THE RETURN OF DR. PJATTØJ.


Dr. pattøj
 Share

Recommended Posts

MANDAGSTRÆNING:

FRONTSKVAT: Op til 3 x 70 kg. 2 x 75 kg. 1 x 80 kg. 4 x 70 kg.

TRÆK OG TRÆKHIV VAR SÅ JAMMERLIGT OG UDEN ENERGI, AT DET ER LIGEGYLDIGT.

PULL-UPS: 5 x 5.

MILI-PRESS: Op til 1 x 55/60/65 kg. 2 x 8 x 55 kg. Brændte!

ONSDAGSTRÆNING:

BACKSKVAT, HIGHBAR: 6 x 3 x 80 kg.

FRIVEND FRA BLOK, LIGE UNDER KNÆ: Op til 3 x 3 x 80 kg. 3 x 85 kg. 2 x 90 kg. 3 x 1 x 95 kg. Andethivet kommer på prøve, hvilket måske burde dyrkes noget mere.

STØDHIV FRA SAMME POSITION: 3 x 100/110/120 kg.

DØDLØFT FRA SAMME POSITION: Op til 2 x 160/180/190 kg. 1 x 200 kg. Fail på 2´eren. Havde nok ikke troen på det, men tror at styrken er der!

BENT-ÅGE ROWS FRA SAMME POSITION( :laugh: ), PAUSENDE PÅ BLOKKEN MELLEM HVER REP: Op til 7 x 100/105/105 kg.

SMAL PAT: Op til 2 x 90/95 kg. 3 x 2 x 100 kg. Må være vol. PR på denne vægt. 9 x 80 kg. Failede 10´eren. Måske PR.

NÅR IKKE MERE TRÆNING DENNE UGE.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

SYGDOM FIK SAT TRÆNINGEN STANDBY MANDAG + ONSDAG, SÅ DET BLEV EN STILLE OMGANG I DAG FOR AT FÅ GANG I DEN SMADREDE KROP IGEN. DER BLEV KØRT LIDT RÅTRÆK FRA BLOK, DITTO TRÆKHIV, SKVAT, MILITARY PRESS OG SMAL PAT.

DEN KÆRE MADS HELD PÅ 17 ÅR OG 77 KG., HAVDE SKVATTET 2 X 190 KG. TIDLIGERE PÅ UGEN! :w00t: FAR ER STOLT AF HAM :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kan være man skal hive den støvede log frem for sjovs skyld.

Jeg har for første gang i mit liv fået/haft en skade, som har voldt mig problemer i længere tid :crazy: Det højre knæ, nederst! Symptomerne minder mest om en blanding af blødt brusk og "springerknæ", har jeg læst mig frem til.

Link: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/smerteriknae.htm

Jeg trænede råtræk og frivend fra blok det første stykke tid for at undgå hugstilling, men besluttede så til sidst at droppe vl-øvelserne, hvor forlår indgår. Det blev nemlig hverken værre eller bedre med skaden, men i skrivende stund føles knæet ok. Har haft smerter ved gang på trapper i hverdagen, så var nødt til passe på det ikke forværredes med træning.

Desuden har jeg fået henvisning til fysioterapi, hvis jeg ønsker det. Nu ser jeg lige hvordan det ser ud om en uges tid. Forslag eller kommentarer til skaden modtages gerne! :smile:

ONSDAGSTRÆNING:

TRÆK TIL PATTEN MED SEMI-BREDT GREB: Op til 5 x 80 kg. 3 x 90 kg. Ikke helt nede på sidste sæt.

RUMÆNSK KØDLØFT(UDEN AT BØJE KNÆENE RET MEGET): Op til 3 x 5 x 120 kg. Let nok. Ville lige mærke. Long time, no see. Gav doms et par dage :devil:

SHRUGS: Mener det var op til 7 x 160 kg.

SKULDERPRES MED HÅNDV. - SIDDENDE : Op til 2 x 5 x 30 kg.

LIDT SMAL PATFABRIK.

FREDAGSTRÆNING:

HYPER- ELLER BACKEXTENSIONS M/VÆGT: Op til 5 x +35 kg.

CABLE ROWS - SIDDENDE: Op til 2 x 5 x 95 kg.

SHRUGS: Op til 5 x 180 kg. PR!

SMAL PAT M/PAUSE PÅ AFFYRINGSRAMPEN: Op til 6 x 3 x 85 kg.

