Viking Kreatin i julegave :)


Scorpi
 Share

Recommended Posts

Hejsa og glædelig jul :)

Jeg har været så heldig at få 1 kg Viking Kreatin fra getbig her i jule gave, men hvordan skal jeg bruge det for at det virker bedst muligt?

Ved godt det står i det her link http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?ac...&vare_id=190938 hvor meget jeg skal tage, men bare lige være helt sikker på det er den bedste måde at gøre det på.

Link to comment
Share on other sites

Er ret sikker på de fleste benytter sig af en loadingfase de første 5-7dage med 20-25 gram fordelt over 4-5 gange om dagen. Derefter indtages kun 5 gram om dagen umiddelbart inden træning i et par mdr. hvorefter der holdes en pause på en måned og der startes så forfra. Står godt nok på Getbig at vedligeholdelsesfasen kræver 10 gram, men da jeg åd EAS-produkter anbefalede de kun 5 gram og jeg ved godt hvem jeg synes er mest troværdig i det game...

En variation er at droppe loadingfasen for at få en længerevarende effekt i bytte for en mindre mængde kreatin i musklerne, men det er vist ikke undersøgt særligt grundigt.

Er bekendt med at der kun anbefales 2 gram på vikingpakken, meeeen......

Så lige at MuscleMag anbefaler en vedligholdesesdosis på 3 gram i en måned og indtagelsen skal være efter træning.

Edited by Michael Soerensen
Link to comment
Share on other sites

Hmmm...20-25 gram i loading uge, er det ikke lige rigeligt. Sådan kører jeg: Den første uge: 4 gram før hvert vægtt. pas og 4 gram efter. Altså ialt 8 gram

De efter følgende uger (4-6uger) Tager jeg 4 gram pr. vægttrænings pas.

-Det er den dosering landstræneren mente var den optimale. Men at tage lige frem 20 - 25 gram, bliver det meste så ikke bare udskilt igen?

Link to comment
Share on other sites

For det første (og ikke for at nedgøre din julegave for idéen var god nok) køb en ordentlig kreatin (CreaPure).

Når/hvis du køber et CraePure produkt vil denne være mikroniseret og mere skånsom for din mave. Optagelsesværdien vil endvidere være 20% højere. Og bedst af alt, du kan droppe loadingfasen og starte på med ca. 1 gr. kreatin for hver 10-15 kg's kropsvægt. Jeg ved ikke om Vikings kreatin er mikroniseret eller hvad der end er i bøtten, men selve produktet har fået rimelig dårlig omtale pga det klumper så.... Husk du får hvad du betaler for ;)

Link to comment
Share on other sites

DSB> Sjovt som du kan udtale dig om et produkt som du selv indrømmer ikke at kende!?!?

Viking creatin ER mikroniseret!

Og desuden er CreaPure, jo blot et produkt navn, ikke en standard!

Men en ting vil jeg give dig helt ret i, man får hvad man betaler for!!

Så er spørgsmålet bare, vil du betale for alle de dyre reklamer, eller vil du have et ligeså godt produkt til en billigere penge??

Egntelig er jeg ligeglad hvad du køber, og syntes man at det ene produkt virker bedre på en selv end et andet, jamen så skal man da blive ved med at benytte dette! Men hvis man ikke gider give 30% mere for en tilsvarende vare, bare for at være med til at betale reklamer i flex ol. jamen så andbefaler jeg klar at købe fx. Viking kreatin, det virker aldeles glimrende!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ude og køber vinterdæk for ca. 4 uger siden. Jeg blev tilbudt nogle kvalitetsdæk (iht andres erfaring) og nogle noget billigere og mindre gode (iht andres erfaring). Jeg valgte promte kvali'dækkene da netop også disse dæk har en navn der er respekteret og står iøvrigt for kvalitet. De har godt nok reklameret en del mere men brugerens dom er; meget tilfredstillende. De andre derimod, er et nyt mærke, men har ikke gjort meget væsen af sig, tværtom dem der har taget chancen med dem synes; knap så tilfredstillende (og det er ikke fordi de klumper). Derfor købte jeg de kendte dæk og hvis nogen spørger mig hvilke jeg vil råde - ja så råder jeg til dem jeg har. Jeg følte ikke jeg behøver begge dæktyper for at have en mening, da andre objektive brugere har løbende givet en dom.

Tilbage til kreatinen. Michael nævner godt nok at han ikke synes dårligt om Vikings kreatin (og fint nok) men inde på BH får selvsamme produkt godt nok hård medfart (mht det klumper). Men kreatin SKW (Creapure) har jeg ikke hørt noget dårligt om. Så mit valg - selvom det koster den 50,- mere - faldt på Prolabs kreatin da de forhandler fra nævnte. Og nu skal du også lige tænke på (Michael) at - og det er ikke en kritik specielt af Viking, men bare generelt - netop kreatin er et følsomt kosttilskud, da det kan indeholde skadelige tungmetaller. Så sørg altid for at få et certifikat til/medsendt når man prøver et nyt mærke. :retard:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig i at mange har talt negativt om Viking kreatin. Måske på BH, men jeg følger ikke debatten derovre, så jeg skal ikke kunne sige det. Men der er da flere her der taler positivt om det, og jeg kan kun huske et par stykker på GB, som sagde at der var klumper i. Jeg har ikke hørt negative ting på MoL, fra brugere........

Men igen, 50kr, er jo ikke en bondegård, og hvis du syntes at du får et bedre produkt i creapure, jamen så er det da det du skal købe! Placebo har jo en stor faktor, og uanset hvad, ville jeg aldrig købe et produkt, hvis jeg følte der var et bedre produkt til næsten samme penge. Så det må være op til den enkelte, at benytte det produkt hvor man syntes man får det bedste produkt til den bedste pris. Personligt er jeg meget tilfreds med Viking, og det er ikke kun pga prisen......men det skader jo aldrig, når et godt produkt også er det billigste.... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share