Sign in to follow this  
Dr. pattøj

THE RETURN OF DR. PJATTØJ.

Recommended Posts

Med dette to-hovede monster varer det ikke længe, inden der render en gut rundt i Bjørnemosen med 42-køller.

Ang. dine elendige front og back squats...har du fået nogen til at kigge din teknik efter i sømmene? Det kan ikke passe, at dine hvide stænger er så slatne, selvom de er biomekanisk elendigt bygget til squat...din røv når fandme helt op i mine armhuler (åååårrrgh).

Så skal jeg vist have gang i chokoladekuren igen :laugh:

M.h.t. skvat: Der er efterhånden mange mennesker, der har set mig skvatte, og jeg har jo selv "studeret" lidt teknik gennem årene, bl.a. her på MOL. Desuden mener jeg nu heller ikke, at man ville kunne gøre det SÅ forkert, at man pludseligt ville kunne reppe med 20-30 kg mere, hvilket jeg burde kunne taget kropsvægt, erfaring, tid brugt på skvat i betragtning.

Jeg har prøvet med forskellige fodstillinger(både bredde og vinkel på fødderne), at kigge ned, lige ud eller op. Husket ikke at presse med forfoden, minus kalveknæ, spændt op, prøvet at presse på stangen og ikke med benene, high- og lowbar, frem med skuldrene kontra ikke-frem, at variere grebsvidde på stangen osv. osv. Der har aldrig været tvivl om, at min overkrop ligger for langt fremme grundet lange lårben og usmidighed selvf.! Sidst nævnte burde dog ikke have betydning for, at jeg er SÅ svag, som jeg er, men det ses jo også i Tyren, hvor jeg heller ikke er ret stærk. Der er bare et eller andet "galt". I en periode trænede jeg skvat tre gange om ugen, så indsatsen manglede heller ikke..... Dengang :tongue:

Folk skal være velkomne til inputs.

Edited by Dr. pattøj

Share this post


Link to post
Share on other sites

FREDAGSTRÆNING MED HØJT HUMØR :alright: DELS FORDI DET VAR SKVATFRI DAG( :laugh: ), OG DELS FORDI EN USTABIL TRÆNINGSMAKKER ER VENDT TILBAGE!

RÅTRÆK/TRÆK: Op til 3 x 3 x 60 kg.

TRÆKHIV: 3 x 4 x 80 kg.

DØDLØFT MED TRÆKGREB: Op til 3 x 3 x 130 kg.

YATES ROWS: Op til 3 x 6 x 95 kg. Den begynder at bide fra sig :4crutches:

STEM: Op til 2 x 60 kg. 5 x 4 x 59 kg. 4 x 61 kg. PR!

LIDT KØLLEAWBRÆNDING M/HÅNDVÆGTE: Op til 6 x 22 ½ kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FREDAGSTRÆNING MED HØJT HUMØR :alright: DELS FORDI DET VAR SKVATFRI DAG( :laugh: ), OG DELS FORDI EN USTABIL TRÆNINGSMAKKER ER VENDT TILBAGE!

RÅTRÆK/TRÆK: Op til 3 x 3 x 60 kg.

TRÆKHIV: 3 x 4 x 80 kg.

DØDLØFT MED TRÆKGREB: Op til 3 x 3 x 130 kg.

YATES ROWS: Op til 3 x 6 x 95 kg. Den begynder at bide fra sig :4crutches:

STEM: Op til 2 x 60 kg. 5 x 4 x 59 kg. 4 x 61 kg. PR!

LIDT KØLLEAWBRÆNDING M/HÅNDVÆGTE: Op til 6 x 22 ½ kg.

Nåhh så du går også stadig til den ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nåhh så du går også stadig til den ! :)

Jooo. Lige nu gør jeg. Havde et par år, hvor jeg mest vedligeholdt brænderiet :smile:

MANDAGSTRÆNING:

FRONTSKVAT: Op til 2 x 6 x 70 kg. 1 x 75/80/85/90 kg.

FRIVEND: Op til 2 x 90 kg. 1 x 95 kg. 3 x 1 x 100 kg. Tang. af PR. med lavere kropsvægt, og så endda tre singler! Dejligt at snuse til et tre-cifret tal igen :cool:

STØDHIV: 3 x 4 x 110 kg.

