THE RETURN OF DR. PJATTØJ.


Dr. pattøj
 Share

Recommended Posts

DAGENS BESØG VED FYSIOTERAPEUTEN:

ULTRALYD OG TVÆRMASSAGE, HVILKET ALTID GIVER EN DEJLIG RO I KNÆET SAMME DAG. VI SNAKKEDE FREMTID. HAN FORESLOG, AT HVIS DET IKKE SER MEGET BEDRE UD OM 2 MÅNEDER, SÅ SKAL JEG SNAKKE MED MIN LÆGE OM EN HENVISNING TIL ORTOPÆDKIRURG.

MÅ EFTERHÅNDEN INDRØMME, AT MIN TÅLMODIGHED ER KOMMET PÅ EN STOR PRØVE :4pooh: DET ER BLEVET KLART BEDRE SIDEN TIDEN, HVOR LORTET GENEREDE MIG I DAGLIGDAGEN OGSÅ. SAMTIDIGT MÅ JEG NOK INDSE, AT TRODS DÉT, SÅ ER DER STILSTAND I FREMGANGEN :nono:

NÅ, DAGENS TRÆNING.

GENOPTRÆNING AF KNÆ + 3 x 12 x 60 kg. i Tyren. Haha. Hvor er det sørgeligt, men sådan er vilkårene :4slap:

TRÆKDØDLØFT FRA STANDER/LIDT UNDER KNÆ +TRÆKHIV: Endte vist på 2 + 1 x 2 + 1 x 100 kg.

TRÆKDØDLØFT, SAMME POSITION: 2 x 3 x 110 kg. 3 x 120 kg.

PULL-UPS TIL NAKKEN: 9/9/7. Tror der var til 8 i sidste, men gad simpelthen ikke mere :violin:

DE MILIPRESS + DE PAT. BLA BLA X BLA BLA.

Link to comment
Share on other sites

MANDAGSTRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ + 3 x 12 x 70 kg. i Tyren.

DØDLØFT FRA STANDER/LIGE UNDER KNÆ: Kan faktisk ikke huske kiloene.

BENT-ÅGE ROWS: Op til 9 x 80/90/90 kg.

MILIPRESS: 3 x 9 x 50 kg.

DE PAT MED PAUSE PÅ RAMPEN: 8 x 3 x 80 kg.

ONSDAGSTRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ.

TRÆKDØDLØFT FRA STANDER/LIGE UNDER KNÆ: Op til 3 x 110/120 kg. 1 x 130 kg. Mener jeg :innocent:

PULL-UPS TIL NAKKEN: 10/10/9. Må være PR!

DIPS M/VÆGT: 8/8/6 + 20 kg. Der var INTET at skyde med! Når man lavet 5 x 5 med +30 kg., skulle der nemt være til 9´ere på 20 kg., men ikke denne dag.

DE MILIPRESS: 8 x 3 x 50 kg.

TORSDAGSTRÆNING:

GENOPTRÆN. AF KNÆ + 3 x 12 x 70 kg. i Tyren.

DØDLØFT FRA STANDER/LIGE UNDER KNÆ: Op til 2 x 3 x 150 kg.

BENT-ÅGE ROWS: Op til 3 x 9 x 90 kg.

MILIPRESS: 3 x 9 x 50 kg.

JEG GLEMTE SGU DA PAT I DAG :blush::laugh:

UGEN, SET TILBAGE: HAR VÆRET PRÆGET AF TRÆTHED(SOM ALTID), OG SÅ ER JEG VED AT DØ VED EFTER AT VÆRE RØGET TILBAGE TIL 9 REPS :laugh:

GOD WEEKEND!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med knæet?

Tjaaaaa... Hvad skal jeg næsten svare :unsure:

Det positive er, at jeg kan køre lette sæt i benpres uden problemer :smile: Prøvede et frontskvat med 20 kg. for ikke længe siden, hvilket kunne mærkes! Jeg skal til fys. om to uger igen. Så må vi se, om der stadig er stilstand i "smerten" omkring stedet. Hvis ja, så må jeg hellere få tid ved en ortopædkirurg. Som vi talte om i Kono, har jeg ingen tidligere erfaring med en kronisk skade, hvilket jo ikke gør det lettere at vurdere noget som helst :smile:

Men "savner" tungere frivend :4crutches::crybaby:

Link to comment
Share on other sites

MANDAGSTRÆNING I V(ASELINE)K(NEPPENDE) HOMO:

GENOPTRÆNING AF KNÆ + 3 x 12 x 75 kg. i Tyren.

