Behind the Scenes with Lance (billeder af en masiv Armstrong)


789
 Share

Recommended Posts

http://vault.sportsillustrated.cnn.com/vau.../1/20/index.htm

Seven-time Tour de France winner Lance Armstrong has allowed photographer Elizabeth Kreutz special access in his comeback tour. Here are some of her shots from workouts in Austin and at the recently completed Tour of California.

Synes har ser utrolig "fit" ud. Kunne ikke forstille mig Andy i samme "form".

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Nej, men Andy er nok også mere interesseret i at køre hurtig på cykel, end i at se fit og muskuløs ud :smile:

Præcis analyse. Og dette gør det interessant.

Man må formode, at Armstrong's motiv for styrketræning netop er at han vurderer, at det vil kunne give ham en fordel i forhold til hans primære mål - store etapeløb.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Præcis analyse. Og dette gør det interessant.

Man må formode, at Armstrong's motiv for styrketræning netop er at han vurderer, at det vil kunne give ham en fordel i forhold til hans primære mål - store etapeløb.

Ja, så vidt jeg kan se laver han en del øvelser der styrker kropskernen, og det er jo også vigtigt for en cykelrytter (skadesforebyggelse, også nævnt af Rolf Sørensen). Men det ville undre mig om han kører DL og Squat. Men alligevel, det virker mærkeligt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så vidt jeg kan se laver han en del øvelser der styrker kropskernen, og det er jo også vigtigt for en cykelrytter (skadesforebyggelse, også nævnt af Rolf Sørensen). Men det ville undre mig om han kører DL og Squat. Men alligevel, det virker mærkeligt.

Det ville bestemt ikke undre mig hvis han squatter og dødløfter.

Hvis man f.eks læser lidt om hvordan Rasmus Henning styrketræner, så er squat en af de eneste BB-øvelser han udfører.

Link to comment
Share on other sites

Fra: http://www.rasmushenning.com ( http://www.rasmushenning.com/cms.asp?AutoID=4 )

Styrketræning:

Denne type træning er flere og flere triathleter begyndt at give mere opmærksomhed. For mit vedkommende har styrketræning to lige vigtige mål; skadesforebyggelse og muskelstyrke/spændstighed. Jeg styrketræner normalt 2-3 gange ugentligt, og jeg er opmærksom på aldrig at have uger uden styrketræning. Heller ikke i konkurrenceperioder eller når jeg har sæsonpause. I disse perioder kører jeg blot med mindre vægt og/eller færre gentagelser. Jeg har fundet ud af at jeg nemt får småskader hvis jeg forsømmer styrketræningen et par uger.

Jeg laver ikke så mange øvelser med vægte - kun squat eller benpres - resten bruger jeg elastikker, swissballs og egen kropsvægt. For hofte- og balleområdet laver jeg en række øvelser med elastikker som også får fat i alle de forskellige små muskler. Træning af dette muskelområde er vigtigt for stabilitet på løb og evnen til at tage lange skridt. For overkroppen træner jeg mest selve torsoen, som er vigtig i alle tre discipliner. Jeg træner mave, ryg, skulder, arme og bryst, dog uden at jeg må få mere muskelmasse at slæbe rundt på. Det gælder om at styrke uden at blive større. De seneste par år er jeg begyndt at lave meget stabilitetstræning for mave og ryg. Det er bl.a. øvelser med swissballs som sikrer at jeg hele tiden bevarer spændingen i regionen og således også får fat i de små muskler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan huske fra en udsendelse om Basso's forberedelser til touren for nogle år siden, at Bjarne Riis fortalte, at de brugte meget tid på at gøre Basso stærkere i coren, så han kunne sidde optimalt under enkeltstarten - og stadig træde optimalt. Måske er det noget lignende, der er årsagen til Armstrongs træning.

JEg forstår ikke at Armstrong har haft så megt fokus på vægttræning i forbindelse med forberedelse til touren (?)når han alligevel skulle smide det meste af muskelmassen inden touren. Vi så jo at han var virkelig pillet under Touren.
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan huske fra en udsendelse om Basso's forberedelser til touren for nogle år siden, at Bjarne Riis fortalte, at de brugte meget tid på at gøre Basso stærkere i coren, så han kunne sidde optimalt under enkeltstarten - og stadig træde optimalt. Måske er det noget lignende, der er årsagen til Armstrongs træning.

Ja, en stærk core er vigtig. Men kan man ikke godt blive meget stærkere i coren uden at øge sin muskelmasse bemærkelsesværdigt, det vil jeg da mene. Lance har jo store bryst-, arm- og skuldermuskler på de billeder.

Edited by zetter
Link to comment
Share on other sites

Ja, en stærk core er vigtig. Men kan man ikke godt blive meget stærkere i coren uden at øge sin muskelmasse bemærkelsesværdigt, det vil jeg da mene. Lance har jo store bryst-, arm- og skuldermuskler på de billeder.

Det har han jo altid haft i forhold andre cykelryttere pga. sin triatlon-fortid. Ja, han gik meget ned i vægt efter kræftsygdommen, men han har hele tiden haft en 3-4 kilo muller mere end de andre klassementryttere. Tror såmænd ikke han er meget større end fx. Cancellara.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share