CHIN-UPS: 2 x 9 x moi. 1 x 8,9. SÅ tæt på den niende! Øv, skulle have 3 x 9, men ok. Godkendt indsats alligevel :4sport:

CLOSE-GRIP PAT: Op til 6-7 x 3 x 84 kg.

Edited by Dr. pattøj

Share this post


Link to post
Share on other sites

DET VAR ÆRLIG TALT EN KAMP AT KOMME GENNEM DAGENS TRÆNING... NØJ, HVOR JEG IKKE ORKEDE DET, MEN MIN SELVDISCIPLIN TOG OVER! ALT FØLTES TUNGT, MEN TRÆNET BLEV DER:

SKVATMORNING: Op til 3 x 100/110/115 kg. Back-off set: 7 x 100 kg. :4crutches: Brændt aw! Helt og aldeles!

LIDT FRIVEND.

STØDHIV: 3 x 4 x 100 kg.

YATES ROWS: Op til 3 x 6 x 97½ kg. Vol. PR!

STEM: Op til 2 x 60 kg. 1 x 65/69 kg. PR + 1 kg :innocent: 5 x 5 x 59 kg. Vol. PR. Brændte som ind i Helvede og værre end Mårmårs chili-gryde.

SLUT, SKIDER, FINALE... JEG ER BRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆNDT :surrender:

Share this post


Link to post
Share on other sites
DET VAR ÆRLIG TALT EN KAMP AT KOMME GENNEM DAGENS TRÆNING... NØJ, HVOR JEG IKKE ORKEDE DET, MEN MIN SELVDISCIPLIN TOG OVER! ALT FØLTES TUNGT, MEN TRÆNET BLEV DER:

Ah, der må vel være blot en anelse tough stemning(Hjælper på sådanne dage) i sådan en i Old'school VL-klub som du træner i? :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ah, der må vel være blot en anelse tough stemning(Hjælper på sådanne dage) i sådan en i Old'school VL-klub som du træner i? :smile:

"Skindet bedrager", desværre! :smile: Med dét mener jeg, at der næsten ingen vl´ere er! Hvor træner de i øvrigt henne, når de ikke er i Blodenses eneste vl-klub? :blink: Vi er vel 5-6 stykker, og jeg tæller ikke engang som en "rigtig" vægtløfter, haha :laugh: Og på denne dag var jeg den eneste! Det er sgu ærgerligt, men sandt. Det undrer mig, at Danmarks røvhul OG 3. største by, ikke kan "fremstille" flere af slagsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LIGESÅ LIGEGYLDIG ONSDAGENS TRÆNING VAR, LIGESÅ GODT GIK DET IDAG. VL-LANDSTRÆNER(ER HAN DÉT?) FOLKE LIWENDAHL VAR PÅ BESØG, OG DER VAR FLERE FOLK I HULEN:

TRÆK: Op til 5 x 1 x 70 kg. Det startede elendigt med mange løft forover, men sluttede fint!

TRÆKHIV: 2 x 4 x 80 kg. Herefter mente Folke jeg skulle prøve dem med hop i andenhivet, da han spottede manglende eksplosivitet under træk: 3 x 4 x 60 kg.

TRÆK-DØDLØFT: Min plan gik i kage grundet aktivitet og snak, men fik da lavet bl.a. 3 x 130 og 1 x 140 kg.

CHIN-UPS: 2 x 10 x mig. PR. 1 x 9 x mig. Ubeha´li´!

CLOSE-GRIP PATSYSTEM: Op til 4 x 4 x 84 kg. 6 x 84 kg. 3 x 90 kg. Tang. af PR! Meningen var 5 x 4 x 84 idag, men der var så meget smæk på, at jeg fik lyst til at trodse programmet... Og det gav gevinst. Aldrig har de 90 kg. været så "lette" :cool:

Edited by Dr. pattøj

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOR LIDT SØVN I NAT OG EN TRÆNING PÅ DET JÆVNE:

FRONTSKVAT: Op til 4 x 3 x 80 kg.

FRIVEND: Op til 4 x 3 x 80 kg.