DE-MILITARY PRESS: 6 x 3 x 50 kg.

Edited by Dr. pattøj
Link to comment
Share on other sites

IHHHH, er der stadig liv i dig?

Skidt at høre med knæet - god bedring!

Vi kan tage ud og drikke "jeg-er-depri-fordi-jeg-er-skadet"-øl

sammen...jeg har en skulder der er gået ged i. Kom frisk... :laugh:

Det kan du tro! Og jeg følger skam med i din log fast, stærke hunvæsen :wink: Pas på din krop(og geden i skulderen :tongue: ). Du træner ret hårdt!

Og tak selvf. :smile:

Jeg er skam frisk på noget hygge, men bliver det til noget, udover at snakke om det? :cool:

Link to comment
Share on other sites

RAR er bare det ondeste til at give DOMS. Jeg er selv ramt...!

:tongue:

Hej Mikkel og tak for kommentaren!

Det er helt sikkert en god øvelse! Har du egentlig fået at vide, hvad RAR står for? Vl´erne i min klub har aldrig kunnet svare på det :wink:

DAGENS TRÆNING:

RUMÆNSK DØDLØFT: Op til 5 x 120/130/135/140 kg.

TRÆK TIL PATKASSEN MED SEMI-BREDT GREB: Op til 5 x 80/85 kg. Ikke helt nede på de sidste.

SIDDENDE SKULDERPRES MED HÅNDV.: 6-7 x 3 x 25 kg.

SMAL PAT MED PAUSE PÅ BRYSTBOKSEN: 6-7 x 3 x 80 kg.

SKULLE HAVE VÆRET HØJERE I PRES-ØVELSERNE, MEN INGEN SAFT OG KRAFT SPOLEREDE DE PLANER :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mikkel og tak for kommentaren!

Det er helt sikkert en god øvelse! Har du egentlig fået at vide, hvad RAR står for? Vl´erne i min klub har aldrig kunnet svare på det :wink:

Enig og næ...det har jeg heller aldrig kunne få.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå, tid til en opdatering:

Diagnosen vedr. mit højre knæ endte som ventet: Springerknæ/Patella femoral syndrom. Har fået en øvelse, jeg skal lave dagligt + udstrækning af forlåret. Jeg har læst mig til, at det kan tage MÅNEDER at komme sig over denne slags skade :crazy:

Fik trænet to gange sidste uge, og tre i denne.

HIGHLIGHTS( :tongue: ):

BACK-EXTENSIONS: M/+50 kg. x 5.

RUMÆNSK DØDLØFT: 2 x 170 kg.

SEATED CABLE ROWS: 8 x 100 kg. De to sidste var ikke helt godkendt.

SMAL PAT M/PAUSE PÅ RAMPEN: 4 x 5 x 85 kg. og 6 x 3 x 90 kg.

Resten er vist ikke værd af nævne. Kørte lidt lette goodmornings i dag, smal pat op til en single på 95 kg., lidt let skulder og cable rows.

God weekend!

Edited by Dr. pattøj
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lige en hurtig opdatering:

Var medhjælper ved weekendens vl-stævne i Blodense, hvor Mads Held trak 110 kg.!

Højdepunkter fra ugens træning:

SMAL PAT MED PAUSE: 3 x 6 x 85 kg. 5 x 85 kg.

MILIPRES: 6 x 3 x 60 kg. Står stille i overheadstyrke, og har gjort det længe, synes jeg. Forslag til spændende øvelser, prog. e.lign. er velkomne.

RUMÆNSK DL: 5 x 170 kg. PR!:devil:

Fik behandling med ultralyd for knæet i torsdags, hvilket lindrede en smule ubehag. De sidste dage har knæet føltes ok. Dette er sammenlignet med de værste dage.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

MILIPRES: 6 x 3 x 60 kg. Står stille i overheadstyrke, og har gjort det længe, synes jeg. Forslag til spændende øvelser, prog. e.lign. er velkomne.

Din skulder kunne godt tænke sig at prøve 8-10 reps et stykke tid, generelt højere volumen og noget mere TUT, idet du måske skal arbejde på maximal hypertrofi, inden du kan forvente, at den bliver stærkere. Tror dog ovenstående er en værre gang BS og smilte lidt, da jeg skrev det. Du er nået en genetisk dead end, hvor der ikke er flere fysiologiske skud i bøssen. Tak mor Henning for din elendighed.

