Træningsnybegynder - chance for at kunne dunke efter plymetrisk trænin


felixen
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke trænet siden jeg var en halvfed lille unge på 14 år, og nu går jeg som 21årig og vil starte igen. Lige nu ved jeg ikke meget om styrketræning, men jeg ved bare at jeg vil være lidt større, så jeg skal træne "normalt" sammen med nogle venner der allerede træner. Derudover overvejer jeg at starte noget plyometrisk træning. Jeg er vild med basket, og jeg synes det ville være alt for vildt hvis jeg kunne lære at dunke. Jeg er 1.85 høj plus/minus, og normalt når jeg hopper kan jeg røre midten af nettet på en rigtig kurv. Tror I at det ville være muligt for mig at kunne lære at dunke hvis jeg træner plyometrisk træning eller er det tæt på umuligt? Jeg ved simpelthen ikke hvor meget jeg kan øge mit spring efter den type træning

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke trænet siden jeg var en halvfed lille unge på 14 år, og nu går jeg som 21årig og vil starte igen. Lige nu ved jeg ikke meget om styrketræning, men jeg ved bare at jeg vil være lidt større, så jeg skal træne "normalt" sammen med nogle venner der allerede træner. Derudover overvejer jeg at starte noget plyometrisk træning. Jeg er vild med basket, og jeg synes det ville være alt for vildt hvis jeg kunne lære at dunke. Jeg er 1.85 høj plus/minus, og normalt når jeg hopper kan jeg røre midten af nettet på en rigtig kurv. Tror I at det ville være muligt for mig at kunne lære at dunke hvis jeg træner plyometrisk træning eller er det tæt på umuligt? Jeg ved simpelthen ikke hvor meget jeg kan øge mit spring efter den type træning

Jeg har set folk omkring din højde dunke.

Så alt efter din genitik, så burde det være muligt med målrettet træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set folk omkring din højde dunke.

Så alt efter din genitik, så burde det være muligt med målrettet træning.

Han behøver sgu ingen form for super genetik for at kunne dunke i hans højde overhovedet!

1-2-års træning så er den dér. Men jeg ville dog kombinere plyometric med styrketræning for ikke at stagnere.

Link to comment
Share on other sites

Han behøver sgu ingen form for super genetik for at kunne dunke i hans højde overhovedet!

1-2-års træning så er den dér. Men jeg ville dog kombinere plyometric med styrketræning for ikke at stagnere.

Jeg har ikke skrevet, at han behøver super genetik!

Min mening var blot at genetik spiller ind, og vil være afgørende for hvor nemt han vil have ved at nå sit mål.

Link to comment
Share on other sites

det lyder nice ;) så er det bare lige at komme ud af starthullerne hehe. nu må jeg lige kigge siden igennem efter nogle gode træningsprogrammer så...

Hav tålmodighed! Ikke for at være pessimist, men hvis du kun kan nå midten af nettet (uden bold) er der altså langt til at kunne dunke. Men hvis du er tålmodig og ikke øger intensiteten og volumen af din springtræning for hurtig (skader!) kan det nok godt nås. Held og lykke, håber det lykkes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share