STØDHIV MED HOP: Kørte ad helvede til.

YATES ROWS: Op til 3 x 6 x 100 kg. PR! Tough :gal:

STEM: Op til 7 x 3 x 61 kg. Vol. PR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
STEM: Op til 7 x 3 x 61 kg. Vol. PR.

7 sæt, hvad sker der for dig, mang? 7 Vil du så progressere reps med samme antal sæt? Inden længe vil dine delts ligne Select-fodbolde til forveksling. Glæder mig forresten til der kommer gang i forummet singleforever.cum... :4trumpet::violin::gun2:

Edited by Ripper

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 sæt, hvad sker der for dig, mang? 7 Vil du så progressere reps med samme antal sæt? Inden længe vil dine delts ligne Select-fodbolde til forveksling. Glæder mig forresten til der kommer gang i forummet singleforever.cum... :4trumpet::violin::gun2:

Hehe... Nej, dog ikke... Den hedder 5 x 4 næste gang. Oprindeligt hed den også kun 6 x 3 igår, men der var oversku´ at give af. Desuden er stem og close-grip pat(som regel) de eneste presseøvelser for overkroppen, jeg laver p.t., så har smidt lidt mere vol. på dem :cold:

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAGENS TRÆNING:

SKVATMORNING: Op til 2 x 100 kg. 1 x 110/115/120 kg. 5 x 104 kg.

TRÆK: Op til en single på 70 kg. Træk er heldigvis begyndt at køre ok igen. Det er virkeligt vigtigt, at man har en træningsmakker, når man kører de store øvelser... Jeg kan i hvert fald personligt ikke tage mig sammen til at give den gas, hvis jeg står alene.

TRÆKHIV M/HOP: 3 x 4 x 60 kg.

TRÆK TIL PATTEN M/SEMIBREDT GREB: Op til 5 x 75/80 kg. Meningen var weighted chins, men har ikke noget reb e.lign. til vægtskiver endnu.

CLOSE-GRIP BRYSTFABRIK: Op til 5 x 5 x 84 kg. Vol. PR. Det var bestemt ikke nær så god en runde som sidst. Måtte kæmpe for lortet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TRÆK TIL PATTEN M/SEMIBREDT GREB: Op til 5 x 75/80 kg. Meningen var weighted chins, men har ikke noget reb e.lign. til vægtskiver endnu.

Nej, meningen var at maxe den aw i trianglen. 5 reps i latten, dit dovne svin! :dexter: :battery:

Share this post


Link to post
Share on other sites

JEG STOD SENT OP IDAW, OG P.G.A. DÉT, FIK JEG IKKE CARBET NOK OP TIL DAGENS TRÆNING, HVILKET KUNNE MÆRKES:

FRIVEND: Op til 2 x 90/95 kg. 3 x 3 x 90 kg.

STØDHIV M/HOP: Af en eller anden grund, føles den sværere at hoppe med, end med trækgreb.

KØDLØFT MED TRÆKGREB: Op til 2 x 140 kg. 2 x 1 x 150 kg. 2 x 1 x 155 kg. Det var ok. Vil skyde min max til 162-165 kg. p.t. Rekorden er 175 kg.

CABLEROWS MED TRIANGLEN: Op til 3 x 8 x 80 kg.

STEM: Op til 5 x 4 x 61 kg. Vol. PR! Det var med nød og næppe, den kom hjem.

God weekend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vågnede kl. 06.00, skulle op kl. 08.00, men kunne ikke falde i søvn igen, så jeg var godt smadret! Træningen var dog bedre, end forventet:

FRONTCRAP: Op til 2 x 80 kg. 2 x 1 x 90 kg. 4 x 80 kg.

TRÆK: Op til 4 x 2 x 60 kg. 2 x 65 kg.

TRÆKHIV M/HOP: 3 x 4 x 60 kg.

TRÆK TIL PATTEN M/SEMIBREDT GREB: Op til 5 x 70 kg. 2 x 5 x 80 kg.

