Ikke kedelig morgenmad, og god late night snack


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Det er sådan at jeg hader morgenmad af et godt hjerte. Morgenmad er pr definitation det mest kedelige måltid på dagen. Hvem er den abe der har fundet på at til morgenmad er det youghurt, havregryn, hvidt brød, og neutella der er normen.

Niks, giv mig en bøf, eller en grill kylling.

Anyway så må jeg erkende at grill kylling er ikke så nemt lige at fikse om morgenen, så jeg mangler inspiration til noget lidt mere interessant morgenmad, som ikke tager en krig at lave. I dag laver jeg en hurtig løsning med at tyre havregryn, prot pulver, og mælk i min shaker, og så gylper jeg det i mig...........mums :nonono:

Det næste er at jeg altid er sulten. Jeg har relativt høj forbrænding og skal æde noget med relativt jævne mellemrum for ikke at gå sulten rundt.

Dette sker ligeledes også om aftenen tæt på senge tid. Og her har jeg også altid lyst til den helt store 3 retters menu. Dette er dog ret upraktisk, og måske heller ikke optimalt. Så igen, et bud på en fornuftig late night snack er også kærkomment

Link to comment
Share on other sites

Det er sådan at jeg hader morgenmad af et godt hjerte. Morgenmad er pr definitation det mest kedelige måltid på dagen. Hvem er den abe der har fundet på at til morgenmad er det youghurt, havregryn, hvidt brød, og neutella der er normen.

Niks, giv mig en bøf, eller en grill kylling.

Anyway så må jeg erkende at grill kylling er ikke så nemt lige at fikse om morgenen, så jeg mangler inspiration til noget lidt mere interessant morgenmad, som ikke tager en krig at lave. I dag laver jeg en hurtig løsning med at tyre havregryn, prot pulver, og mælk i min shaker, og så gylper jeg det i mig...........mums :nonono:

Det næste er at jeg altid er sulten. Jeg har relativt høj forbrænding og skal æde noget med relativt jævne mellemrum for ikke at gå sulten rundt.

Dette sker ligeledes også om aftenen tæt på senge tid. Og her har jeg også altid lyst til den helt store 3 retters menu. Dette er dog ret upraktisk, og måske heller ikke optimalt. Så igen, et bud på en fornuftig late night snack er også kærkomment

Morgen mad kan jeg anbefale grovvalsede havregryn med frosne blåbær, lidt proteinpulver drysset ovenpå med mælk på. Dertil vitaminpille og omega3 tilskud.

Sundt og for mit vedkommende; mættende i lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er svært at komme uden om havregrynene selvom de er kan være lidt ensformige på den anden side fylder de dejligt længe i sækken.

Jeg hælder rosiner og hakkede mandler for knas og ekstra protein/kulhydrat og sødestof ovenpå.

Førhen da jeg cyklede 30 km til arbejde stod den på abemad (blandet friske frugtstykker) med Kefir før jeg kørte hjemmefra og rugbrød når jeg ankom. Virkede fint, jeg var speeded de første 3 timer med øjne som tekopper :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Paunutbuttersandwich!

2 skiver groft toastbrød

Et godt lag peanutbutter på begge sider

Et godt lag sukkerfrit syltetøj på begge sider

En skivet banan

Hertil et ordentligt glas mælk eller en shake med prots.

Æd og enjoy. ;)

Late night: Hvad med noget low carb, high fat, high prot-kage?

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at tyrre noget kvark, bær, proteinpulver og havregryn i en blender også bare æde det? Det gør jeg jeg hver morgen. Det tager cirka 10 minutter fra du starter med at lave det til du er færdig med at æde det.

Hvor meget af hvert?

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at tyrre noget kvark, bær, proteinpulver og havregryn i en blender også bare æde det? Det gør jeg jeg hver morgen. Det tager cirka 10 minutter fra du starter med at lave det til du er færdig med at æde det.

Det er en udemærket ide. Har du nogen ide om energi fordelingen i sådan en fætter (ved godt det afhænger af mængden).

Link to comment
Share on other sites

Paunutbuttersandwich!