TRÆKDØDLØFT FRA STANDER/LIGE UNDER KNÆ: Op til 3 x 3 x 130 kg. Er påpasselig med knæet, så stadig forholdsvist lette kg. Lavede også lige 2 x 3 x 60 kg. som alm. dødløft. Knæ ok.

BENT-ÅGE ROWS: Op til 9 x 90/92½/92½ kg. Jeg hader high-repping.

DIPS M/VÆGT: 8/8/6+20 kg. Haha, hvor er det ynkeligt. Jeg må være sexplosiv på få reps, for der tegner sig et mønster af, at jeg sutter bagende til flere reps :crazy:

DE MILIPRESS: 2 x 3 x 50 kg. 6 x 3 x 52½ kg. Ingen power. Var gået sukkerkold.

Link to comment
Share on other sites

TORSDAGSTRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ + 3 x 12 x 80 kg. i Tyren. Ingen brok fra knæet.

LIDT FRIVEND FRA STANDER/LIGE UNDER KNÆ: Op til 2 x 3 x 60 kg. FRA GULV: 2 x 3 x 50 kg., mener jeg. Test af knæ: Ok! Kan godt mærke banen fra gulvet er blevet "rusten".

BENT-ÅGE ROWS: Op til 9 x 90/92½/95 kg. Med straps. Ok i dag.

DIPS M/+ 15 kg. x 9. Måtte stoppe her p.g.a. knaldende trykken for hovedet. Det har jeg oplevet under dips de sidste tre gange. I dag var det så smertefuldt, at jeg måtte stoppe. Hvad fanden kommer det af? :blink:

LIDT DISKO HESTESKO.

DE MILIPRESS: 8 x 3 x 52 kg.

Link to comment
Share on other sites

TID TIL CHOKBOG IGEN.

MANDAGSTRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ + 3 x 12 x 80/85 kg. i Tyren.

TRÆKDØDLØFT FRA STANDER/LIGE UNDER KNÆ: Op til 3 x 120/130 kg. 3 x 1 x 140 kg.

PULLDOWNS M/UH-GREB: 9 x 65/70/75 kg.

MILIPRESS: 1 x 60 kg. 3 x 9 x 52 kg.

DE SMAL PAT M/PAUSE PÅ PATKASSEN: 8 x 3 x 80 kg. 3 x 1 x 90 kg.

TIRSDAGSTRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ.

BB SHRUGS: 3 x 9 x 170 kg.

SMAL PAT M/PAUSE PÅ RAMPEN: Op til 8-10 x 1 x 95 kg. 3 x 80 kg.

MILIPRESS: 2 x 3 x 50 kg. 8 x 3 x 52 kg.

DIPS ER UDGÅET P.T. GRUNDET SMERTELIG TRYKKEN FOR KNOLDEN UNDER DÉN ØVELSE.

UNDERTEGNEDE VAR PÅ VISIT VED FYSSEN I DAG. DET VISTE SIG AT BLIVE DET SIDSTE I DENNE OMGANG(FORHÅBENTLIG FOR ALTID). IKKE FORDI ALT ER OK NU, MEN HAN MENTE IKKE BEHANDLINGERNE GJORDE MERE FOR MIG. DER HAR VÆRET STILSTAND I LORTET ET PAR MÅNEDER NU, SÅ MENINGEN ER, AT JEG SKAL SNAKKE MED MIN EGEN LÆGE OM EN EVT. HENVISNING TIL EN ORTOPÆDKIRURG. GENOPTRÆNINGEN FORTSÆTTER SELVF.

Link to comment
Share on other sites

UNDERTEGNEDE VAR PÅ VISIT VED FYSSEN I DAG. DET VISTE SIG AT BLIVE DET SIDSTE I DENNE OMGANG(FORHÅBENTLIG FOR ALTID). IKKE FORDI ALT ER OK NU, MEN HAN MENTE IKKE BEHANDLINGERNE GJORDE MERE FOR MIG. DER HAR VÆRET STILSTAND I LORTET ET PAR MÅNEDER NU, SÅ MENINGEN ER, AT JEG SKAL SNAKKE MED MIN EGEN LÆGE OM EN EVT. HENVISNING TIL EN ORTOPÆDKIRURG. GENOPTRÆNINGEN FORTSÆTTER SELVF.

