THE RETURN OF DR. PJATTØJ.


Dr. pattøj
 Share

Recommended Posts

MANDAGSTRÆNING:

MIN TASKE FØLTES SÅ UNDERLIG TOM, OG DET VAR DER EN GRUND TIL: HAVDE GLEMT MINE VL-SKO :dry:

LIDT FRONTLORT MED ET PAR KRANSEKAGER UNDER HÆLENE.

RÅTRÆK: Op til singles på 70 kg. En del forover. Det kører bare ikke uden vl-sko(undskyldninger er der nok af).

PUSHPRESS: Op til 4 x 2 x 80 kg. 3 x 3 x 80 kg. Vol. PR! Noget i den dur. Gad ikke mere den dag.

ONSDAG:

FRIVEND: Op til 2 x 3 x 90 kg. 6 x 2 x 95 kg. 4 x 100 kg. REP. PR! 2 x 105 kg. REP. PR! 3 x miss x 110 kg. Selvom 110 kg. burde være der, når man laver 4 x 100, så kan jeg vist ikke brokke mig. God omgang, hvor det startede sløvt, men blev bedre :wub:

BENPRES I TYREN: Op til 5 x 195 kg. + slæden.

DIPS M/+27½ KG. 3 x 5. Kanon runde med en smule overskud :cool:

DE SMAL PAT: 5 x 3 x 75 kg.

DECIDERET RYGTRÆNING ER BLEVET FORSØMT DE SIDSTE PAR GANGE, MEN DET GÅR NOK... RYGGEN ER MIN FORCE!

Jeg forestiller mig du har form som et kaffefilter. Bræææd foroven og så knap så bræææd forneden... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mandag stod på begrænset, let træning samt lidt vl-instruktion/introduktion til medlem JAAB herinde fra.

PULESTÆVNE I VK HOMO IDAG :laugh: (JULESTÆVNE I VK KONO)

TRÆK: 1 x miss x 73/75/81 kg. Opvarmningen føltes ellers god, men de ville ikke på plads, da jeg først kom på plateauet :raisebrow: Pinligt efter så mange års træning.

FRIVEND: 1 x 100/105 kg. 1 x miss x 110 kg. 1. og 2. løft var lette, men marginalerne var ikke på min side i sidste forsøg.

STÆVNET VAR HYGGELIGT I SIG SELV! MIN LILLE TRÆNINGSMAKKER VEJEDE IND PÅ KNAP 59 KG., OG MISSEDE MED ET KUSSEHÅR(BAGOVER) 83 KG. I TRÆK. IGEN MÅ JEG SIGE.... TRÆNEDE DEN MAND STABILT OG SPISTE MERE, SÅ TURDE JEG IKKE TÆNKE PÅ RESULTATERNE. DESVÆRRE ER VIRKELIGHEDEN IKKE SÅDAN :dumbbell_lift:

MADS HELD SATTE IGEN U-17 REKORD! DENNE GANG I -77 KG. KLASSEN MED 134 KG. I STØD. FE´! :thumb:

Edited by Dr. pattøj
Link to comment
Share on other sites

Jeg svarer lige senere, Heffe.

MANDAGSTRÆNING:

LIDT FRONTSKVAT: Ikke noget nævneværdigt. Hader den øvelse, og den ligger simpelthen bare ikke til mig. End of story :dry:

RÅTRÆK FRA HOFTE: En helvedes masse sæt på op til 2-3 x 2-3 x 60/65 kg. 2 x 2 x 70 kg. 1 x 75 kg. Fra lige over knæ: 3 x miss x 80 kg. Øv med de 80! Sidste forsøg var tæt på. Kommer til at slynge på de tunge, men bortset fra dét, så er det sgu stærkt nok med 75 kg.!

PUSHPRESS: Op til 2 x 2 x 70/70/75 kg. 3 x 80 kg. 1 x 85 kg. 2 x 85 kg. Rep PR!(Lette, ramte en god bane) 3 x miss x 90 kg. Styrken er der, men hovedet skal være med. 3 x 70 kg. Peanuts :cool:

ONSDAGSTRÆNING:

FRIVEND: Op til 4 x 3 x 90 kg. 2 x 3 x 95 kg. 1 x 100 kg.

STØDHIV: 3 x 110/115/120 kg. Sluttede af på 3 x 150 kg. som dødløft.

