Ren mørk Chokolade


crolesen
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg kunne godt tænke at få fat i noget ren mørk chokolade pga. den kakao der er i. Er der nogle der kender en webshop eller fysisk butik hvor man kan få ren mørk chokolade til nogenlunde priser?

Den mørke chokolade må meget gerne være så mørk som mulig. ihvertfald over 70% men også meget gerne mere.

Christian

Link to comment
Share on other sites

Pænt goddag

Lindts 99% smager fantastisk.

"problemet" - hvis det trådstarter er interesseret i, er stort indtag af kakao - er at den er så intens, at selv inkarnerede chokoladespisere ikke kan spise ret meget af gangen, smagen varer meget længe, og oplevelsen af "chokolademæthed" indtræder nærmest øjeblikkeligt.

Hvis man gerne vil hælde megen kakao på systemet vil jeg anbefale Lindts 85% - den er efter min mening fremragende, og man er i stand til at fortære meget større mængder af gangen. Jeg lavede en lille smagning af mørke chokolader forleden, sammen med en meget ivrig chokolade spiser, og vi kårede 85'eren som den bedste blandt dem vi smagte (ingen Ritter Sport, Marabou eller lign. Havde 99'eren været med havde den selvfølgeligt vundet)

Jeg ser nu at det bare skal være over 70% - Lindt laver en række mørke, bla en med Chilli, der er rigtigt gode.

Edit: Godt med en interessant tråd i stedet for de evindelige proteintråde :o)

Mvh

Peter

Edited by Peter Voigt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share