Jeg glæder mig til at høre hvad status bliver :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig til at høre hvad status bliver :smile:

Tak, Pernille :smile:

Og ditto her! Håber genoptræning i sig selv er nok, og så bare vente og vente og vente........ :unhappy: Som jeg sagde til fyssen, så er det ved at være en kamp med og mod tålmodigheden. Ikke at jeg springer ud i noget dumt, men det er sgu også MENTALT "belastende" ikke at kunne bevæge sig og træne som "back in da days". Kører nu på 8. måned uden skvat, tunge frivend, træk osv. Øv bøv. Også selvom skvat er min all-time hadeøvelse :tongue:

Link to comment
Share on other sites

TORSDAGSTRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ + 12 x 85/85/90 kg. i Tyren.

DØDLØFT FRA STANDER/LIGE UNDER KNÆ: Op til 3 x 150 kg. 1 x 160/170 kg.

LIDT LET FRIVEND FRA SAMME POSITION: 5 x 3 x 60 kg. Knæ ok.

MILIPRESS: 1 x 60 kg. 2 x 9 x 53 kg. 8 x 53 kg.

DE SMAL PAT MED PAUSE: 8 x 3 x 80 kg.

"GUN FOR FUN" :laugh: STÅENDE GUN-CURL MED VL-STANG: 3 x 9 x 40 kg.

FÆTTER PR VAR I HUSET: PIGEHEST OPADSTØDTE 65 KG. SØREN W. BÆNKEDE 170 KG. MADS STØDTE 138 KG. OG VENDTE 145 :cool:

HYGGELIG TRÆNING :smile:

Link to comment
Share on other sites

DAGENS TRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ(DE EKSCENTRISKE LØFT TAGER LIVET AF MIG :crazy: ) + 12 x 90/95/95 kg. i Tyren.

TRÆKDØDLØFT + HIV + RÅTRÆK FRA STANDER/LIGE UNDER KNÆ: Nogle serier med 40 og 50 kg. Ikke imponerende, men har så heller ikke kørt lortet i flere måneder, stort set.

FRA SAMME POSITION LAVEDE JEG LIDT FRIVEND MED 60 KG. 4-5 x 3 x 60 kg. Til gengæld fint her!

BENT-ÅGE ROWS: Op til 2 x 9 x 95 kg. 8 x 97 kg. Ikke godt nok. Hmmmm.. Må lige tilbage i loggen og se, hvad jeg har løftet her. Mener bestemt styrken har været bedre!

SMAL PAT MED PAUSE PÅ KANONEN: Op til 8 x 3 x 90 kg. Overraskende god fart i enkelte sæt, hvor opspændet spillede.

DE MILIPRESS: 8-10 x 3 x 50 kg.

SKIDE HYGGELIG TRÆNING OMGIVET AF RET RARE FOLK :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set artiklen. Det var jo lige præcis det vi snakkede om, så du har bare at holde ved i tyren :bigsmile:

Jeg regner stærkt med at komme i morgen eftermiddag.

Både og... Altså.. Jeg træner jo ikke tungt som sådan(endnu), hvor der skrives 3 øvelser á tre sæt i artik. Plus han anbefaler langsom udførelse i den koncentriske fase tilmed :crazy: Synes dog ikke, jeg vil starte med squat endnu, selvom han siger det godt må gøre lidt ondt.

Link to comment
Share on other sites

ONSDAGSTRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ.

LIDT DØDLØFT OP TIL: 6 x 110 kg. 1 x 120 kg. Knæ ok.

PULLDOWNS TIL PATTEN MED SMALT UH-GREB: Op til 9 x 70/75/80 kg.

MILITARY PRESS: 1 x 60 kg. 53 kg. x 9/7/6. Ynkeligt og uden power.

DE SMAL PAT MED PAUSE: 8 x 3 x 80 kg.

SLATTEN OG SLAP OMGANG UDEN ENERGI. PULLDOWNS VAR ENESTE LYSPUNKT.

TORSDAGSTRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ + 12 x 90/95/95 kg. i Tyren. Åndenød og færdig som gårdsanger :laugh:

TRÆKDØDLØFT FRA STANDER/LIGE UNDER KNÆ: Op til 5 x 3 x 120 kg.

BENT-ÅGE ROWS: Op til 9 x 90/97½ kg. 8½ x 97½ kg.

