Skuldre needs hilfe


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Mine skuldre er røvynkelige og det skal vist være vinterens projekt at prøve at få rettet lidt op det - da projektet er stort må jeg hellere snart begynde.

Der er den "lille" hage at min venstre skulder på ingen måde bryder sig om at flytte ting op over hovedhøjde - den både knaser ubehageligt hørbart og det gør også ondt.

Ideer til hvordan et skulderpas kan se ud modtages meget gerne (er der særlig reptal man skal holde sig indenfor/udenfor for ikke at koble andre muskelgrupper ind, så har jeg også brug for den info :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører på en skulder dag normalt:

DB press 6 sæt

Lateral raises 5 sæt

Bentover lateral raises / Facepulls 4 sæt

Cable front lateral raises 4 sæt

Så får skuldrende også godt fra bænkpresse osv.

Men har du problemer med rotator cuff´n er der sku ikke meget at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Et par spørgsmål; Har du prøvet at køre dine skulderpres med DBs, med neutral håndstilling? Hvad siger din skulder til incline bænk?

Incline bænk generer slet ikke.

Den neutrale håndstilling har jeg ikke prøvet men det får lige et forsøg næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Mens du kører skulderfokus, bliver alle dine bænkøvelser udført incline. Prøv at se om du kan udføre skulderpres med neutral stilling, ellers så drop direkte skulderpres og lav front raises og laterals. Derudover kan du passende benytte rear laterals og upright rows (Både med BB og DB, men DB er lidt mere tilgivende, hvis du har en dårlig skulder) når du træner din øvre ryg.

Et eksempel på en måde, det kunne gøre på, kunne være

Skrå incline bb bænk: 5 x 5 arbejdende op til tung 5er, kg øges pr uge.

Stående DB pres m. neutralt greb, 4-5 x 10, stigende kg op til topsæt

Skrå db bænk eller flies (alt efter om din skulder kan klare dem) 3 x 12 reps med samme kg

DB laterals 4 x 12

+ evt nogle front raises, nogle upright rows, ekstra laterals i kabel træk, etc, etc. alt efter hvordan resten af din træning ser ud.

Og så er det selvfølgelig en god idé at få kigget nærmere på den skulder :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for inputs :smile:

Kørte med neutralt greb i dag og umiddelbart er der ikke noget der driller.

Det med at søge hjælp... måske burde jeg men jeg har ALDRIG haft bøvl med skulderen andet end i skulderpres og hvis jeg laver møllesving den ene vej rundt (knaser men gør ikke ondt - den anden vej rundt er det intet). Sådan har det været i langt over 10 år og har da i mellemtiden brugt hele dage på at male loft, rumstere i have eller lege flyttemand og sidde fast med egetræskommoder og klædeskabe i smalle trappeopgange. Uden probs. Men holder da tanken i baghovedet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share