Pause i træningen og fortsæt?


Dami
 Share

Recommended Posts

Hejsa mennesker inde på motion-online! ;)

Jeg er her i et "dilemma", fordi jeg har været på ferie i 3 uger, og der har jeg for det meste dovnet den af og drukker og spist som et dyr. Og i den tid jeg har været væk, kan jeg allerede mærke nu, hvor jeg lige er kommet hjem og var i fitness igår, at jeg virkelig har trådt meget ned. Ikke fordi jeg var særlig højt oppe eller noget, men kan bare mærke jeg ikke kan træne som jeg har trænet før.

Det jeg vil spørge jer om er om det er normalt? Og om man bare skal begynde at træne normalt igen, som man gjorde de første gange man havde trænet?

Hvis I ikke forstår det jeg mener kan I bare stille spørgsmål, ellers ville jeg gerne have svar :) Hvis det er for meget at bede om?

Tusind tak for jeres svar, allerede på forhånd.

- Dami.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt naturligt. Du har haft en periode med ingen træning og det er kroppen begyndt at tilpasse sig.

Nu ved jeg ikke hvilket niveau på trænede på tidligere. Men jeg ville tage et par uger med lidt let træning med fokus på teknik og i løbet at den efterfølgende måned langsomt bygge mig op til normal træningsrytme.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Det er helt naturligt. Du har haft en periode med ingen træning og det er kroppen begyndt at tilpasse sig.

Nu ved jeg ikke hvilket niveau på trænede på tidligere. Men jeg ville tage et par uger med lidt let træning med fokus på teknik og i løbet at den efterfølgende måned langsomt bygge mig op til normal træningsrytme.

Okay, det vil jeg så gøre, men har så noget andet jeg vil spørge om;

Hvordan ved man så, hvornår man kan rykke højere op i vægt? Hvis det du lavet nu er hårdt, men det er samme "smerte" som hvis du laver det 10 gange eller 20? Fx curls? Altså, det er den samme "smerte" som hvis jeg gjorde det 10*1 eller 20*1. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share