beregning af kcal tab ved cykling?


Lynet
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Pænt goddag

ud fra de data du oplyser kan man ikke beregne dit energiforbrug.

mvh

Peter

Sludder

din hastighed er ca. 27 km/t i 112 min med en vægt på 89

Det giver 1.945 kcal forbrændt inklusiv din BMR i tidsrummet

se mere

Ainsworth BE, Haskell WL, Leon AS, et al. Compendium of physical activities: classification of energy costs of human physical activities. Medicine and Science in Sports and Exercise 1993;25(1):71–80.

du kan også bruge www.kost-plan.com til at lave denne beregning

Link to comment
Share on other sites

zoater -> Har du nogle usikkerhedstal for følgende?

- energioverførsel i transmissionssystemet

- rullemodstand

- bakker

- vindmodstand

Jeg tror du ville kunne få et væsentlig bedre bud på energiforbrug hvis du kender snitpuls og et godt bud på kondital/max iltoptag, hvilket måske ikke er tilgængeligt her, men indenfor mulighedens rammer for de fleste mennesker at finde/måle.

Link to comment
Share on other sites

zoater -> Har du nogle usikkerhedstal for følgende?

- energioverførsel i transmissionssystemet

- rullemodstand

- bakker

- vindmodstand

Jeg tror du ville kunne få et væsentlig bedre bud på energiforbrug hvis du kender snitpuls og et godt bud på kondital/max iltoptag, hvilket måske ikke er tilgængeligt her, men indenfor mulighedens rammer for de fleste mennesker at finde/måle.

Det er klart at Ainsworth et al. er gennemsnitsmålinger men ikke desto mindre en fin måde at estimere kcal brugt . Kan ikke lige finde det paper desværre men hvis en kan skaffe det findes der helt nogle konfidensintervaller

edit: tror det er svært at svare på om puls og kondital vil give et bedre estimat på kcal brugt, sandsyneligvis - men for langt de fleste vil jeg mene Ainsworth et al. er et godt og enkelt estimat

Edited by Zoater
Link to comment
Share on other sites

Det er klart at Ainsworth et al. er gennemsnitsmålinger men ikke desto mindre en fin måde at estimere kcal brugt . Kan ikke lige finde det paper desværre men hvis en kan skaffe det findes der helt nogle konfidensintervaller

edit: tror det er svært at svare på om puls og kondital vil give et bedre estimat på kcal brugt, sandsyneligvis - men for langt de fleste vil jeg mene Ainsworth et al. er et godt og enkelt estimat

Jeg kunne kun lige finde abstracts da jeg søgte på den artikel, og kost-plan lignede noget købesoftware. :smile: Har du noget med kød på der ikke kræver penge for at læse?

Lyder 1945kcal minus lidt BMR ikke en kende højt for små 2 timers arbejde @ 27km/t? 27km/t er trods alt ikke særlig hurtigt på en racer i hvert fald?

Puls og max iltoptag skulle naturligvis give et tal for reelt iltoptag og dermed energiforbrug under den (rimelige) forudsætning at der er tale om rent aerobt arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share