DIPS M/30 KG.: 3 x 5. PR! Hård, men overkommelig. Havde aldrig drømt om, at jeg rent faktisk nåede op på 30 kg. i denne øvelse. Især når man ser mit tarvelige bench.

Havde i øvrigt besøg af RIPPER, der brændte rows til den store guldmedalje :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Han er en krudtugle ham Heldet der! Det er sgu flot. hvor længe har han været ved det? Og fik han mere end 105 med i træk?

Hvor højt kom dine egne træk i øvrigt - kunne være spændende at se noget footage en dag.

Go træning :superman: og gode jul :smile:

Han fik 100 i træk den pågældende dag, men satsede også klart mere på stødet foran hjemmepublikummet :smile: Hvor længe han har været ved det? Hvad mener du mere præcist?

De er som regel rigeligt høje! Med 175 kg. i dødløft med trækgreb, burde det heller ikke være problemet :wink: De sidder bare ikke godt nok, ganske enkelt. Lavede næsten 80 i råtræk fra hæng/knæ i mandags. Mine traps er fyldt med power.

Godt Nytår!

Edited by Dr. pattøj
Link to comment
Share on other sites

Argh, det lyder som om du er rigeligt stærk til 90-95 i træk så. Too bad, du ikke er smidig de rigtige steder, eller hvad det nu er, som kommer i vejen.

Hvor længe har han været ved det = hvor længe har han trænet?

Og et godt nytår til dig også :smile:

Det burde der, ja! Smidigheden er én ting. En anden ting er, at jeg nok kommer til at slynge vægten en gang i mellem. Det er lidt som vinden blæser, haha. Andre dage sidder de lige i skabet.

Mads(tubere) har trænet i ca. 3½ år, efter hvad jeg hørte, så det må siges at være imponerende! :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

MANDAGSTRÆNINGEN BESTOD AF FRONTSKVAT, RÅTRÆK FRA HOFTE, TRÆKHIV, CHIN-UPS OG PUSHPRESS.

ONSDAGSTRÆNING:

BACKSKVAT, HIGHBAR. BLA BLA.

FRIVEND: Op til 3 x 90 kg. 2 x 95 kg. 3 x 1 x 100 kg. 3 x 90 kg.

STØDHIV: 3 x 3 x 110 kg.

BENT-ÅGE ROWS M/STANGEN HVILENDE PÅ GULVET MELLEM HVER REP: Op til 3 x 7 x 90 kg.

DIPS M/+30 kg. 4 x 5. VOL. PR! :devil:

FREDAGSTRÆNING:

TRÆK: OP TIL 2 x 3 x 60 kg. 1 x 65/70 kg. En enkelt forover på 60 kg.

TRÆKHIV: 2 x 85/90/95/100 kg.

DØDLØFT: Op til 3 x 140/150/160 kg. De 160 føltes som 175 kg. :crazy:

CHIN-UPS: 3 x 7 x mig. Har mistet noget styrke her. Er øm i underarmene efter den omgang.

PUSHPRESS: Op til 3 x 75 kg. 5 x 3 x 77½ kg.

EN NOGENLUNDE RUNDE, SELVOM HELE UGEN HAR FØLTES SLØV HVAD TRÆNINGEN ANGÅR.

Edited by Dr. pattøj
Link to comment
Share on other sites

MANDAGSTRÆNING:

LIDT FRONTCRAP.

RÅTRÆK: I alt 20-25 reps med 60 kg.

TRÆKHIV: Husker ikke kiloene.

BENT-ÅGE ROWS FRA GULV: Op til 3 x 7 x 95 kg. Nåede ikke mere.

ONSDAGSTRÆNING:

BACKSKVAT, HIGHBAR: Op til 5 x 80 kg. 2 x 4 x 90 kg. 2 x 95 kg. Ingen saft, ingen kraft, ingen lyst.

FRIVEND: Op til 5 x 3 x 90 kg.

STØDHIV: 2 x 100/110/110/115 kg.

CHIN-UPS: 2 x 8. 1 x 7. SHIT, jeg er slap her p.t. Har da kørt med en del ekstra kg. om livet. :nonono:

PUSHPRESS: Op til 8-9 x 2 x 80 kg. Vol. PR! Lavede en 3´er i et af sættene. Meningen var 5 x 3, men orkede ikke idag.