2 skiver groft toastbrød

Et godt lag peanutbutter på begge sider

Et godt lag sukkerfrit syltetøj på begge sider

En skivet banan

Hertil et ordentligt glas mælk eller en shake med prots.

Æd og enjoy. ;)

Late night: Hvad med noget low carb, high fat, high prot-kage?

:blink: Er du halv amerikaner eller sådan noget? Hehe

Jeg gad faktisk godt smage det. Ommed jeg synes det lyder voldsomt klisteret. Men som morgenmad tvivler jeg på det har den store effekt på mig.

Link to comment
Share on other sites

og kvark er?

Et fedtfattigt mælkeprodukt.

Hvor meget af hvert?

Det lader jeg dig selv bestemme.

Det er en udemærket ide. Har du nogen ide om energi fordelingen i sådan en fætter (ved godt det afhænger af mængden).

250 gram kvark

150 gram jordbær

20 gram proteinpulver

50 gram havregryn

Kcal: 456 kcal

Protein: 52,75 gram

Kulhydrat:50,2 gram

Fedt: 4.9 gram

Det er en morgenmad, som kan varieres på uendeligt mange måder. Man kan smide forskellige nødder i, mørk chokolade, andre bær, mere havregryn mindre proteinpulver. Der er i hvert fald rigeligt med muligheder. Jeg laver den nogen gange om aftenen, og sætter på køl hele natten, så man slipper for at høre på blenderen om morgenen:)

Link to comment
Share on other sites

:blink: Er du halv amerikaner eller sådan noget? Hehe

Jeg gad faktisk godt smage det. Ommed jeg synes det lyder voldsomt klisteret. Men som morgenmad tvivler jeg på det har den store effekt på mig.

Jeg er halv svensker, men det lød bare ikke som om, at du var eller mest glad for yoghurt. :D

Ellers kan du lave en kakaoshake af ren kakao, mælk, sødemælk, havregryn og evt. banan.

Link to comment
Share on other sites

Super tråd Blackice, har det selv på samme måde med morgenmad og er også ofte sulten inden sengetid. Nu f.eks. :4mewantfood:

GoingBig: Den opskrift ser jo rigtig lovende ud. Til vinter når der skal mere sul på kroppen, kommer der jo bare lidt chokolade og noget i. Skal prøves snarest.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede lige going bigs opskrift i dag.

Der er et par ting man skal være obs på.

Feks vil jeg anbefale at der bliver hældt noget mælk i. Ellers bliver det sindsygt tykt

For det andet er man nød til at proppe de frosne bær i microovnen først, ellers slår man sin blender ihjel :laugh: (ok ok, det burde jeg havde gættet, men det plejer ikke at være et problem. Hvilket nok kommer sig af at jeg putter dem i væde(mælk))

For det tredje, så bliver den ikke så sød som forventet. Men jeg bruger også neutral protein pulver. Så jeg vil anbefale noget sødestof af en art. Jordbær i sig selv er ikke nok

jeg forsøger igen i morgen

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede lige going bigs opskrift i dag.

Der er et par ting man skal være obs på.

Feks vil jeg anbefale at der bliver hældt noget mælk i. Ellers bliver det sindsygt tykt

For det andet er man nød til at proppe de frosne bær i microovnen først, ellers slår man sin blender ihjel :laugh: (ok ok, det burde jeg havde gættet, men det plejer ikke at være et problem. Hvilket nok kommer sig af at jeg putter dem i væde(mælk))

For det tredje, så bliver den ikke så sød som forventet. Men jeg bruger også neutral protein pulver. Så jeg vil anbefale noget sødestof af en art. Jordbær i sig selv er ikke n

jeg forsøger igen i morgen

Din blender er for billig :tongue:

Evt. kunne du jo ta' de frosne bær i blenderen aftenen før, så de er tøet op om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lav en omelet af 3-4 æg (med eller uden blommer), med strimler af kylling du har stegt aftenen i forvejen i chili, hvidløg. Spises med tomater og et par skiver ristet brød (ciabatta), der er smurt med avocado (lidt citronsaft og salt på det).