DIPS: 9 x mig/+10/+15 kg. Så kan de laves igen uden smerter i hovedet. Fint!

FIK FEJLAGTIGT BEGIVET MIG UD I SMAL PAT: 2 x 3 x 80 kg., indtil jeg cum i tanke om, at den stod på milipress :bigsmile:

DE MILIPRESS: 3 x 50 kg. 6 x 3 x 52 kg. 3 x 55 kg.

16 min. på stepperen.

GOD WEEKEND TIL ALLE! :hippy:

Link to comment
Share on other sites

DAGENS TRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ: SKULLE DER VÆRE EN INTERESSERET SJÆL DERUDE, SÅ BESTÅR DET AF I BENPRES I TYREN, HVOR DER KØRES LANGSOM, EKSCENTRISK FASE MED DET SKADEDE BEN(KNÆ), OG PRESSES OP MED BEGGE. 3 x 12.

BENPRES I TYREN: 3 x 12 x 100 kg. I ALT 6 x 12 reps inkl. ovenstående.. SVEDER OG PRUSTER :crazy: KNÆ OK I ØVRIGT.

TRÆKDØDLØFT/TRÆKHIV/RÅTRÆK FRA STANDER, LIGE UNDER KNÆ: Sæt med 40 og 50 kg. DER ER KNALD NOK PÅ, MEN DER SKAL STADIG "JUSTERES IND" FOR AT HAVE SAMME FORNEM. SOM FØR SKADEN.

FRIVEND FRA SAMME POSITION: Nogle sæt med 50/60/70 kg. 70 kg. for første gang i flere måneder! FRA GULV: 3 x 1 x 70 kg. BUM! LET SOM AT KLØ SIG I RØVEN :cool: VIGTIGST AF ALT: KNÆ OK!

PULLDOWN MED UH-GREB: Op til 9 x 70/80/80 kg.

MILIPRES: 1 x 60 kg. 53 kg. x 9/8/6. Der sker INTET i min overheadstyrke :mad: Har stået stille i umindelige tider nu til trods for variation i rep-range, db, foran, bagved, pushpress før skaden. Ved fandeme ikke hvordan, jeg skal komme videre!?

DE SMAL PAT: 3 x 3 x 80 kg. Gad ærlig talt ikke mere i dag.

15 min. på stepperen.

Edited by Dr. pattøj
Link to comment
Share on other sites

ONSDAGSTRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ.

DØDLØFT: Op til 3 x 3 x 120 kg. 3 x 130 kg. Knæ ok.

BENT-ÅGE ROWS: Op til 9 x 90/95/97½ kg. Med straps.

DIPS M/VÆGT: 2 x 9 x +10 kg. 9 x +15 kg.

DE-MILIPRESS: 8 x 3 x 50 kg.

LIDT LEGEN MED PUSH-PRESS PÅ 50 OG 60 KG. FØRSTE GANG I FLERE MÅNEDER. KAN MÆRKE KNÆET EN SMULE I AFSÆTTET, MEN SKIDER LIDT PÅ DET, DA DET KUN ER UNDER SÆTTENE.

TORSDAGSTRÆNING:

GENOPTRÆNING AF KNÆ + 3 x 12 x 100 kg. i Tyren.

LIDT TRÆKDØDLØFT FRA GULV MED 50/70/90 KG. 2 x 3. Knæ ok.

TRÆKHIV FRA STANDER/LIGE UNDER KNÆ: 3 x 3 x 110 kg. Ok!

PULL-DOWNS MED SMALT UH-GREB: Op til 9 x 70/80/82 kg.

PUSH-PRESS: Op til 3 x 3 x 70 kg. 1 x 75 kg.

LIDT SMAL PAT. BLA X BLA.

HAR FORSØGT AT LEGE LIDT MED PUSHPRESS, DØDLØFT ALM. OG MED TRÆKGREB FRA JORDEN. DE 130 KG. ER DET TUNGESTE SIDEN FORÅRET. KNÆET VIRKEDE OK. BÅDE ONSDAG/TORSDAG LAVEDE JEG 3 x 1 x TOM STANG I OH-SKVAT. LAAAAAAANGSOMT UDFØRT. MÆRKER STRÆKKET I KNÆET I BUNDEN, MEN IKKE DECIDERET SMERTE.

HAR I ØVRIGT FÅET EN HENVISNING TIL ORTOPÆDKIRURGEN!

GOD WEEKEND :cool:

Edited by Dr. pattøj
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share