ET TILBAGEBLIK PÅ 2010:

Alt i alt var det ikke godkendt! Har godt nok lavet rekorder, men nåede knap nok delmålene for sommeren, selvom årsmålene var sat lavt :mad: Fik ikke trukket kropsvægt eller frivendt 110 kg.

Her er de bedste, udvalgte løft for 2010:

DØDLØFT: 7 x 170, 4 x 180 og 2 x 190 kg.

TRÆK: 3 x 70 kg. 1 x 80 kg. :dry: Der er styrke til mere, skal det nævnes.

RÅTRÆK: 3 x 70 kg. 1 x 75 kg.

RÅTRÆK FRA HOFTE: 1 x 75 kg.

FRIVEND: 4 x 100, 2 x 105 og 1 x 107 kg.

PUSHPRESS: 2 x 85 kg.

SMAL PAT: 3 x 100 og 1 x 110 kg. Nok årets overraskelse!

DIPS M/VÆGT: 3 x 5 + 30 kg. (Den er så slået her i starten af 2011)

STEM: 7 x 60, 3-4 x 67, 2 x 70 og 1 x 72 kg.

Det var vist det nævneværdige. Målene for 2011 er på trapperne!

Link to comment
Share on other sites

FREDAGENS TRÆNING VAR SLØV, UDEN ENERGI OG DERFOR IKKE VÆRD AT SKRIVE OM.

MANDAGSTRÆNING:

FRONTSKVAT: Op til 5 x 60/70 kg. 2 x 3 x 75 kg.

TRÆKHIV: 5 x 2 op til 100 kg.

BENT-ÅGE ROWS FRA GULV: Op til 3 x 7 x 97½ kg.

DB. HESTESKO EXTENSIONS, LIGGENDE: Op til 10/12/11 x 14-15 kg.

TRÆK UDGIK.

ONSDAGSTRÆNING:

SKVAT, HIGHBAR: Op til 5 x 80 kg. 3 x 90/95/95 kg. 2 x 2 x 100 kg. For en gangs skyld med lidt energi. Kørte faktisk fint!

FRIVEND: Op til 2 x 3 x 90 kg. 2 x 3 x 95 kg. 2 x 100 kg.

STØDHIV: 2 x 2 x 110 kg. 2 x 2 x 115 kg.

CHIN-UPS: 2 x 8. 1 x 7,8(så tæt på :sneaky2: )

PUSHPRESS: Op til 5 x 3 x 80 kg. Missede 3´eren på 3. sæt(dårlig bane), så jeg tog lige en single: 1 x 80 kg.

Link to comment
Share on other sites

FREDAGSTRÆNING:

TRÆK: Ikke noget videre godt, men fik da en double på 70 kg og en single på 75.

TRÆKHIV. Husker ikke tallene.

DØDLØFT: Op til 3 x 160/170 kg.

BENT-ÅGE ROWS FRA GULV: Op til 2 x 7 x 100 kg.

MILI-PRES(benene samlet): 5 x 5 x 50 kg.

EN RUNDE UDEN ENERGI.

MANDAGSTRÆNING:

FRONTSKVAT: Op til 3 x 70/75/80 kg. 1 x 85 kg.

TRÆK: Op til to singles på 70 kg. Fint nok idag.

TRÆKHIV: 2 x 85/90 kg. 1 x 95.

PUSHPRESS: Op til 1 x 85 kg. 5 x 3 x 82 kg. PR!

Link to comment
Share on other sites

ONSDAGSTRÆNING:

SKVAT, HIGHBAR: Op til 4-5 x 3 x 90 kg. Føltes som 100 :dry:

FRIVEND: Op til 5 x 3 x 90 kg.

STØDHIV: 2 x 100/110/110/120 kg. Ok.

CHIN-UPS: Mig x 9/8/8. Bedre end sidst.

MILI-PRESS(BENENE SAMLET): 3 x 7 x 50 kg.

TORSDAGSTRÆNING:

TRÆK: Op til 2 x 60 kg. 1 x 65 kg. 2 x 70(missede den første) 4 x 70(missede 2 og 3 med kussehårs-milimeter forover). 3 x 70 kg. Lette! Sådan! Jeg kunne blive ved at reppe på 70 kg., hvis jeg gad. Styrken er til meget mere.

TRÆKHIV: 2 x 90/100/110 kg.

DØDLØFT: Op til 4 x 170 kg. Fint nok.