Link to comment
Share on other sites

Din skulder kunne godt tænke sig at prøve 8-10 reps et stykke tid, generelt højere volumen og noget mere TUT, idet du måske skal arbejde på maximal hypertrofi, inden du kan forvente, at den bliver stærkere. Tror dog ovenstående er en værre gang BS og smilte lidt, da jeg skrev det. Du er nået en genetisk dead end, hvor der ikke er flere fysiologiske skud i bøssen. Tak mor Henning for din elendighed.

Haha. Måske er det bare en periode.. Jeg har aldrig kørt høj volumen, men prog. burde da ikke være utopi af den grund. Hvorom alting er, så kunne det være jeg skulle prøve med 9 reps så :tongue: Men gider ikke mere end 3 x 9, når jeg også kører smal pat e.lign. ved siden af. Lysten er trods alt ikke, hvad den engang var....

Nå, opdatering:

Hvad er de bedste løft siden sidst... Bum-bum.

7 x 125 kg. i rumænsk dl.

3 x 7 x +30 kg. med stang i hyperexten. Den er ikke for børn!

7 x 85 kg. i seated cable rows med bredt spade-greb.

6 x 87½ kg. i smal pat med pause på patkanonen.

3 x 62 kg. i milipres.

7 x 185 kg. i shrugs :devil:

Har også kørt goodmornings, træk til pat o.a.

HAR VÆRET TIL BEHANDLING VED FYSIOTERAPEUT ET PAR GANGE SIDEN SIDST: SPRINGERKNÆET LEVER I BEDSTE VELGÅENDE, MEN KAN GODT LIDE ULTRA-LYD, ERFAREDE JEG! ER BLEVET SAT TIL AT KØRE SQUATS MED EGEN KROPSVÆGT, SIDEN JEG NOTEREDE HERINDE SIDST.

Link to comment
Share on other sites

ONSDAGSTRÆNING:

RUMÆNSK DL: Op til 3 x 7 x 135 kg.

TRÆK TIL PATRAMPEN M/SEMIBREDT GREB: 7 x 70 kg. 3 x 7 x 75 kg.

MILI-PRESS: Op til 3 x 4 x 62 kg. 3 x 3 x 62 kg.

DA VI HAVDE BESØG AF ET PAR UNGE CROSS-FITTERE FRA ÅBÆBÆCÆÆÆ, SOM HAVDE LYST TIL AT FÅ RETTET LIDT VL-TEKNIK, GIK EN DEL TID MED DÉT. FIK IKKE LAVET MERE DENNE DAG.

God weekend!

Link to comment
Share on other sites

Hey, ville du ik med op i det dér ÅBÆBÆCÆÆÆ og træne med mig en dag? :smile: Så ku du passende sætte alle de der cross-fistere på plads...god dammit, de var over alt idag!

Hehe. Du får det til at lyde, som det var små djævle, der bed dig i røven :tongue:

Men jo! Det vil jeg gerne. Vil gerne se det famøse center :wink: Hvad er det en prøvetime koster? Bare sådan for nysg. skyld.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En bette update: Jeg træner stadig :tongue:

Er kørt tør i smal patpres, så lægger lidt fokus på dips de næste uger. Jeg har kørt stående skulderpres med stang BAG nakken et stykke tid, og er ufattelig slap :laugh: Ligeledes erstattes rumænsk dl.(kørt død) med legcurls.

Det er nok snart tiden at få lavet lidt pull-ups/chin-ups igen efter en periode i træktårnet. Kører et par uger mere ned bag kødhatten inden, haha :tongue:

Fik lavet 9 reps i hyperSEXtensions med 30 kg. på stangen. Den er hård!(Sagde hun også i går)

Apropos 9 reps, så har jeg prøvet det i en del øvelser den sidste måneds tid. Hader high-repping, men variation er jo vejen frem.

M.h.t. springerknæet, så er trappegang ved at bliver stabilt godt, ment på den måde, at jeg ikke mærke det store ubehag som førhen. Dog er patellesenen stadig ret øm, når man trykker på det specifikke område. Det gør NAS, når fyssen udøver tværmassage :crazy: Det er ved at være 5 måneder nu. Fandens! Men status er altså, at det går LANGSOMT fremad.

Udstrækning af forlår + genoptræning dagligt.

Link to comment
Share on other sites

Puha, jeg forstår godt at du er træt af at være tålmodig...5 mdr er satme også lang tid. Heldigt at squat ikke var din yndlingsøvelse :laugh: men ok, VL er jo også umuligt...æv mand!