SMALGREBS-PAT: Op til 3 x 80 kg. 1 x 90 kg. 6 x 3 x 86 kg. En eller anden slags PR er det vel :tease:

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAGENS BRÆNDER:

SKVAT: Op til 1 x 3 x 100 kg. 2 x 110/120 kg. 4 x 115 kg. Grimt, men effektivt :4winkkiss:

FRIVEND: Op til 5 x 2 x 90 kg. Er lidt træt af den p.t.

STØDHIV M/HOP: 3 x 4 x 60 kg.

SEATED CABLEROWS: Op til 3 x 8 x 85 kg. Overkommelige.

STEM: Op til 1 x 65/69 kg. 2 x 5 x 61 kg. 3 x 4 x 61 kg. Så gik den ikke længere! Skulle have været 5 x 5, men alt i alt kan jeg ikke klage. Det er stadig PR, og fremgangen har været god de sidste par måneder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GOD FREDAGSTRÆNING:

TRÆK: Op til 1 x 75 kg. Tang. af PR! Jeg havde fire misses på 76 kg., INDEN de 75. Det var ikke fordi jeg følte, jeg som udgangspunkt havde maxstyrke idag, men hæderligt endte det da!

TRÆKHIV M/HOP: 3 x 4 x 60 kg. Bob-bob.

TRÆKDØDLØFT: Op til 2 x 130/140/150 kg. 1 x 160 kg. Årsrekord. God runde.

TRÆK TIL PATTEN, SEMIBREDT GREB: Op til 3 x 5 x 80 kg.

CLOSE-GRIP PAT: Op til 2 x 80 kg. 1 x 90 kg. 5 x 4 x 86 kg. Vol. PR! 8 x 80 kg. Fin omgang med en smule oversku´.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snart tid til download, mester...årsrekord, haha, hvor får du det fra?

Hehe, hvad er der sjovt i dét? Det VAR en årsrekord! Har ikke trukket mere i år, end de 160 kg. i dén øvelse :slut: Jeg venter sgu med at downloade, har jeg besluttet. Der venter en pause i Pulen, når jeg skal til Gylleland, og patten skal bide fra sig, kan jeg mærke. Logger dagens træning senere, men kan fortælle, at Fætter PR delte gaver ud :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

GOD MANDAGSTRÆNING TRODS TRÆTHED:

FRONTCRAP: Op til 2 x 80/90 kg. 5 x 80 kg.

FRIVEND: Op til 2 x 90 kg. 3 x 95 kg. PR! 1 x 101/102 kg. PR + 2 kg.

STØDHIV: 4 X 110 KG. M/HOP: 2 x 4 x 60 kg.

SEATED CABLEROWS M/TRIANGLEN: Op til 3 x 8 x 90 kg. Brændte...

STEM: Op til 2 x 60 kg. 1 x 65 kg. 1 x 70 kg. PR! + 1 kg. 6 x 61 kg. Rep. PR! 3 x 65 kg. PR! 12 x 50 kg. Rep. PR! Fe´ runde delts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 reps.. det jo FUUUULD... Du ligger nok syg idag.. så god bedring osv. :w00t:

Beskiiiiidt PR. HAARGGHGH

Hehe, ja! Det er FUUUUUUUULD.... med alle de reps. Jeg så på SMV´s hjemmeside, at Tjallan havde lavet 11 reps for et godt stykke tid siden, og var dermed nødt til at lave 12 jo :4police: Og tak!

ONDSdagsTRÆNING:

SKVAT: 8 x 3 x 80 kg.

FRIVEND FRA STANDER(LIGE UNDER KNÆ): Op til 3 x 3 x 80 kg.

STØDHIV M/HOP: 3 x 4 x 60 kg.

TRÆK TIL PATTEN M/SEMIBREDT GREB: Op til 5 x 75/80/82 kg. Tror det er rekord.

CLOSE-GRIP PAT: Op til 1 x 90 kg. 5 x 5 x 86 kg. Vol. PR! Brændte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAGENS TRÆNING ER IKKE NÆVNEVÆRDIG, MEN FØLGENDE ØVELSER BLEV KØRT:

TRÆK, TRÆKHIV, TRÆKDØDLØFT, SEATED CABLEROWS OG STEM.

WEEKENDENS VIISE ORD: ALT HVAD DU ÆDER EFTER KL. ATTEN, GÅR DIREKTE I PATTEN :4smartass:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this