sixpack øvelser!


pip
 Share

Recommended Posts

hey jeg er blevet træt af at vente! jeg træner og træner den skide mave og kommer næsten ingen vejne :sneaky2: jo den er da blevet hård og fladere men, ikke sixpack.... jeg har prøvet at finde programmer uden det store held men, har fundet et som også er lidt idiot sikker da der er en film med til hver øvelse nice! men, føler ikke helt at det er nok... er der nogen der kan er udføreligt beskrevet program som normale folk forstår og som er efektivt?? vil blive MEGA glad :bigsmile:

og nu vi er igang hvis i så også kender noget til ryggen vil det jo være helt fantastisk! :smile:

mange tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er din fedtprocent? Den er tit ret afgørende - selvom du er slank skal den være forholdsvis lav før en sixpack er synlig.

puha normal... er ikke super slank... hvilket er min 2. problem lige meget hvad jeg gør vil killoene bare ikke ned! nå det er en anden sag... men, bare at musklerne er der og jeg kan mærke sixpacken hele vejen ned når jeg trykker med hånden vil jeg være glad, for så ved jeg at den er der inde... som det er nu kan jeg kun mærke den øverste..... nu vil jeg have musklerne så må jeg tage det med feddet enanden gang...

Link to comment
Share on other sites

puha normal... er ikke super slank

Normal duer ikke. Du *skal* være super slank.

Nu kender jeg ikke din alder, køn mm., men din fedtpct. skal nok under 10, før der sker noget.

Hvis du leder i MOLs artikler, vil du finde kompetent info om mave og ryg træning.

Link to comment
Share on other sites

Normal duer ikke. Du *skal* være super slank.

Nu kender jeg ikke din alder, køn mm., men din fedtpct. skal nok under 10, før der sker noget.

Hvis du leder i MOLs artikler, vil du finde kompetent info om mave og ryg træning.

fedt% under 10!!!!!!!!!!! jeg er en pige!!!! så er der sgu ikke meget bryster tilbage da! eller røv! man skal sgu da ikke kunne se mine hofte ben og tælle mine riben hele vejen ned! du kunne havde taget et lille kik på min profil ik :smile:

jeg har kikket og læst i flere timer men, det er det samme der står over alt, jeg skal bruge noget jeg kan gøre efter, ikke læse mig til.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

fedt% under 10!!!!!!!!!!! jeg er en pige!!!! så er der sgu ikke meget bryster tilbage da! eller røv! man skal sgu da ikke kunne se mine hofte ben og tælle mine riben hele vejen ned! du kunne havde taget et lille kik på min profil ik :smile:

jeg har kikket og læst i flere timer men, det er det samme der står over alt, jeg skal bruge noget jeg kan gøre efter, ikke læse mig til.... :smile:

Hvad havde du tænkt at vi skulle finde ud af at kigge på din profil? Jeg kunne i hvert fald ikke se nogle billeder af din mave der inde, men det kan være at jeg ikke kiggede godt nok efter...

"gøre hvad som helst, men kg vil ikke ned" er bare noget snak - folk gør ofte "hvad som helst" i 14 dage, før de spiser løs, fordi "det hjalp sgu alligevel ikke". Det skal mere til end så.

Tydeligt markerede mavemuskler får du af 1. store muskler og 2. en lav nok fedtprocent. 10% er meget lavt for en pige og de fleste piger behøver ikke være så lavt nede før de har en six pack - du kan bare sørge for at få store nok muskler. Se f eks på piger som Hoosier og Kreativlbp her inde, som begge to kan fremvise gode mavemuskler uden at være ragmagre:

post-10656-1248626389.jpg

Ikke det bedste eksempel, der er bedre på hendes profil, men gad ikke søge det igennem.

