Brøndby's "fans"


ziemann
 Share

Recommended Posts

Flaregun på stadion=katastrofe

For det første vil jeg gerne starte med at sige, at jeg syntes det er ganske frygteligt at det er gået så vidt, at det bogstaveligt talt er livsfarligt at ta' til en fodboldkamp og jeg håber at ofrene kommer sig 100%.

Dog er det ikke hensigten med dette topic.

Det er mit indtryk at det er en forsvindende lille mægde fans, som ødelægger det for alle de ordentlige og rigtigt trofaste og engagerede fans, som man jo må sige at Brøndby's fans er.

I Brøndby supports eget forum, bliver det gang på gang nævnt, at det hver gang er den samme lille gruppe tåber, som skaber balladen. Hvorfor er det så, så svært at komme til livs?

Hvem er de? Har de så meget indflydelse, eller er de simpelthen bare så hardcore, at de er blevet fredet af alt og alle?

Er der nogen, som kan hjælpe med at kaste lys over sagen? For det er simpelthen forfærdeligt at det kan gå så vidt..

Link to comment
Share on other sites

Flaregun på stadion=katastrofe

Det er mit indtryk at det er en forsvindende lille mægde fans, som ødelægger det for alle de ordentlige og rigtigt trofaste og engagerede fans, som man jo må sige at Brøndby's fans er.

I Brøndby supports eget forum, bliver det gang på gang nævnt, at det hver gang er den samme lille gruppe tåber, som skaber balladen. Hvorfor er det så, så svært at komme til livs?

Brøndbys fans er lige så rigtigt trofaste, engagerede og ordentlige som alle andre klubbers fans er - og der er så bare desværre uheldige elementer alle steder!

Nu er romer-lys bestemt ikke noget nyt og det er lige så ulovligt som det altid har været - at deres sikkerhedschef så har travlt med at vaske hænder dagen efter ved at sige at de overvåger her og der, og der ikke er mere de kan gøre giver jeg ikke en skid for!

Link to comment
Share on other sites

Det er mit indtryk at det er en forsvindende lille mægde fans, som ødelægger det for alle de ordentlige og rigtigt trofaste og engagerede fans, som man jo må sige at Brøndby's fans er.

Jeg griner hver gang at bliver nævnt i onside. Når Per B eller Herman H (rip) udtaler sig om at det er 10-15 stykker der ødelægger det for alle de andre. Det er virkeligt en sandhed med modifikationer. En del af mine venner og bekendte kommer ofte på Brøndby stadion (mange af dem på Fixe-tribunen). Et par af dem gider ikke komme der mere pga. for meget ballade.

Vi lavede et hurtigt overslag om hvilke fraktioner der laver ballade. Det reelle antal der laver ballade, ligger nærmere på 400-500 personer. Det er selvfølgelig ikke alle 400-500 personer der er tilstede til hver kamp.

Brøndbys sikkerhedstjeneste har selv udtalt at de ikke kan gøre noget ved ballademagerene. De kan simpelthen ikke identificere dem, og derved sørge for at de ikke bliver lukket ind.

Link to comment
Share on other sites

Brøndbys fans er lige så rigtigt trofaste, engagerede og ordentlige som alle andre klubbers fans er - og der er så bare desværre uheldige elementer alle steder!

Nu er romer-lys bestemt ikke noget nyt og det er lige så ulovligt som det altid har været - at deres sikkerhedschef så har travlt med at vaske hænder dagen efter ved at sige at de overvåger her og der, og der ikke er mere de kan gøre giver jeg ikke en skid for!

Synes det er værd at indskyde at en del af den slags skyts efterhånden er så småt,

at det næsten kræver at folk smider tøjet før du kan finde det, og hvis pigerne slæwer

det med ind, så bliver det ekstra besværligt på den konto, hvis der ikke er nok kvindelige

kontrollører. Og desuden ville det tage timevis at være så grundig, hvilket der så ville være dobbelt

så meget brok over, så det er røvtur uanset hvordan du vender og drejer det.

Hvis du har en løsning, så synes jeg du skal skynde dig at ringe til Brøndbys sikkerhedschef.....

Link to comment
Share on other sites

Synes det er værd at indskyde at en del af den slags skyts efterhånden er så småt,

at det næsten kræver at folk smider tøjet før du kan finde det, og hvis pigerne slæwer

det med ind, så bliver det ekstra besværligt på den konto, hvis der ikke er nok kvindelige

kontrollører. Og desuden ville det tage timevis at være så grundig, hvilket der så ville være dobbelt

så meget brok over, så det er røvtur uanset hvordan du vender og drejer det.

Hvis du har en løsning, så synes jeg du skal skynde dig at ringe til Brøndbys sikkerhedschef.....

Registrering af folk der går til fodbold og videoovervågning af tribunerne - når der ikke er selvjustits nok fansene imellem så må den slags skridt tages og på den måde ville man have alt info på folk!

Ja der ville være mange der var imod men så må de jo stå frem og pege idioterne ud!

Link to comment
Share on other sites

Det reelle antal der laver ballade, ligger nærmere på 400-500 personer. Det er selvfølgelig ikke alle 400-500 personer der er tilstede til hver kamp.

Brøndbys sikkerhedstjeneste har selv udtalt at de ikke kan gøre noget ved ballademagerene. De kan simpelthen ikke identificere dem, og derved sørge for at de ikke bliver lukket ind.

Tallet er jeg meget enig i. Jeg har selv en god kammerat der er tæt knuttet til south side united(utroligt at vi kan være venner :laugh: ) og vi har selvfølgelig snakket om det før.

Det med at de ikke kan identificerer dem giver jeg ikke meget for. Det er varm luft, problemet ligger snarer i at hvis man udelukker dem fra stadion går det bare endnu værre for sig uden for stadion og de vil sandsynligvis også forsøge at hævne sig på den ene eller anden måde og det er hverken brøndby eller sikkerhedsfolkene interesseret. Det der umiddelbart skal til, efter min mening, er en skjult dagsorden og aftale om at de internt minimerer vold og andre ulovligheder på stadion. Problemet ligger i at der er så meget ære og "at spille tough" i de kredse at en sådan ærevil være direkte modstridig i forhold til deres formål.

Link to comment
Share on other sites

Tallet er jeg meget enig i. Jeg har selv en god kammerat der er tæt knuttet til south side united(utroligt at vi kan være venner :laugh: ) og vi har selvfølgelig snakket om det før.

Det med at de ikke kan identificerer dem giver jeg ikke meget for. Det er varm luft, problemet ligger snarer i at hvis man udelukker dem fra stadion går det bare endnu værre for sig uden for stadion og de vil sandsynligvis også forsøge at hævne sig på den ene eller anden måde og det er hverken brøndby eller sikkerhedsfolkene interesseret. Det der umiddelbart skal til, efter min mening, er en skjult dagsorden og aftale om at de internt minimerer vold og andre ulovligheder på stadion. Problemet ligger i at der er så meget ære og "at spille tough" i de kredse at en sådan ærevil være direkte modstridig i forhold til deres formål.

Jeg elsker både `The Football Factory´ og `Green Street Hooligans´, men når nogle små wannabe´s i Karl Kani trøjer tager sådanne film for mere end underholdning, og begynder at mene, at der er noget glorværdigt ved at spille hool, så kan det nemt gå galt.

Læs i øvrigt Bill Buford´s `Among the Thugs´, om det britiske hooligan-uvæsen.

Der er en vildt klam skildring af, hvordan en hool BIDER et øje ud på en strømer, for derefter at gå hen på KFC og bestille en bakke drumsticks! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share