HyperSEXtensions og "Den er hård"...haha, ddet lyder næsten som om at din skade forhindrer dig i at træne visse andre øvelser...

Hang in there... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Puha, jeg forstår godt at du er træt af at være tålmodig...5 mdr er satme også lang tid. Heldigt at squat ikke var din yndlingsøvelse :laugh: men ok, VL er jo også umuligt...æv mand!

HyperSEXtensions og "Den er hård"...haha, ddet lyder næsten som om at din skade forhindrer dig i at træne visse andre øvelser...

Hang in there... :wink:

Tro mig... Jeg savner ikke skvat :wink:

Faktisk var lagengymnastik hårdt for knæet for et par måneder siden - især missionærstillingen, og den hvor dine.. Jeg mener hendes stænger er oppe på mine skuldre.. Så er der selvf. også bagfra, hvor.... :laugh::laugh:

Jeg har fået tilladelse til at starte forsigtigt op på gode, gamle kødløft :cool:

Sidste uge blev der trænet onsdag, torsdag og fredag.

Er røget ned på 6 reps i de fleste øvelser. Dog med undtagelse af DE-øvelser selvf..

Har trænet mandag og så i dag. I morgen tager jeg til Gylleland igen igen, og derfor hedder den først awbrænding mandag igen.

Edited by Dr. pattøj
Link to comment
Share on other sites

Hm...dér har jeg da vist haft et SERIØST blackout!!! :laugh: :laugh:

Hvad er det nu det hedder?....... Nåååååå, ja! Kloroform :wink:

Tilbage til træningen:

Genoptræning af knæ.

Kødløft: Op til fantastiske 3 x 100 kg. :laugh: Uden brok fra knæet! Det var dog dejligt :smile: Næste gang en SEX´er.

Barbell shrugs: Op til 6 x... Bliver i tvivl om det var 180 eller 190 kg. :blink: Tungt var det i hvert fald!

Træk til tyrenakken m/semibredt greb: Op til 6 x 70/75/78 kg.

MILIPRES BAG NAKKEN: Op til 6 x 48/50/50 kg.

DIPS M/VÆGT: 6 x +10/15/20 kg.

Der er dukket nye løftere op, hvilket er godt for klubben, for det så sløvt ud! Og endda piger også :4thumbup: Fik desuden hilst på Søren W., der førhen huserede herinde.

Link to comment
Share on other sites

ONSDAG:

GENOPTRÆNING AF KNÆ.

LEG-CURLS: Op til 6 x 26-27 kg. Det skal lige nævnes, at denne maskine er elendig! Jeg husker at kunne reppe med mere end det dobbelte i tiderne i de "fine" maskiner.

HYPER-SEX-TENSIONS M/STANG: Op til 6 x +33 kg.

BENT-ÅGE ROWS FRA BUK: Op til 6 x 100/105/110 kg. Straps fra 105, så hut jeg visker.

DE-MILIPRES BAG TYRENAKKE: 6-8 x 3 x 43 kg.

DE-SMAL PAT: 6-8 x 3 x 77 kg.

TORSDAG:

GENOPTRÆNING AF KNÆ.

DØDLØFT: Op til 6 x 100 kg. Knæet tog det pænt.

TRÆK TIL TYRENAKKE M/SEMIBREDT GREB: Op til 2 x 6 x 80 kg. Tungt.

STÅENDE GUNS MED HÅNDV.: 6/8/6 x 18-20 kg.

MILIPRESS BAG NAKKE: Op til 6 x 52 kg. Brændte godt!

DIPS M/VÆGT: Op til 6 x 22½ kg.

FLERE MEDLEMMER I KLUBBEN. GODT AT SE :cool:

Link to comment
Share on other sites

ONSDAG:

LEG-CURLS: Op til 6 x 26-27 kg. Det skal lige nævnes, at denne maskine er elendig! Jeg husker at kunne reppe med mere end det dobbelte i tiderne i de "fine" maskiner.

Yada yada :tongue:

DØDLØFT: Op til 6 x 100 kg. Knæet tog det pænt.

:cheer: :cheer: :cheer:

FLERE MEDLEMMER I KLUBBEN. GODT AT SE :cool:

Jep, men nu må I altså ikke stjæle alle vores nye styrkeløftere.. :cry3:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share