Det bedste du kan gøre IMO er at poste et billed af dig selv og lidt stats om vægt/højde, så kan vi sikkert give et skud på hvad som er galt. Baseret på erfaring, ville jeg tro at du har for lidt muskler og normal/over normal fedtprocent

Link to comment
Share on other sites

fedt% under 10!!!!!!!!!!! jeg er en pige!!!! så er der sgu ikke meget bryster tilbage da! eller røv! man skal sgu da ikke kunne se mine hofte ben og tælle mine riben hele vejen ned! du kunne havde taget et lille kik på min profil ik :smile:

jeg har kikket og læst i flere timer men, det er det samme der står over alt, jeg skal bruge noget jeg kan gøre efter, ikke læse mig til.... :smile:

Btw, slap lidt lidt af. Hvis du forventer at få hjælp herinde, så skal du sku også komme med lidt information. Det er ikke vores opgave at "opsøge" information om dig, selvom den måske står i din profil - gør det nemmere for dig selv ved at supplere med ordentlig information - dvs vægt/højde/alder og gerne billeder.

Link to comment
Share on other sites

fedt% under 10!!!!!!!!!!! jeg er en pige!!!! så er der sgu ikke meget bryster tilbage da! eller røv! man skal sgu da ikke kunne se mine hofte ben og tælle mine riben hele vejen ned! du kunne havde taget et lille kik på min profil ik :smile:

jeg har kikket og læst i flere timer men, det er det samme der står over alt, jeg skal bruge noget jeg kan gøre efter, ikke læse mig til.... :smile:

Ja, OK, der står jo lidt i din profil. Måske er 20% fedt godt nok. Det vil også være superslankt.

Nu er jeg ikke ekspert i den kvindelige anatomi, men er det ikke naturligt med hvalpefedt i teenageårene?

Du påpeger ret præcist en række sideeffekter af at sænke fedtprocenten. Det lyder forståeligt nok ikke som, noget du ønsker.

Jeg ved så ikke om man kan have synlige abs, uden at have synlige ribben.

Jeg tror du skal tænke langsigtet, og "bare" opbygge en generelt stærk krop, ganske som du er godt i gang med.

Når du så kommer ud på den anden side af puberteten, har du et super fundament at arbejde videre med.

Hvis du har læst og forstået de MOL artikler jeg foreslog, så burde du ikke være i tvivl om hvordan (og hvorfor) mave og ryg træning bør skæres.

P.S. Bruger du p-piller? Jeg mener, at østrogenen øger fedtlaget.

Link to comment
Share on other sites

Ja, OK, der står jo lidt i din profil. Måske er 20% fedt godt nok. Det vil også være superslankt.

Nu er jeg ikke ekspert i den kvindelige anatomi, men er det ikke naturligt med hvalpefedt i teenageårene?

Du påpeger ret præcist en række sideeffekter af at sænke fedtprocenten. Det lyder forståeligt nok ikke som, noget du ønsker.

Jeg ved så ikke om man kan have synlige abs, uden at have synlige ribben.

Jeg tror du skal tænke langsigtet, og "bare" opbygge en generelt stærk krop, ganske som du er godt i gang med.

Når du så kommer ud på den anden side af puberteten, har du et super fundament at arbejde videre med.

Hvis du har læst og forstået de MOL artikler jeg foreslog, så burde du ikke være i tvivl om hvordan (og hvorfor) mave og ryg træning bør skæres.

P.S. Bruger du p-piller? Jeg mener, at østrogenen øger fedtlaget.

mange tak :smile: tror at du har ret med det med hvalpefedt :blush: og jeg vil bare ikke være en omvandrene knogle bunke....

og nej er ikke på p-piller lidt af samme grund som du skriver.

Link to comment
Share on other sites

Hvad havde du tænkt at vi skulle finde ud af at kigge på din profil? Jeg kunne i hvert fald ikke se nogle billeder af din mave der inde, men det kan være at jeg ikke kiggede godt nok efter...

"gøre hvad som helst, men kg vil ikke ned" er bare noget snak - folk gør ofte "hvad som helst" i 14 dage, før de spiser løs, fordi "det hjalp sgu alligevel ikke". Det skal mere til end så.

