Ventoux


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Det blev som ventet lidt af en fuser. Schleck brødrene gjorde hvad de kunne, men Contador og Armstrong var selvfølgelig for stærke til at blive sat. Synd for Fränk at han lige manglede tre sekunder i at nappe Wiggins, men det er egentlig ligegyldigt.

Lad os håbe Riis kan fastholde brødrene til næste år; så skal det nok blive spændende når/hvis Contador og Armstrong ikke kører for samme hold!

Link to comment
Share on other sites

Det blev som ventet lidt af en fuser. Schleck brødrene gjorde hvad de kunne, men Contador og Armstrong var selvfølgelig for stærke til at blive sat. Synd for Fränk at han lige manglede tre sekunder i at nappe Wiggins, men det er egentlig ligegyldigt.

Lad os håbe Riis kan fastholde brødrene til næste år; så skal det nok blive spændende når/hvis Contador og Armstrong ikke kører for samme hold!

Og godt for Armstrong at han snuppede 41 sek. på en af de første flade etaper da feltet knækkede! + 4 sek. i går. Han er en snu ræv. Uden de sekunder ville han ikke have haft 3. pladsen.

Link to comment
Share on other sites

Modvinden ødelagde en del, desværre - selvom der jo faktisk altid er vind på det skaldede bjerg.

Armstrong imponerede mig alligevel lidt, selvom det var ventet at hans stærkeste dag i bjergene ville være i dag. Det endte jo med at Fränk fik kørt sig træt af sine angreb, og Armstrong havde overskud til at lukke hver gang - om en mindre kraftig modvind ville have gjort det lettere for Fränk at slippe væk kan man jo så gætte på..

Link to comment
Share on other sites

Og godt for Armstrong at han snuppede 41 sek. på en af de første flade etaper da feltet knækkede! + 4 sek. i går. Han er en snu ræv. Uden de sekunder ville han ikke have haft 3. pladsen.

Ja, den havde jeg ikke nået at tænke på - hvis man lægger 44 sek til Armstrongs tid ryger han sgu ned på 5. pladsen, og Wiggins op på podiet. Det var tæt løb.

Link to comment
Share on other sites

Og godt for Armstrong at han snuppede 41 sek. på en af de første flade etaper da feltet knækkede! + 4 sek. i går. Han er en snu ræv. Uden de sekunder ville han ikke have haft 3. pladsen.

Og så lig lige holdtidskørslen oven i.. Det er efter min mening en lortedisciplin, skide træls at feltet allerede bliver opdelt så meget der..

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt forstår jeg ikke at Sax Bank ikke gik efter etapesejren på Mont Ventoux, da det havde vist sig at Lance ikke kunne rystes af podiet. De kunne nemt have nået de to udbrydere. Det er rigtigt som Kim Andersen siger at Contador ville have vundet spurten hvis han havde ligget i læ bag Andy hele vejen (især fordi det blæste så meget på Ventoux). Men hvorfor lod de så ikke Frank trække Andy (og derved Contador og Armstrong + evt. flere) op mod mål. Så tror jeg at Andy ville være stærkest og med ret stor sandsynlighed kunne have vundet etapen. Det havde måske gjort at Frank ville blive nr. 6 istedet for 5, men pyt med det.

I det hele taget synes jeg at Andy har arbejdet meget, i forhold til Frank, i betragtning af at det er ham der er det klart stærkeste kort på Saxo bank i klassementet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share