DM i BB og Fitness '09


Grundt
 Share

Recommended Posts

Fordi Ringsted og Herning er byer det er billigere at leje kongrescentre i, end KB Hallen eller Bella Centeret?

Fordi DBFF er en sport med lidt færre aktive medlemmer end fodbold, så det ikke altid kan løbe rundt at leje de dyreste kvadratmeter i landet?

Jeg forstår godt deres placering, men kunne da også godt tænke mig anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Fordi Ringsted og Herning er byer det er billigere at leje kongrescentre i, end KB Hallen eller Bella Centeret?

Fordi DBFF er en sport med lidt færre aktive medlemmer end fodbold, så det ikke altid kan løbe rundt at leje de dyreste kvadratmeter i landet?

Jeg forstår godt deres placering, men kunne da også godt tænke mig anderledes.

Ok jeg er med. Men når nu der ikke er brug for en kæmpe hall, så burde der være en hall i kbh feks til en atraktiv pris?

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Ok jeg er med. Men når nu der ikke er brug for en kæmpe hall, så burde der være en hall i kbh feks til en atraktiv pris?

Måske. Men eftersom forbundet har brugt Herning og Ringsted igennem en årrække, så kunne det jo tyde på, at de har nogle gode aftaler med de steder. Jeg tror ikke geografien er deres førsteprioritet. Jeg har selv været engageret i en sportsforening, og her er det altid, altid, altid økonomien der kommer i første række. "Hvad er der råd til?" er første spørgsmål uanset hvad, og derefter begynder jagten så på sponsorer og frivillige der kan få det pågældende arrangement til at løbe rundt.

Når så først der er kommet kontinuitet i det, så begynder geografien som regel at være en faktor. For hvis man har brugt eksempelvis Herning Kongrescenter inde midt i Herning x antal år, så kender man forholdene, logistikken m.v., og så er det mentalt "nemmere" at vælge det sted igen, da der er mange praktiske erfaringer der allerede er høstet, og som man så ikke nødvendigvis gider bruge tid og energi på at høste igen et andet sted, når nu tiden kunne bruges på at skaffe flere sponsoraftaler hjem, der sikrer dette og næste års arrangement.

Helt optimalt, så lå et DM i enhver sport altid i Odense eller Fredericia/Vejle-regionen. Dejlig centralt for alle, på nær bornholmerne, men det ved de hoteller, kongrescentre m.v. også godt som har deres kvadratmetre dér, ligesom dem i København gør det. Og så må de små forbund/foreninger altså lede andetsteds, medmindre de er velsignet med en guldske bagi pga. stor egenkapital eller en fast sponsor. Men det er der ikke ret mange der har. De fleste foreninger må bogstavelig talt knokle for hver eneste krone der skal i kassen, og så er valget meget ofte enten et DM i Herning/Ringsted eller slet intet DM!

Man kunne dog håbe, at der på et tidspunkt kom så meget fokus på sporten, at en sponsor ville være villig til at give så mange penge, at der blev råd til at holde det i København, da det kunne generere flere indtægter pga. de flere tilskuere der potentielt var i det, og så er man inde i den positive cyklus. Men den slags appelsiner falder så sjældent...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share