------------------------

Du kan lave røræg i stedet, hvis omelet bliver for ensformigt.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Netto har noget udmærket musli der hedder belsø - 1 kg 19,95

en skål af det med en god scoop cacaoproteinpulver og lidt flydende sødemiddel - mix og rør - det smager fantastisk...... jeg kunne æde det hele tiden :laugh:

+ lidt mælk selvf

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

Til mine måltider før sengetid plejer jeg at gøre en af følgende ting:

- 2 taco-shells med 1 dåse tun(i olie), tilsat en smule salsa og guacamole for lidt mere smag.

- En shake bestående af 3 dl skummetmælk, 6 past. æggehvider, 2 past. Æggeblomme, 2 tsk honing for lidt ekstra smag(sødemiddel kan også anvendes)

- 1 dåse tun i olie med 2 spsk. taco-sauce.

- Tun-shake: en dåse tun i vand, 3 dl appelsinjuice og hvis man er en bandit kan der blandes 3 past. æggehvider i :cool:

- En shake med kassein-proteinpulver.

Link to comment
Share on other sites

- Tun-shake: en dåse tun i vand, 3 dl appelsinjuice og hvis man er en bandit kan der blandes 3 past. æggehvider i :cool:

...Seriøst? tun og appelsinjuice?

Jeg må indrømme at jeg har det lidt svært med tanken om at skulle DRIKKE tun - er det godt eller bare noget som skal ned?

Link to comment
Share on other sites

Til mine måltider før sengetid plejer jeg at gøre en af følgende ting:

- 2 taco-shells med 1 dåse tun(i olie), tilsat en smule salsa og guacamole for lidt mere smag.

- En shake bestående af 3 dl skummetmælk, 6 past. æggehvider, 2 past. Æggeblomme, 2 tsk honing for lidt ekstra smag(sødemiddel kan også anvendes)

- 1 dåse tun i olie med 2 spsk. taco-sauce.

- Tun-shake: en dåse tun i vand, 3 dl appelsinjuice og hvis man er en bandit kan der blandes 3 past. æggehvider i :cool:

- En shake med kassein-proteinpulver.

What, mener de taco-shells indeholder en hel del kcals? - :blink:

Nu skriver du med guacamole og Salsa.. er det hjemmelavet salsa eller er det købt?

Link to comment
Share on other sites

hardvig->> Det smager faktisk ikke så dårligt, som man skulle tro; det er bare noget som skal ned.... Og HUSK for guds skyld at bruge tun i vand; jeg prøvede med tun i olie en enkelt gang(bare for at se hvordan det smagte) og det var ABSOLUT ikke den klogste beslutning jeg traf den dag......

What, mener de taco-shells indeholder en hel del kcals?

Det gør de skam også; sådan ca 490 kcal pr 100 gram, hvilket også er grunden til jeg kun spiser 2 af dem :smile: .

Salsaen og guacamole plejer jeg at købe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

som der blev skrevet er havrgryns, bær og proteinshaken et godt bud.

jeg har osse selv nogle gange lavet nogle spejlæg, rugbrød på toasteren (lidt ketchup hvis man er til det søde stads) et glas juice, et glas mælk og en gulerod ! ja ok den er måske ikke så sammenstøbt men spejlægget er godt ?!?! - kunne arbejdes videre på. evt. rive gulerodden og putte rosiner på ?!

havrgrød er også godt, 1dl havrgryn og 2 dl vand i en gryde, jeg putter altid lige lidt græskar-kerner og solsikkekerner i, du rører rundt indtil det har en fast og spiselig konsistens. her kan så puttes lidt mandler, skåret æble eller pære på.

tænkte osse at man evt. kunne fyrer lidt proteinpulver i havregrøden - vil jeg selv eksperimentere med !

jeg er også mega vild med havregryn med mælk og så skive skårede bananer og rosiner på (Selvom jeg godt så du skrev det nok var lidt kedeligt)

har desværre ikke styr på p,f & k forhold eller energi i noget af det ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share