sætte mine penge på Armstrong... det kunne være fedt hvis han lige slog fast hvem der sidder på tronen hos Astana så at holdet kun kørte for ham resten af touren... ja et lille naivt håb fra min side af, uanset håber jeg at der bliver gået til stålet og angrebet fra alle sider

Jeres bud? :smile:

13638005-2fdbe46170f9292b6ce932ed46df6e7e.jpeg

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Vi venter alle på duellen mellem Contador og Armstrong, men jeg tror at det bliver forløst på et senere mere overraskende tidspunkt. Jeg gætter på at en tredie rytter stikker af og Armstrong og Contador kommer ind samtidigt med nogle få øvrige fra toppen.

Jeg vil ikke gå så langt som til at bruge o-ordet, men jeg skal eddermame også sidde klistret til skærmen i morgen :bike: :icecream:

Link to comment
Share on other sites

Ligesom MZ, så tror jeg også duellen mellem Lance og Contador får vente på sig lidt endnu. Det kan sågar være de sætter hele feltet i skak inden den altafgørende bjergetape (Mt. Ventoux) dagen før Champs-Élysées. Derfor tror jeg også nogle af de bjerggeder der har mistet tid i prolog og holdenkeltstart vil gøre et forsøg; deriblandt Sastre, Menchov etc.

Det bliver i hvert fald spændende i morgen eftermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror egentligt mest på sastre eller Andy (nej okay, det er nok mest det jeg håber). Og så tror jeg Astana vil falde sammen og ud af det rejser Contador sig - jeg tror hurtigt Klöden vil ryge af. Levi og armstrong lidt senere, men Contador trækker klart det længste strå (Det er så igen det jeg håber)

Man kunne nemlig godt frygte, som I er inde på, at alle favoritterne lurpasser på hinanden, men... (husk også at der kun er to HC-afslutninger i år)

Hvordan etapen ender bliver afhænger af tre ryttere: Cadel, Menchov(hvis han ikke tyder snot) og Sastre. De tre er de eneste, der er virkelig skal angribe. Og de er samtidigt ryttere, som de andre favoritter ikke kan lade køre væk. Derfor, alt efter hvor meget power de tre ryttere har, vil vi se et udskildningsløb. Og er de tre stærke nok, så tror jeg faktisk hurtigt, at Astana vil skrumpe. Jeg tror simpelthen ikke på Klöden og Levi. Men uanset hvem der rykker tror jeg Contador kan side med - på den måde kommer han "uvildigt" til at slå Lance. Og ham den passive, der bare sidder på jul hele vejen op, bliver Andy ;-)

Bobler: Kreutziger, Vandevelde, Luis Leon Sanchez

Det kunne være fedt, hvis Kreutziger leger Ricco og rykker med allerede på kategori 1-bjerget.

Link to comment
Share on other sites

Alle lægger op til, at favoritterne rammer sidste bjerg samlet.

Jeg vil mene, at for næsten alle hold, da er dette et dumt udspil. Nærmest alle - udover Contador - vil have mere ud af at lave rav i den end ikke at gøre det. Spiller Astana ikke ud med Kloden eller Leipheimer, så mener jeg de slet ikke udnytter deres potentiale......sætter ikke de andre under maksimal pres.

Så vinderen af dagens etape er svær.

Der er en del muligheder:

Mindre gruppe med medium gode bjergryttere der ikke er farlige på sigt slipper afsted og holder til mål: Vinder umulig at forudsige.

Mindre gruppe med en stærk rytter med: De holder ikke, men det vil lave rav i det og presse flere hold max. Vinder svær at sige.

Angreb fra favorit længere ude end selve sidste bjerg (der er pæn stigning over 50 km inden efter næstsidste bjerg): Vinder umuligt at forudsige.

Favoritter ankommer samlet til sidste bjerg uden at være blevet rigtigt presset: Vinder........Contador og med Kreutziger som stærk dark horse.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg vil igen påpege, at angreb før sidste bjerg fra stærke ryttere burde være taktikken.

Sastre holdes der øje med, men ingen tror for alvor på ham. Giv det chancen og angrib før sidste bjerg.

Evans kan sikkert sættes af de bedste (ikke meget, men lidt dog). Derfor bør hans dieselslæde forsøges afprøvet med et tungt angreb før sidste bjerg.

