vægt ved chin ups..


J Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at smide noget vægt på når jeg kører pull ups / chin ups... Hvad er den smarteste måde at gøre det på? Jeg tænker en form for bælte der kan hænges en skive i ville det være optimale.. Men hvad hedder den type bælter ? og er det bedre alternativer?

På forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

jeg har ofte måtte være lidt kreativ ---

nogle gange har jeg måtte nøjes med 5-6 1½L sodavandsflasker(med vand i) og puttet dem i en rygsæk. Andre gange har jeg bundet en 10kg. vægtskive fast med snoren som sad i livet på mine træningsshorts(dette blev jeg dog lidt øm af i hoften).

Men eller blot køb 1½ meter reb i bauhaus, harald nyborg el.l. eller søg på et dip bælte. Købte min hos sagatrim. vist nok for 200,-

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger 20 kg. skiver hængende i et stofbælte, feks. et judo bælte. En gang igennem hullet, en knude, og så 2 gange rundt om maven, og bundet forpå. Når jeg løfter, griber jeg under alle omstændigheder fat om skiven ved at klemme knæene sammen om den, og løfte den lidt.

Nogle steder ligger der nogle lange stofbælter eller reb, jeg ved ikke hvad de bruges til normalt, men jeg bruger dem til chin/dip bælte.

Link to comment
Share on other sites

Eller fordi +40kgs håndvægte bliver for uhandy at have hængende. måske du bare er for slap til at se problemet :tongue:

BULL-SHIT. Det bliver lidt tungt, og det er uhandy, men det kan nu sagtens lade sig gøre, og har brugt det i flere år. Dips kan hurtigt blive tungt, og man kommer hurtigt op over 40-50 kg + kropsvægt.

Anden mulighed. Tag et stykke reb i samme længde, som et dipbælte og brug det i stedet, med en håndvægt.

Problemer er der nok af. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share