Erfaringer med sportstape?


sodexho
 Share

Recommended Posts

Jeg har gennem længere tid ( 1 år ) haft problemer med mine knæ, som tilsyneladende skyldes kraftig platfodethed og deraf overbelastning af knæ.. Smertesymptomerne sidder på indersiden af begge knæ.. Mit sidste tiltag er jeg har fået lavet indlæg af en bandagist.. Det skulle forhåbentlig kunne rette lidt op på mine skævheder.. Effekten af indlæggene vil muligvis først vise sig efter lang tid, så mine tankre kredser nu om brug af sportstape..

Er der nogen der har erfaringer med den slags?? Hvem kan lægge en ordentlig sportstape?? Tanken med sportstape er vel at kompensere for svage muskler i et område og tilføre lidt ekstra støtte så opnår man ikke bare at musklerne i det område netop ikke udvikler sig således at man gør sig selv en bjørnetjeneste??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har rigtigt gode erfaringer med sportstape. Det er min fys som lægger det. Det kræver at fyssen har taget et kursus eller lign. i at lægge det.

Ideen med sportstape i mit tilfælde har været at støtte mit knæ ifm. genoptræning. Jeg har haft en tendens til at vælge en lidt skæv bane, når jeg bøjer benet og ved at tapen lige strammer lidt bliver man mere opmærksom på at tage en mere hensigtsmæssig bane ved bentræning fx. benbøjninger. Det er ikke sådan at tapen støtter/aflaster så meget at musklerne ikke bruges, men den støtter tilstrækkeligt til at man belaster et led en lille smule anderledes, som evt. også kan være en fordel ved overbelastning.

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for input, Scorpio..

Instruerer fyssen dig i at lægge tapen efterfølgende eller tager du forbi ham, når det skal lægges på ny?? Du har det vel på hele tiden?? eller er det kun ifm træning? Hva med badning og tape?

Hvilken fys benytter du dig af? Min fys havde ingen referencer..!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg lægger det ikke selv, men det kan man vel egentlig sagtens gøre. Det kan sidde på 3-4 dage ad gangen og man kan sagtens gå i bad med tape på. Nej, jeg har det ikke på hele tiden, så vigtigt er det heller ikke for mig pt., men jeg får som regel lidt tape på, når jeg er forbi min fys, hvilket varierer fra alt mellem 1 gang om ugen til en gang om måneden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share