Tydeligt markerede mavemuskler får du af 1. store muskler og 2. en lav nok fedtprocent. 10% er meget lavt for en pige og de fleste piger behøver ikke være så lavt nede før de har en six pack - du kan bare sørge for at få store nok muskler. Se f eks på piger som Hoosier og Kreativlbp her inde, som begge to kan fremvise gode mavemuskler uden at være ragmagre:

post-10656-1248626389.jpg

Ikke det bedste eksempel, der er bedre på hendes profil, men gad ikke søge det igennem.

Det bedste du kan gøre IMO er at poste et billed af dig selv og lidt stats om vægt/højde, så kan vi sikkert give et skud på hvad som er galt. Baseret på erfaring, ville jeg tro at du har for lidt muskler og normal/over normal fedtprocent

nej der er ikke billeder af mig der men, han kunne finde min alder og køn :smile:

og tro mig jeg har prøvet i flere måneder med at tape mig! fra sulte kur til helse mad og pulver mad! jo jeg tabte mig af ikke at spise men, så snart jeg tog noget at drikke vejede jeg det samme igen naturligvis... lige meget hvad jeg gør vil hvalpefeddet ikke give slip :unhappy: men jeg må indrømme jeg tror ikke at det er muskler jeg mangler....

tror bare at jeg må blive ved med at træne den skide mave det giver måske pote om 10år :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

nej der er ikke billeder af mig der men, han kunne finde min alder og køn :smile:

og tro mig jeg har prøvet i flere måneder med at tape mig! fra sulte kur til helse mad og pulver mad! jo jeg tabte mig af ikke at spise men, så snart jeg tog noget at drikke vejede jeg det samme igen naturligvis... lige meget hvad jeg gør vil hvalpefeddet ikke give slip :unhappy: men jeg må indrømme jeg tror ikke at det er muskler jeg mangler....

tror bare at jeg må blive ved med at træne den skide mave det giver måske pote om 10år :wink::tongue:

ud fra en anden tråd, hvor du skriver lidt om hvad du løfter, så jo - jeg tror godt du kunne få dig noget mere muskelmasse :wink:

og om du vejer det samme efter at tage noget at drikke igen efter en "sultekur" på flere måneder, så har det ikke været en sultekur. ikke en gang en diætkur.

og kan igen ikke se hvad alder og køn skulle spille for en rolle i en diskussion om fedt%? et forslag om en fedt% i nærheden af 10 for at få en synlig sixpack, er et relevent forslag for en voksen person. var du et barn var det noget helt andet.

som andre også foreslået - post nogle billeder samt vægt/højde og hvordan en typisk træningsuge ser ud, så tror jeg at der er flere af os som kunne komme med gode bud.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Som I ved, findes der tusindvis af maveövelser for enhver smag. Både de latterligt ineffektive (pilates?), og de, der er så hårde, at det simpelthen er mögsurt (hvilket jo er godt, hvis man har tilsträkkeligt med "nosser"). Men desvärre er det isär den förste kategori, som er meget udbredt. Så vär kritisk, og välg nogle övelser, der batter!

Efter min erfaring findes nogle af de både mest effektive og mest spändende övelser indenfor träning for sportsgymnastik. Typisk er allerede de mest simple övelser så hårde, at kun en promille af ellers "veltränede" personer kan udföre dem nogenlunde. (fx L-sit). De fleste övelser handler om at holde eller beväge over- eller underkroppen i mere eller mindre ufordelagtige/umulige stillinger, fx hängende fra ringe eller höj stang, eller stöttet af kun händerne på gulvet. Der findes masser af godter på nettet, fx en udmärket side som gymnasticbodies.com.

Bare et forslag, hvis nogen har mod på mere end sit-ups...

Og hvad sixpack angår, så har de andre selvfölgelig ret med hensyn til fedtprocent (den skal ned).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share