BENT-ÅGE ROWS FRA GULV: Op til 3 x 7 x 100 kg. Aner ikke om det er PR, men det må være tæt på! Tunge er de.

PUSH-PRESS: Op til 5 x 2 x 84 kg. 3´ere næste gang.

DE SMAL PAT: 3 x 3 x 75 kg.

Link to comment
Share on other sites

Solide runder. Vil gerne se flere træk, mere bentræningsvolumen. Og hvad med stød? Men glæder mig nu i det stille selv til at komme til at køre noget mere bb her til foråret :blush:

I denne tråd på fortified-iron diskuteres der, hvilke faktorer der kan gøre sig gældende som hæmsko for et dybt olympisk squat.

http://fortified-iron.com/board/showthread.php?208867-Teaching-learning-and-addressing-flexibility-issues-with-the-High-Bar-squat.

Link to comment
Share on other sites

Der er flere ting i det, Heffe(og du har ret), men lysten til træning er ikke steget med årene, så hellere kæmpe sig igennem, som det kører nu. Ellers gad jeg slet ikke træne. Jeg trænede i øvrigt en smule mere ben for år tilbage, men gider ikke rigtig kæmpe mere med det, end jeg gør p.t. Det bliver aldrig helt godt, og jeg er slap i stængerne fra naturens side, så udbyttet er ringe "no matter what". Har desværre ikke samme iver som dig :wink: Men tak selvf.! Det er forresten ikke OL-skvat, jeg kører, men bare highbar med alm. fodstand :smile:

M.h.t. stød: Det gør ondt i skuldrene( eller i hvert fald den ene), så jeg holder mig fra det. Push-press og sågar sjældent overhead-press fremprovokerer til tider smerten ligeså.

Hvis der bliver smidt en pakke tudekiks herind, er jeg indforstået med det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider altså ikke være venner med dig, hvis du ikke vil lave vægtløftning. Det er dårlige mennesker, der ikke laver vægtløftning. Øvbøv :tongue:

Nej helt sikkert, det er nummer et, at man får passet lortet og ikke går totalt grassat over alle desmåting, der kan være i vejen. Så dødløfter du bare et ton i stedet for :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

SIDSTE UGES TRÆNING:

MANDAG:

LIDT FRONTSKVAT OG MILIPRESS. GAD IKKE MERE.

ONSDAG:

BACKSKVAT, HIGHBAR: 6 x 3 x 80 kg.

FRIVEND: 6 x 3 x 80 kg.

STØDHIV: Husker ikke tallene.

CHIN-UPS: 10 x m000i. + PULLS-UPS: 5 x 3.

FREDAG:

RÅTRÆK: Ikke værd at skrive om.

TRÆKHIV: Same story.

DØDLØFT: Op til 6 x 2 x 150 kg.

BENTÅGE ROWS FRA GULV: Op til 7 x 100/102½/102½ kg. AAAARGHHHHHHHHHHHH!

PUSHPRESS: En blandet landhandel... Fik 2 x 3 x 84 kg. 3 x 2 x 84 kg. + et lortesæt, hvor jeg kun fik én rep ud af tre efter for megen snak og pause.

DE SMAL PAT: 5 x 3 x 75 kg.

Link to comment
Share on other sites

ONSDAGSTRÆNING:

SKVAT, HIGHBAR: Op til 3 x 90/95/100 kg. Ikke kønt til sidst.

FRIVEND FRA NEDERSTE DEL AF KNÆET: Op til 3 x 80/85/90 kg.

STØDHIV FRA SAMME POSITION: 3 x 100/105/110 kg.

DØDLØFT: Op til 2 x 155 kg. 1 x 170 kg. 3 x 175 kg. 2 x 180 kg.

BENT-ÅGE ROWS FRA GULV: Op til 3 x 110/105/110/110 kg. Meningen var 7´ere, men orkede det ikke med dagens hårde prog., så der blev leget med tunge 3´ere.

PUSHPRESS: 5 x 3 x 70 kg. Let nok.

DE SMAL PAT: 5 x 3 x 75 kg.

JEG NÅR IKKE DEN VANLIGE TRÆNING FREDAG, SÅ DEN FIK EN EKSTRA TAND I DAG. DØDLØFT OG SKVAT SAMME DAG HAR ALDRIG VÆRET FOR DØDELIGE :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share