Kloden bør fyres af enten med en mindre udbryddergruppe før næstsidste bjerg eller alene på næstsidste bjerg og så bare give den gas så længe det holder. Hvad skal de andre hold gøre ved et så farligt angreb?

Liepheimer. Det samme som Kloden.

Armstrong. Formentlig ikke helt så stærk som Contador. Oplagt at han stikker tidligt på sidste bjerg og Contador så skal følge med dem som sætter efter ham.

Frank Schleck. Samme pointe som med Kloden og Leipheimer. Er formentlig ikke helt så stærk som broderen og derfor bør hans gode bjergben bruges til at presse de andre. Måske først på sidste bjerg. Men han bør spilles ud.

Kreutziger. Angreb tidligt på sidste bjerg er oplagt. Ingen regner for alvor med ham og han får formentlig lov til at få lidt snor.

Pointen for alle de "vilde" angreb er nærmest enslydende. Gives de lidt snor så kan de vinde etapen og tage vigtig tid. Gives de ikke snor, så presses andre hold til at bruge hjælperyttere førend de ønsker. Alle undtagen Contador har fordele af at angribe.

Men går det som det plejer, så er ryttere på første bjergetape tøsedrenge og tør ikke satse = alle favoritter ankommer samlet til sidste bjerg......og Contador vinder (men jeg tror dog Kreutziger overrasker fordi han lige gives liiidt snor).

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Hmmm, godt 7½ minut forspring og 16 (stejle) km igen, 20 for feltet.

Kan det hentes?

Jeg tvivler desværre lidt på at de største favoritter prøver det helt vilde. Mest sandsynligt er det at Evans eller Sastre prøver på noget, fordi de er allerede bagude med næsten 3 min i klassementet, så hvis de vil noget i det samlede, så skal de hive tid ind når de slutter opaf.

Astana har (næsten desværre) så stærkt et hold at de har mulighed for at afvise de fleste angreb fra de andre store konkurrenter, og derfor vil ingen af dem formentlig prøve noget tidligt.

Det bliver spændende nu. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Som forudsagt. Ingen angreb = den eneste som tjener på det er Contador.

Ekstremt ringe kørt etape af alle favorithold. Selv Astana kørte elendigt ved overhovedet ikke at bruge deres overtal af farlige ryttere.

Taktik af diverse hold for dagens etape efter den gamle karakterskala:

Astana: 7

Alle andre favorithold: 03

Det er jo så for hulen nemt at gennemskue inden etapen, at sådan som der blev kørt var IKKE sådan man skulle køre. Det for helvede det eneste de laver i livet.....at køre cykelløb. Så kan det for helvede ikke være særligt svært at gennemskue, at ens taktik er elendig og til 03.

Hjernemæssige amøber der nada fatter af cykelløb.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Ja det var godt nok en sørgelig omgang cykling, det virker som om at favoritholdene er så bange for fiasko at de ikke tør satse.. problemet er bare at det umuligt at vinde uden at sætte noget på spil og satse, der findes jo ikke noget der hedder en sikker sejr... øv hvor er jeg skuffet

Link to comment
Share on other sites

Som forudsagt. Ingen angreb = den eneste som tjener på det er Contador.

Ekstremt ringe kørt etape af alle favorithold. Selv Astana kørte elendigt ved overhovedet ikke at bruge deres overtal af farlige ryttere.

Taktik af diverse hold for dagens etape efter den gamle karakterskala:

Astana: 7

Alle andre favorithold: 03

Det er jo så for hulen nemt at gennemskue inden etapen, at sådan som der blev kørt var IKKE sådan man skulle køre. Det for helvede det eneste de laver i livet.....at køre cykelløb. Så kan det for helvede ikke være særligt svært at gennemskue, at ens taktik er elendig og til 03.

Hjernemæssige amøber der nada fatter af cykelløb.

LOL, du forudsagde jo alting :-D Nu ved jeg pludselig hvorfor du har 23k indlæg

Link to comment
Share on other sites

De er nogle tøsedrenge hele banden!

Det var da absolut sidste udkald for at få lidt action.

x10.000!!! De vil åenbart allesammen afgøre det på Ventoux. Der blev jo kørt sindsygt langtsomt! Bjarne er især tøsen! Gad til gengæld godt vide hvorfor Andy og Franck så friske, men negative ud lige efter mål...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share