Pulsure


Sputnik
 Share

Recommended Posts

Jeg har i dag brugt mit pulsur (Polar M51 med rem omkring brystet) for første gang på en løbetur. Jeg synes, at det giver nogle ret vilde tal, og jeg vil derfor gern høre jeres mening om, hvor pålidelige disse målinger er. :smile:

Oplysninger om turen:

Min tredje løbetur i år... :blush: (er startet op for en uge siden for at kunne gennemføre DHL-stafetten. Jeg har tidligere været i ok form, men det er mere end 5 år siden)

Længde: 3km

Tid: 15:10

Pulsoplysninger:

Hvilepuls: 42 (målt liggende, mens jeg så fjernsyn og snakkede)

Inden løb: 80-90 (tog tøj og sko på)

1. km: steg fra 150 til 197

2. og 3. km: Konstant over 197, længere perioder over 205 og højest på 213 (let op ad bakke, modvind)

Slut: 205

½ minut efter: 179 (stående)

1 minut efter: 132 (siddende)

1½ minut efter: 120 (siddende)

2 minutter efter: 112 (siddende)

Jeg synes hvilepulsen lyder meget lav, og arbejdspulsen ekstremt høj... Kan man overhovedet stole på det? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. :smile:

Jeg løb en tur igen i dag og testede puls bagefter. Jeg talte 152 (76 slag på 30 sek) mens uret viste mellem 148 og 150, så det virker som om det er pålideligt nok i det område.

I øvrigt var løbeturen med lavere intensitet end sidst (3 km på 16:10) og pulsen lå tæt på 190 det meste af vejen, dette uden at jeg var presset. Er jeg bare i ekstremt ringe form, siden min puls er så høj? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share